Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

14 May 2018

JKKKP Patut Dibubarkan

Bhai/DeeDee semua ....

Pada pandangan peribadi gua la... JKKKP (Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Persekutuan) yang diujudkan pada 2008 patut dibubarkan lah...

Tak perlu dah ader dalam pentadbiran Kerajaan Persekutuan yang kini dipimpin oleh Pakatan Harapan... ini adalah satu perkhidmatan yang bertindan... yang dibuat oleh BN dahulu untuk kepentingan politik mereka sebenarnya...

Jadi ... polisi yang nak meneruskan JKKKP ni pada gua tak perlu la nak dijayakan. Stop at this point.... Mengarut... kalu betul nak pastikan peruntukan dari Persekutuan sampai kepada golongan sasar... maka lebih baik gunakan sahaja Jabatan Kerja Raya atau mana-mana agensi yang bersesuaian dengan dana yang nak disalurkan tue...

Tak payah nak buat Kerajaan dalam Kerajaan.... macam aper yang pernah BN buat dulu.... cukup-cukuplah....

Kita takmo dah wang ehsan disalurkan... tapi kita mahu dana yang diperuntukkan dijadikan modal untuk pembangunan ekonomi penduduk setempat...

Ader paham ka???

2 comments:

  1. BRO MESTI LA AUTOMATIK TAKDE AP LAH KO NI
    YG PENTING KO CUCUK SKIT KAT PERAK TU YOB., KASI NIZAR JADI MB

    ReplyDelete
  2. ye betul.... terus direct pada pengguna... xyah byk nau org tengah

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja