Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

08 May 2018

RM15 Juta Bukanlah Masalah Pun

Bhai/DeeDee semua ...

Gua nak bagi lu orang fahamkan ini senario.... ader sikit basic Matematik.. jadi jangan la buat susah-susah ....

Katakanlah .... satu kerusi Parlimen tu ader 100000 (100 ribu) pengundi berdaftar .... dan pada PRU13 ... dengan peratusan keluar mengundi adalah 90% ...  maka nilai kertas undi yang dikira adalah sebanyak 90000 (90 ribu) ... katakanlah tiada undi rosak berlaku pada PRU13 dimana kerusi Parlimen tersebut dimenangi oleh Barisan Nasional dengan jumlah undi 60000 (60 ribu)  berbanding Pakatan Rakyat sebanyak 30000 (30 ribu) undi...

Jadi...

Katakanlah senario ini berlaku di kerusi Parlimen tersebut pada PRU14... Jumlah pengundi maaih tidak berubah...  dan tiada undi rosak berlaku... namun peratusan keluar mengundi hanyalah sekitar 85% sahaja iaitu sebanyak 85000 undi (85 ribu)..... Jumlah undi yang Barisan Nasional dapat telah merosot kepada 35000 (35 ribu) undi sahaja manakala GAGASAN SEJAHTERA telah berjaya mendapatkan undi sebanyak 30000 (30 ribu) undi... dan PAKATAN HARAPAN cuma dapat 10000 (10 ribu) undi....

Jadi .... walaupun Barisan Nasional telah teruk hilang undi... tapi mereka masih menang dari segi undi majoriti... Sebab itulah BN tak perlu buat kerja keras.... cuma sekadar melaga-lagakan antara  Pakatan HARAPAN dan Gagasan Sejahtera.....

Hahaha.... ader lebih dari 90 ++ (kerusi yang senariomya macam nih) dalam PRU14 kali nih bagi kerusi Parlimen... Bagi kerusi DUN pulak.. ader lebih 400++ kerusi yang camnie..... hahaha ... kita tunggu dan lihat ja.... hahaha ... pastu kita sama-sama gelak

Sebab ... akan ader ramai calon yang menang pada PRU14 yang akan melompat parti demi keuntungan segera pada nilai paling kurang RM15 juta untuk kerusi DUN atau sekitar RM35 hingga RM50 juta bagi kerusi Parlimen..... kalu lu orang ditawarkan bawah dari rege ni... baik jangan amik... demand la up lagie... hahaha

Hahahahaha...

Jangan terkejut kalu lepas nih dapat lihat UMNO Ver 3.0 ...... hehehehe.... siapa, bila dan bagaimana ianya akan berlaku... nanti gua stori waktu lain.... hahaha

Hahaha....  jangan terkojut la bhai...

8 comments:

  1. Tak terkejut pon... Apa2 yg berlaku slps pru14 sesuatu yg blm pasti... Yg penting nyahkan najib dulu.

    ReplyDelete
  2. Ini lah strategi utama musuh yg pecahkan Pakatan dulu. PAS keluar dari Pakatan Rakyat dulu kerana kata DAP dan PKR antiIslam dan tak sokong Hudud.

    Sekarang PAS sendiri tanpa DAP, PKR. Kenapa Hudud dan RUU355 hilang dari Manifesto PAS? Dah sama taraf dgn parti2 lain yang dilabelnya , antiIslam dan antiHudud jugak ke?

    Jadi kenapa PAS bertanding banyak kerusi diseluruh Malaysia, tanpa Hudud kalau bukan utk pecahkan undi pembangkang yg sebenarnya Pakatan Harapan dan sekali gus menangkan BN? Ini dapat dilihat dalam kempen sekarang BN dan PAS tidak menyerang sama sendiri sebaliknya kedua2 hanya menyerang PH. 2 lawan 1.

    Jadi kawan2 atas pagar, kalu nak kalahkan BN jangan undi PAS, undilah PH sahaja utk pastikan BN tidak berkuasa lagi dan kita ubah dengan Harapan.



    ReplyDelete
  3. Tawakkal dengan usaha... Mereka merancang.. Allah adalah sebaik-baik perancang..Siapa ya mainkan rakyat pasti akan dapat balasannya. .Tidak di dunia di akhirat nanti.. Rakyat bersatu dan tekad untuk membuat perubahan.

    ReplyDelete
  4. LAWAN TETAP LAWAN.

    ReplyDelete
  5. Mustapha Mohamed calon MB Kelantan - Kerajaan UG versi Hadi Awang, Mat Yaakob ditawar Menteri Di JPM. Nik Ammar kekal TMB II mungkin ada TMB Umno. Betul ke dol?

    ReplyDelete
  6. Harga 50,000,000 (50j) tak berbaloi nak tukar parti. Kalau keluar RM5000 / sehari,cukup 27 - 28 tahun akaun dah kosong. Cucu - cicit nak makan harta haram mana lagi? Takkan sampai 7 keturunan bertanding keluar parti nak dapat duit? KAHKAHKAH!

    ReplyDelete
  7. Oi agensi, hang bukan rafizi otak geliga buat survey saintifik. Hang punya senario mcm kartun. Spm tak dpt gred 1 pun apa?

    ReplyDelete

  8. Setiap niat, setiap emosi, setiap patah perkataan, setiap senyuman n setiap tindakan yg kita lakukan mmbawa bersama2nya ENERGY yg tak dpt kita lihat ttpi boleh kita 'rasa'kan..

    ..s u deeply fall inLUV with somebody, u can feel d ENERGY between u but u cant c it, correct NOT?

    Apb kita sentiasa POSITIVE so d ENERGY 'll owez POSITIVE, inclusive enhancing double triple grows more n bcoming QUANTUM..wow WOW!

    As we r talkin about dLIGHT ofLUV, eventhough its sound very2SMALL tru d niat/intention in our HEART, but its still brings d ENERGY along with it, n it will grow bigger n faster to bcoming QUANTUM effects to d majority souls of d people/RAKYAT s long s u "BELIEVE" it works hu hu..

    In this very7CRITICAL moment, owez POSITIVE bro, n we'll c how d power of dQUANTUM's ENERGY works ha ha..

    Suddenly ALL other bad plans from d darks energy of d barbarics, will stuck jam n NOT working at all ha ha..could u BELIEVE it, hi hi..

    What u BELIEVE.. u'll c
    s what u SAY ..u shall b
    dLIGHT ofLUV.. its in u its in me
    inLUV inGIVIN nSHARING ..b our destiny


    CAHAYA Cinta-NYA ..Bergema Membara
    Dari trillions of DNAs.. Ke Angkasa RAYA
    d Cosmics Galactical FAMILY ..Turut Bersama
    d Absolute of d QUANTUM ENERGY.. Anugrah dari-NYA

    Lets dLIGHT ofLUV shines n strongly shining myLV my dearestONE..

    We r ONE(AHAD) n owez'll b, n so I LUV U LUV U x7 hu hu..


    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja