Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

15 May 2018

PH Bukan Tong Sampah

Bhai/DeeDee semua...

PH bukan tong sampah yang terima semua sampah sarap yang ader .... ini bukan tempat dimana semua bangsat nak berlindung diri... nak melompat...

Tindakan MB Perak dari BERSATU yang terima bondong jer malaun dari BN yang melarikan diri lepas kapal BN karam memang bangsat lar... Sampaikan terima sajer dengan senang hati mamat bekas Adun Behrang si Jamaludin yang menyebabkan krisis perlembagaan di Perak dulu...

Wei... kalu BERSATU nak sangat dengan senang hati terima ja malaun masuk parti BERSATU tanpa saringan... silalah BERSATU keluar ja dari Pakatan Harapan... jangan gatai nak jadikan BERSATU jadi UMNO 2.0

Kitorang tau la nama Pertubuhan Peribumi Bersatu Malaysia (PPBM) tu kalu diterjemahkan ke dalam Bahasa Inggeris akan jadi United Malay Native Otganization (UMNO) gak ...

Tapi jangan la perangai pon ikut sama nak jadik UMNO 2.0 ....  Hampeh wal bangsat ja.. patut semua yang nak masuk melompat tu kena saring dulu takpon kena usulkan ke Majlis Presiden Pakatan Harapan sama ada boleh diterima atau tidak...

Ader paham ka??? Huhuhu

6 comments:

  1. Bro, Kami ahli ppbm pun dah maklum hal kayak lompat dan menyorok ni. Belum terima masuk lagi bro, sabar. Baru terima borang je. Tun dah bagitau utk tapis semua. Insya Allah ada yg tak diterima masuk ppbm.

    ReplyDelete
  2. biase la der..darah umno msih mengalir dlm bdn ppbm ni..mcm lu ckp la..better diorg kuar jela dr pakatan..semak aku tgk..mb johor pun sme je..bullshit..

    ReplyDelete
  3. Benarkan katak2 nie masuk PH tapi kena quarantine 4 tahun dan x leh pegang apa2 jawatan sekalipun. Cuba tengok boleh tahan ke idok atau jadi cacing kepanasan. Kalu ada yg sanggup terima caveat ni tahun kelima PRU15 nasib kau lah labu.

    ReplyDelete
  4. Udah2 le tu berpolitik....jom membowling.....ku berani le haha

    ReplyDelete
  5. Harap sangat takyah nak propa buat sidang media bagai berkenaan lompat masuk keparti2 gabungan ph ni. Nanti ahli parti sendiri dah meluat kat pemimpin baru tahu. Yang paling mudah dilihat sekarang ni PPBM yang masih lagi ada hubung kait dengan sahabat lama yang menerima ahli dari umno. Tahu la nak kuatkan PPBM yang tak menang banyak kerusi. Jangan wujudkan umno2.0 dalam PH.

    ReplyDelete
  6. ambao dah kato dulu
    amnoo tu tong taik ynag payah nak dibersihkan
    biar depa sendiri yang cuci ngan apa kelorok pung
    pakatan kena cerdek bukan bnayak kaki bodek
    kami tak penat lagi dari 1999 - 2018 insyaallah
    nak pastikan kerajaang ni bersih dari
    rasuah salah guna kuasa dzolim
    bila nak buat pru tarikh pru umum awal
    tak payah ikut perangai burok amnooo dulu
    pastikakn spr dalam tempoh setahun ni
    cuci data orang yang mati dari senarai pemilih
    spr punya tugas utama hasilkan data pemilih bersih
    hnaya 5 tahun 1 kali

    pakatan sedang di perhatikan

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja