Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

05 May 2018

Rapat Umum Tidak Melambangkan Undi

Bhai/DeeDee semua...

Pada PRU13 ... Malam terakhir di Putrajaya masa tue adee ribuan orang hadir... dengar keletah dan ceramah dari Azhar Idrus... disamping dengar kata-kata dari Husam Musa.... ribuan orang bhai... melimpah ruah yang hadir...

Tapi....

Tapi keesokannya... BN tetap mengungguli Putrajaya dengan majoriti undi yang masih lagi besar.... aper jadi dengan sokongan pada Husam Musa malam sebelumnya??? hahaha... semua kelaut....

Sebab...

Sebab yang hadir malam tue aderlah orang dari Puchong, Shah Alam, Seremban, Nilai, Teras Jernang, Bangi, Sg Merab dan Sepang.... malah ader yang datang dari Tg Malim dan Kuala Kubu Bharu....

So... mostly orang luar... orang Putrajaya memang ader datang... datang dengar jer .. tapi esoknya tetap gak undi BN... Syabas BN sebab ader ramai pengundi tegar dalam senyap...

Perkara yang sama gak akan berlaku pada PRU14... Walaupun ramai yang hadir dalam siri jelajah ceramah mega Mahathir Mohamed, Daim Zainuddin, Rafidah Aziz, Wan Azizah Wan Ismail, Lim Guan Eng, Muhamad Sabu, .... tapi tetap gak majoriti yang hadir adalah orang luar.... bukan pengundi disana...

Dan bagi pengundi tegar BN jenis silent voter... mereka tetap akan undi BN... yang atas pagar tetap gak akan mengundi BN demi kesinambungan pentadbiran.... Mereka dah complecent .... dan relaks... jadi tetap undi buat BN...

Jangan terkejut kalu yang nampak macam penyokong tegar Pakatan Harapan... tapi tetap akan undi BN gak.... hahaha ... ini normal bhai... normal... sebab apa... sebab daripada kita undi yang tak ketahuan, baik undi yang kita dah tau kelemahannya... senang nak ugut biler perlu.... hahahaha

Bertabahlah... Sungguh Bertabahlah....

Ader paham ka???

12 comments:

  1. Setuju bhai .... Tapi gua tetap ph. ... Kalu bn. ... Banyak lemak lagi diorang. .... Lagi2 dah kebal ... Sume dia control. ..

    ReplyDelete
  2. betul tu. Tau dah. Yg duk melalak terjerit-jerit atas pentas pun tau hakikat tu. Saje je bagi stim kat penyokong. Hahaha

    ReplyDelete
  3. Ya itu memang betul. Tapi kita lihat masa ceramah kat Langkawi adakah ia orang luar jugak yang datang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org siam dan vietnam kot.... kahkahkakh.

      Delete
  4. Itulah namanya berusaha, tuan. Setiap perjuangan besar, likunya banyak. Takkan kita nak biarkan sahaja - pasang psoter sekeping dua, pacak bendera sebatang dua, ceramah seminit dua, kemudian balik tidur. Tak boleh begitu. Ceramah seperti di Melaka malam tadi antara usaha "wajib" untuk merintis jalan ke Putrajatya. Sungguhpun demikian, peringatan tuan itu bagus. Kita perlu berusaha melalui pelbagai cara. Tulisan tuan itu juga merupakan suatu usaha ke arah menuju Putrajaya. Saya pun berusaha - melalui laman sosial. Saya percaya penyokong PH yang lain berusaha dengan cara tersendiri. Selepas semua itu kita lakukan, marikan kita berdoa dan bertawakal. Semoga Allah memberi kejayaan kepada kita. Amin.

    ReplyDelete
  5. Maaf la aku takkan undi madey...rekod teruk!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jd najib lebih baik. Malaysia rosak sbb ramai org tak pakai otak mcm ko. Brp lama tun m boleh perintah? Lg 22 tahun... kahkahkah. Akhirnya dia akan serahkan kpd puak reformasi. Najib? Makin hebat mencuri sbb kita tak hukum dia

      Delete
    2. Kalau tun jadi pm, akhirnya mukhriz jadi pengganti...bala...tun, nuar dan lks tido sebantal mimpi lain2..tatau ka?

      Delete

  6. Sepanjang pengalaman kehidupan tlh bnyk kali aku kehilangan kecurian peralatan dirumah, kasut2 dimesjid termasuk h.phone dikedai mamak n yg paling trajis sekali wang hantaran meminang 10k anak buah aku lesap swktu solat zohor ddlm mesjid menuju kerumah tunang nya, tapi itu 5-20 thun dulu..

    Akhir2 ini aku nampak angin perubahan jls berlaku..dompet anak lelaki ku tercicir kat dlm LRT dipulang kembali tanpa kehilangan seringgit skalipon! Yg terbaru beg tangan anak perempuan ku tertinggal kat Mc Dee, semuanya selamat termasuk h.phone tidak diusik sikitpon! Dan kes2 ilang kasut kat mesjid tmpat aku pon dah takde lg.

    Aku tidak kata seluruh Malaya dah jd mcm apa yg trjd pd 2kes terpencil 2org anak aku tu, tapi KESEDARAN sebahagian anak2 muda skrg sgt tinggi! Mrk seolah2 memiliki "CAHAYA-azali" suci ddlm diri mrk, bhw mrk TIDAK tau/ingin mengambil hak org lain @ "menCURI"!!

    Yg lg memeranjatkan sekali 2kes yg trjd pd anak aku itu, yg memulangkanya adalah mrk yg BUKAN beragama Islam!!

    CAHAYA Cinta-NYA sedang menyuloh terang didepan mata kita semua skrg..

    Klu dulu2 kita diDajjal=diBOHONGI dgn cerita 'metafora' Dajjal bermata-SATU yg dilebong klentong oleh Dajjal2=pemBOHONG yg tak tau pun makna/ERTI/definasi hakiki Dajjal itu.. kini sgl2nya terang n jls rupa2nya yg tunggang-tungit2 yg jd imam brjubah bersorban itulah pemBOHONG=Dajjal sbnr Al'Maseh yg dimaksudkan oleh hadis itu hu hu..

    Oleh krn minda n 'DNA' kita dah lama diDajjal=diBOHONGI, kita hampir TAK caya n TAKLEH nak caya rupa2nya Dajjal bermata-SATU yg "dimetaforakan" ddlm hadis tu bnar2 wujud didepan mata skrg!!

    Dlm bahasa mudahnya Dajjal itu adalah Musang berjanggut yg pernah dihayati dgn jls dan sgt mudah oleh P Ramlee, he he..

    Bhai, adakah siDajjal/Musang brjanggut nih masuk kesyurga?





    ReplyDelete
  7. pemimpin cermin pd rakyat
    bila pemimpinnya tamak, khianat serta rosak,
    maknanya rakyat yg pilih mereka dr species yg serupa


    haisshhh.....

    ReplyDelete
  8. Melayu takkan berubah jk masih ramai mcm kakitangan awam pondan putrajaya. Biarlah ku nan bela mrk. Mrk hidup dlm dunia sendiri mcm katak bawah tempurung

    ReplyDelete
  9. KALAU TAKUT DGN RISIKO, JGN BICARA TTG PERJUANGAN. LAWAN TETAP LAWAN.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja