Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

03 June 2013

Ahli Semua Tak Tanya Pun

Bhai.... Hahahaha... seperti yang gua dah agak awal pagi tadi... biler isu nih mula keluar dalam Sinar Harian.... hahaha...  ayat cover-up kaki-kaki yang nakkan laba dan untung mula kedengaran.... menggunakan ayat kononnya semua ahli PKR dan PR tertanya-tanya..... hahaha...

Walhal... takder saper pon yang tertanya-tanya... ahli semua tak tanya pun.... hahaha.. Even ahli PKR pon tak tanya.... malah ahli Pakatan Rakyat, pengundi dan penyokong serta pendokong pon tak tanya...

Yang tanya hanyalah Shuhaimi Shafiei.... kini Azmin Ali... dan kalu kita rajin nak dengar... by malam nanti mulalah Zuraidah akan mula melalak samer... hahaha...

Diorang nih jer yang tertanya-tanya... kenapa ader perlantikan Pegawai Perhubungan Politik....... hahaha..... Biasa la... yang akan kecoh nih aderlah orang-orang yang jenis kelapaq harta ghanimah.... harta rampasan perang... hahaha... nakkan jawatan CEO la... aper la.... nak dapat semua kuasa dan wang ringgit.... hahahaha....

Kalu macam nih la perangai... gua harap la pada pemilihan PKR yang akan datang... tolong aaaa... tolong humban jauh-jauh mangkuk-mangkuk nih..... mangkuk-mangkuk jenis mahukan laba dan untung.... Wei... jangan ingat dalam UMNO jer ader macam nih... dalam DAP, PKR dan PAS pon ader... kalu dalam PAS tue... siap berjubah berserban lagi.... hahahaha....

Aper nak jadi aaaa..... ini bukan wakil kepada rakyat... ini wakil diri sendiri jer....  Ahli semua tak tanya pun lar..... hahaha... memandai jer guna nama ahli.... aper daaa.....




SHAH ALAM – Pelantikan Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution sebagai pegawai perhubungan politik dalam Pejabat Menteri Besar Selangor menimbulkan banyak reaksi ingin tahu dalam kalangan ahli akar umbi.

Antara persoalan yang menjadi perhatian, apakah pendirian Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berhubung perkara ini memandangkan selama ini beliau begitu serius dengan isu pembaziran.

Malah mereka mempersoalkan mengapa perlu diwujudkan jawatan politik tambahan sekiranya fungsinya adalah sama dengan jawatan Setiausaha Politik Menteri Besar? Apakah ini akan menyebabkan pembaziran wang rakyat dan perbelanjaan yang tidak berhemah?

Jika kewujudan jawatan ini bertujuan menjalin hubungan politik di antara pentadbiran negeri dan parti, maka timbul persoalan berikutnya, iaitu di mana peranan Setiausaha Politik? Apakah kerajaan negeri akan menghapuskan jawatan Setiausaha Politik?

Adakah Abdul Khalid bersetuju sekiranya Pakatan Rakyat (PR) diberikan mandat dalam PRU13 baru ini, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim juga tidak layak dilantik sebagai perdana menteri kerana beliau sibuk dengan tugas sebagai ketua parti?

Adakah ia bercanggah dengan saranan Ahli Parlimen Permatang Pauh itu bahawa orang politik tidak boleh dilantik ke dalam anak syarikat kerajaan negeri (GLC).

Mungkin pimpinan PKR di peringkat negeri dan Pusat perlu melihat kembali soalan-soalan di atas yang mula menjadi perhatian umum atau mungkin perlu dijawab sendiri oleh Abdul Khalid.

Lebih sinis lagi apabila pemimpin PKR Selangor yang memenangi kerusi di peringkat Parlimen dan Dun tidak diberi tempat sebaliknya pemimpin PKR dari luar Selangor yang gagal mempertahankan kerusi dibawa masuk dan diangkat sebagai pegawai politik negeri.

Tidak kurang juga ada menyarankan agar jawatan tersebut diberikan kepada Adun dan Ahli Parlimen yang berjaya membawa kemenangan kepada PKR dan mengekalkan kuasanya di Selangor.

Inilah yang disuarakan dan dibangkitkan oleh ahli PKR pelbagai peringkat di Selangor kepada Pengerusi PKR Selangor, Azmin Ali.

Azmin pula ketika dihubungi, dihubungi tidak menafikan perkara itu mula menjadi bualan ahli parti sejak Anwar mengumumkannya dalam ucapan penggulungan di Kongres Nasional PKR ke-9 di Petaling Jaya, minggu lalu.

Katanya, kalangan ahli melahirkan rasa kurang senang dengan keputusan tanpa perbincangan parti malah seolah-olah melupakan pemimpin Selangor yang berjaya memenangi hati rakyat serta menang dalam PRU13 lalu.

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja