Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

02 June 2013

Patutlah Khir Toyo Mengelat

Bhai..... Patutlah Khir Toyu mengelat ......Baru gua tau kenapa Khir Toyo menggunakan macam-macam helah dan strategi untuk mengelakkan dier dari ditahan di lokap polis.... Sebab  kadar kematian di lokap polis aderlah tinggi.... Hahaha... pasai itu lar biler gua bawak maklumat yang UncleSeeker berkemungkinan dibelasah di lokap... ramai yang terkejut, marah-marah, tak percaya malah memandang sinis maklumat gua tue.... hahaha

Tapi takper... at least UncleSeekers tak belasah kat lokap... begitu juga ramai lagi blogger lain.... Alhamdulillah..... hahahaha... Malah ader yang mendapat layanan yang agak baik oleh anggota PDRM yang rasional....

Err... gua tak pernah kata anggota PDRM yang belasah... tapi biasa la... kalu lu orang tau teknik soalsiasat PDRM.... hahaha... mesti lu orang ader terkejut,..... cumanyer gua rasa dalam kes nih... errr... ader citer lain nih... hahaha...

Betul-betul ader isu hazard kat dalam lokap Polis Di Raja Malaysia nih..... hahahaha.... Ader satu yang tak terjawab dalam laporan berita dibawah nih.... aderkah tahanan tue dilokap berasingan atau dilokap dalam keadaan ramai-ramai.... sebab banyak kejadian di Malaysia nih... lokap terlalu sesak giler... sampai ader pernah gua tengok dengan mata kapla gua... 20 orang dalam satu lokap balai yang bersaiz 10 kaki x 10 kaki kalu tak silap .... Ini gua tengok sendiri sekitar hujung tahun 90'an.... hahaha .. lokasi tak payah la lu orang tau.... tapi ini antara lokap paling glamer yang selalu orang awam dengar nama dier.... hahahaha ....


TAMPIN - Seorang tahanan disahkan mati dalam lokap oleh kakitangan Hospital Tampin (HT) kira-kira jam 7 malam selepas dia didapati tidak sedarkan diri jam 6.30 petang di Lokap Balai Polis Tampin, di sini, semalam.

Sumber berkata, tahanan lokap berkenaan, P V Karuna Nithi, 42, dituduh di Mahkamah Majistret Tampin pada 31 Mei lalu di bawah Seksyen 324 Kanun Keseksaan dengan tawaran jaminan RM4,000 dan tiada penjamin.

Menurutnya, tahanan berkenaan tidak dihantar ke Penjara Sungai Udang pada 31 Mei lalu kerana kes akan disebut semula 3 Jun ini dan terdapat kesalahan ejaan pada nama tahanan itu di waran Penjara Sungai Udang.

“ Tahanan lokap ditahan pada 28 Mei lalu susulan kes memukul isterinya dengan menggunakan topi keledar di hadapan salah sebuah bengkel di Taman Muhibbah, Gemencheh.

“Isteri pengadu mendapat cedera di kepala sebelah kanan. Si mati didapati ketagihan arak dan tidak mahu makan sejak dua hari lepas, " katanya.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Tampin, Deputi Superintendan Isa Ujang ketika ditemui mengesahkan kejadian berkenaan. - SUMBER

7 comments:

  1. jangan melebihi sempadan dan ingatah sampai juga satu hari yang dipanggil teriak meraung pun tarak guna lagi untuk semua manusia itulah hari pembalasan dari Allah didunia dan akhirat yang tak kan lupa kerjabuat hambaNya walau terlindung dari pandangan manusia.seksa manusia akhirnya mati seksaan dari Allah tak mati mati.takut oi takut

    ReplyDelete
  2. bro...
    dlm maknanya tu...

    ReplyDelete
  3. bhai,

    yang menjadi persoalan lagi, kebanyakkan yang mati dalam sel ni dari kaum tertentu je, kan? pehal eh? ada punca yg tertentu?

    tu Uthayakumar ketua geng Hindraf kata dia pun nk masuk penjara nanti sabit bicara 5 jun ni kot. dia tak nk byar denda, nk try duduk dalam tu.ah sudah..... kita tengok la, dia dapat jumpa tak malaikat maut dalam tu nanti...jeng jeng jeng..... ngeee....

    ReplyDelete
  4. "P/s :- Abang Khir, dalam penjara nnt sabun jatuh jangan kutip ye"
    -jijo alfonso pareira abdullah

    ReplyDelete
  5. Bhai/DeeDee semua...

    Part "dalam penjara nanti jangan kutip sabun jatuh" tue yang paling gua tak tahan dengar tue.... hahaha... macam biasa jer... hahaha

    Ker isu hazard nih hanya untuk kaum tertentu.... err... taklah.. sebab ader gak kes "tapi tak sampai jumpa malaikat maut" lar dikalangan kaum Melayu.... hahaha

    ReplyDelete
  6. nelayanbimbang.blogspot.comJune 2, 2013 at 4:40 PM

    Salam bhai.
    Tu lh bhai keadaan lokap kite,pdrm kite bhai..klau tgk satu negara europe tu lokap nye smpai banduan pun tknk kluar.
    Tp kt malaysia trcinta nie phm2 lh mmg ade diskriminasi sbb ade 3 bangsa utama so hotel 1/2 bintang tuh ade kuota lh nant..n psal yg ko nmpak smpai brpuluh org dlm satu hotel tu aku tau kt mane bhai..eemmm kt johor kn..hehehe..eemmm..aku lupe name nye tk silap simpang tiga ke simpang empat..lebih kurang lh kot..keh.keh.keh..

    ReplyDelete
  7. bhai,

    cerita pasal lokap ni, gua teringat pasal sorang kawan gua kena tangkap demo time reformasi 98 dulu. dia kena angkut sorang2 time tgh syok2 makan kat gerai jln raja alang, tak jauh dari masjid jame' kg baru tu.demo pun tak start lagi dah kena angkut naik black maria! sadis...

    so, dia kena tahan berhari2 jugak. bila keluar, dia pesan 1 perkara paling penting kat kitorang, geng kemaruk belajar berdemo time tu. dia kata, nanti korang gi demo jln TAR tu, kena bawak 1 benda. benda ni paling mustahak nak guna kalau korang masuk dalam. kitorang suspen, masing2 bagi 1 jawapan tapi jawapan semua tak naik.

    dia kata, korang kena bwak pintu toilet sebab dalam lokap toilet takde pintu, semua see-thru! korang nak mencangkung, nak berdiri, nak baring, org lain boleh tgk telur ko tergantung2!! kahkahkah bau najis + hancing tak payah cerita.

    aku tetap gi demo lagi pas tu sampai la sekarang ni tapi takde kerja aku nak bawak pintu toilet kulu kilir!! tawakal je la.....

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1