Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

02 June 2013

Kemalangan Bot Di Belaga Adalah Salah Anwar Ibrahim

Bhai.... Kat Malaysia nih... semua perkara akan disabitkan kesalahannya kepada Anwar Ibrahim ... Memang betul... Gua salahkan Anwar Ibrahim.... sebab aper... sebab kalu la dier tak bangang dan bodoh.... masa dier duduk dalam BN dulu ... masa dier jadi Menteri Kewangan... patutnya dier dah hulurkan bajet (sen) untuk meningkatkan infrastruktur jalanraya di Sarawah...

Tambah lagi Sarawak adalah antara negeri terkaya didalam Malaysia.... kaya dengan sumber hutannya ... kaya dengan sumber mineralnya... kaya dengan flora dan fauna... dan yang terpenting skali... nisbah pelancong asing yang datang lebih banyak pergi ke Sarawak....

Cuba bayangkan aaa... kalu masa Anwar Ibrahim dok dalam Kabinet Malaysia.... dari tahun awal 90'an sampailah dier terhumban keluar pada 1998.... agak-agaknyer aaa... dah berapa panjang lebuh raya dan jalan raya dapat dibuat ..  Stakat bajet beratus juta atau berbilion aper ader hal.... Malaysia kaya aper..... Kalu amik sikit daripada kekayaan Taib Mahmud tue... rasayer satu Sarawak dah ader jalinan jalanraya yang terbaek...

Kalu alasan susah nak buat lebuh raya..... sebab banyak gunung ganang dan bukit bukau.....  aper ader hal.... Dulu masa nak buat lebuhraya Utara Selatan pon payah gak... kat Ipoh dan Kuala Kangsar tue kena tebuk terowong... kena blasting bukit dan gunung... kena tarah bukit dan gunung.... aper ader hal...  Nak buat Smart Tunnel pon kecik punya hal lar kat Malaysia nih...

Gua pernah terlibat masa muda belia dulu di projek TNB membuat terowong empangan untuk janakuasa elektrik di Sungai Piah (Sg Siput, Perak) bersama dengan syarikat Kerjaya Balfour Beatty Cementation (KBBC) dan Ret Ser Engineering Agency (RetSer) ... sebelum gua dipindahkan ke projek Pergau....  Memang projek kejuruteraan awam di Malaysia nih hebat.... sebab seingat gua la... kedua-dua projek kejuruteraan yang bersaiz mega nih langsung tak menggunakan tenaga kerja Indonesia mahupun Bangla....

Semua pekerjanya adalah rakyat Malaysia... dari Jurutera, blasting expert, shot firer sampailah kepada buruh-buruh.... semua bangsa ader... cuma takder Indonesia atau Bangla jer.... ini cerita tahun 90'an la bhai... Maknanyer... kalu stakat nak buat lebuhraya tue... kecik anak jer.... Projek Lebuhraya Utara Selatan pon dulu mana ader pakai pekerja asing.... Projek Jambatan Pulau Pinang ... pon takder gak guna warga asing... melainkan konsultan dan sesetengah jurutera dan spesialist...

Saper kater nak buat lebuhraya di Sarawak tue susah dan modal besar.... aper susahnyer.. buat sajer la lebuh raya yang paralel (selari) dengan sungai.... Sungan Rejang tue kan ker panjang..  dan banyak penempatan serta bandar terletak berhampiran dengan sungai tue.... aper masalahnyer kalu buat lebuhraya ikut laluan tue...


Ini semua salah Anwar Ibrahim.... bukan salah Taib Mahmud..... ini semua salah PKR.... salah Pakatan Rakyat.... sebab selama nih pon Pakatan Rakyat la yang memerintah Malaysia... pasai tue la ekonomi kiter teruk..... dah 56 tahun dah Pakatan Rakyat memerintah Malaysia..... pasai tue la...  yang menyebabkan pinjaman lebih 56% terhadap GDP Negara nih pon salah Pakatan Rakyat..... semuanya salahguna kuasa dan rasuah dibuat oleh Pakatan Rakyat..... UMNO dan BN tak pernah salah... sebab UMNO dan BN memang terbaek..... hahahaha

Hahahaha... ader paham ka....... errrk.... mana gua nak letak tempat untuk PAS aaa....... hahahaha... sudah jumpa..... Semua kesalahan yang berlaku ini adalah kerana Anwar Ibrahim terpengaruh besar dengan Amanat Hadi yang "mengtakfirkan UMNO/BN" ...... hahahaha.....  Nampak gayanyer Hadi Awang pon ader salah gak..... hahahaha.....

Ader paham ka????

4 comments:

  1. hoi C++ ..pandai2 kau kata salah nuar. nanti kecik ahti azmin ali, zuraidah, hasan jati n menantu HA. diorang nak dapat publisiti gak. hari2 lu kutuk HA pehal. wa risau takut mengamok terus mat said bagi dia Tan Sri. Barulah mesti jelas anwar n TGNA. tapi la ni aku dengar crita ada satu jemaah yg diketuai oleh seorang janda ni kata nak wujudkan negara islam pada bulan mei ni tapi sekarang dah 2 june..wa dapat info dari dalam jemaah ni kata janda ni dah sesat dan skarang menyesat akidah ramai pengikutnya. Lu ada info ka?

    ReplyDelete
  2. toke bot CINA Miri sapa duruh langgar ANU anuwar kan dah terbalik,yeke?

    ReplyDelete
  3. Dan bersabarlah kamu bersama-sama dengan orang-orang yang menyeru Tuhannya di pagi dan senja hari dengan mengharap keridhaan-Nya; dan janganlah kedua matamu berpaling dari mereka mengharapkan perhiasan dunia ini; dan janganlah kamu mengikuti orang yang hatinya telah Kami lalaikan dari mengingati Kami, serta menuruti hawa nafsunya dan adalah keadaannya itu melewati batas.18-28

    nak 1000 daya tak mau 1001 dalih itulah manusia masing masing dah tak ingat amanah yang diminta dari orang awam bila dah dapat buat buat tak paham rintihan dari bawah

    ReplyDelete
  4. najib bini rosmahJune 3, 2013 at 12:39 AM

    Salah Anwar sibuk sangat merayau buat ceramah kempen PR...
    Yang duk goyang kaki tak salah...
    Salah Anwar pi Sabah dan Sarawak sampai undi merosot...
    Yang buat cerita hikayat phail khudda raja sosialiatunsalam belum selesai cerita sudah khalas...
    sindrom semua salah Anwar sudah jadi epidemik... penyakit wabak taun bawaan e. coli pon tak sehebat sindrom semua salah Anwar Ibrahimia!

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja