Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

14 June 2013

Islam Tidak Terima Sosialis

Bhai dan DeeDee sekalian.... Ader puak-puak "yang kunun" hebat dalam bab agama nih dalam PAS mengatakan Islam tidak terima Sosialis kerana ianya tiada ruh Islam...  Sosialis nih kononnya sama macam Komunis... Tiada beragama... Dan puak-puak ini la jugak hebat menyokong demokrasi......

Tapi diorang nih terlupa... Bahawa Demokrasi juga tidak sealiran dengan Islam... Dalam demokrasi... Semua ada kuasa... Semuanya berdasarkan pengaruh undi... Demokrasi adalah bersandarkan undi dan pilihanraya... Dalam demokrasi... Semua orang adalah sama... Yang beragama dengan yang tidak beragama... Yang beriman dengan yang kufur.... Sama sahaja... Sama level atas dasar kuasa undi....

Kalu Sosialis dan Komunis itu sesat sebab ianya ciptaan manusia... Demokrasi pon sama jugak... Sesat sebab ianya adalah ciptaan manusia... Ciptaan manusia mana sama dengan ciptaan Allah Taala..

Jadi... Oleh yang demikian... Sepatutnya puak-puak ini janganlah menerima demokrasi... Dan jangan pula mengamalkan demokrasi... Sebab demokrasi juga sama sesat sepertimana sosialis, kapitalis dan komunis...

Maka... Selayaknyer la lepas nih... Tolong aaa ... Tolong jangan terlibat dah dengan proses demokrasi di Malaysia... Sebab demokrasi itu ciptaan manusia... Dan demokrasi itu sesat...nanti PRU14 tolong aaa.... Tolong jangan bertanding... Jangan gatal nak bertanding dan menjadi calon... Sebab demokrasi itu bukan dari susur galur Islamiyah... Demokrasi itu sesat... Yang ader sekarang pon patut gugurkan sajer jawatan yang dapat melalui proses demokrasi tue... Haram bersekongkol dengan sistem yang sesat... Sistem yang tidak Islamik....

Ader paham ka wei Geng Rusila ooi.... hahaha....  Lawak la lu orang nih... Nak bekap bos yang dok  bantai sosialis konon... Tapi tak sedar diri sendiri dan bos pon bergelumang dengan kesesatan demokrasi.... Hahaha... Lawak siot.... Hahahaha

So.... Sempena hari Jumaat yang mulia nih... Elok sangat la lu orang tolak demokrasi..... Hahaha

12 comments:

  1. Bhai C++,

    Benar sekali hujah kamu itu...tidak dapat tidak Puak Bengong yang dok menghukum tak tentu punca nak bercakap pasai pegangan... tapi depa dok ikut sistem sedia ada...yang ni yang dikatakan 'Pandai tak boleh nak tumpang, Bodoh tak boleh diajar'.

    habih lagu mana puak Atheis, puak nasrani, puak majusi... boleh dak depa ni kita bekerjasama... kalau boleh kenapa tidak dengan sosialis... betoi-betoi kuda kayu... Fekah kediri dulu wahai kaliamput semua...

    ReplyDelete
  2. Demokrasi ciptaan manusia Rom. So, ianya juga ciptaan manusia yg bukan islam pun.
    samalah macam sosialist , maxist , kuehmanis dan sewaktu dgn nya.
    Puak Rooosila pleaselaaaaaa. awatla hampa lagu tu.
    Kesian kat kami yg dok sokong puak hampa pagi, siang dan malam , Hasilnya HamPAS.Tak caya?

    ReplyDelete
  3. jangan cepat nak melontar dari mulut buah fikir yang tak masak lagi nanti membazir aja

    ReplyDelete
  4. nabi setuju dgn "draft2" prjanjian
    -draft prjanjian Aqabah
    -draft prjanjian Hudaibiah
    -draft prjanjian dgn Yahudi/Khandak

    W.pon PERJANJIAN2 itu berat sebelah
    W.pon"draft2"tu dominasi idea2 KAFIR

    nabi SEDAR sbnar2 ISLAM tu lapang..
    sbnar2 ISLAM tu lg meLAPANGkan..
    sbnr2 ISLAM tu terang BENDERANG..
    sbnr2 ISLAM tu mudah lg mMUDAHkn..
    sbnr2 ISLAM tu indah lg mgINDAHkan..
    sbnr2 sbnr7 ISLAM itu milik ALLAH
    sbnr7milik ALLAH itu pasti MENANG..

    sbnr2 ISLAM itu bnr2 DEWASA..
    mengajar "budak2" agar jd dewasa..
    dgn kaseh sayang--RAHMAN n RAHIM..
    dgn kudus KBNARAN & KEADILAN..

    "budak2"(yahudi/kafir/munafiq)..
    budak2 ini biasanya TAMAK..
    budak2 nih trkinja2 & brLAGAK..
    budak2 juga kmarukBERUK ala2 batak!
    budak2 jugaklah yg tolol/bangang!
    budak2 tak cukup2/puas suka mRAMPAS
    budak2 sgt suka RAMPAS hak org lain
    budak2 HINGUSAN..coba bayang2kan???

    nabi mmbentuk "IQ" DEWASA yg tggi
    nabi mmbentuk "IQ" DEWASA yg mulia
    "IQ" DEWASA yg TAHAN tabah/SABAR
    "IQ" DEWASA yg KRITIS & rasional
    "IQ" DEWASA 'miracle'/bijaksana
    "IQ" DEWASA yg matang & penoh..
    ..penoh dgn CINTA kaseh & sayang..

    ..penoh dgn PEMURAH & keadilan..
    "rahmatan lil alamin"..

    inilah nilai2 DEWASA yg PASTI..
    yg pasti dpt mnyelamat kan "budak2"
    budak2 HINGUSAN yg 'kesesatan'..
    budak2 yg TAK sedar mrk SESAT??
    budak2 yg TAK sedar mrk MURTAD???

    alahai..alangkah ramainya "budak2"
    budak2 yg PERASAN mrk sbg ulamak??
    ulamak2 akal kemetot lg BANTUT!?

    ReplyDelete
  5. Aku sebenarnya tak paham.. PSM (sosialis) ni tak buat perjanjian ke? PSM bukan sebahagian dari PR? Kalau dah ada perjanjian maksudnya PAS Selangor sudah mengkianati kawan kan? dan patut kena hukuman Big Boss tak perlu la nak bekap.. atau orang bawah tak perlu nak bekap..

    Kalau takda perjanjian sekutu PR maka aku rasa ianya hanya masalah kepimpinan dan persefahaman.. Tak payah la nak seret kisah idealogi pulak.. cakap la terang-terang kan senang.

    Orang nak bubuh gambar sapa pun kat markas tu diaorang punya pasal la mungkin nak ambik semangat mereka ke apa selagi tak disembah jadi tokong aku tak rasa ada masalah..

    ReplyDelete
  6. er bhai,

    ayam sunat tu makna apa? kote ayam dah kena sunat, ayam makruh camne rupa pulak or ayam tu halal disembelih ikut syarak? ke guane? cerita sket.

    ReplyDelete
  7. dakwaan terpilih oleh ulamak2 dan ustaz2. Hahaha...dorang xpe tapi org lain hukumnya haram. Apa pun, ahli2 PAS berhak keatas sape yg perlu jadi pemimpin mereka. So pilih la sape pun asal bercakap ada bunyi arab....hahaha...

    ReplyDelete
  8. Direct tranlation tu.. sembelih dikata sunat lol.. :D

    ReplyDelete
  9. hahaha semua kena sunat sekali lagi dengan ayam-ayam sekali daa ;) ABU jangan lupa !

    ReplyDelete
  10. Mangkuk2 pengikut rusila tak tau apa benda pun sebenarnya. Menghafal tanpa berfikir. Dia orang cuma tau haram halal.

    Kalau ayam sunat halal tak?

    ReplyDelete
  11. anon 348 yang bangnag..

    menerima draft perjanjian bukan bermaksud menggunakan sistem mereka,..

    terima perjanjian bukan bermaksud di madinah nabi guna sistem pilihan raya..perjanjian dan sistem yang diguna pakai tuh lain..

    dalam konteks bhai c++ neh ckp betul..demokrasi mmg bukan cara Islam..sama jek mcm sosialis...tpi x boleh compare ngn pjanjian aqabah...

    mangkuk kepala bana susah nak paham anon woiiiiiii

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja