Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

09 June 2013

SPR Memang Terbaek

Bhai... gua stuju Wan Ahmad tak perlu letak jawatan... betul... sebab dier dah memastikan SPR capai matlamat.... hahaha... capai matlamat nak kasi BN menang walaupun dengan cara paling magik dan celaka.... hahahaha... SPR memang terbaek.... Jadi Wan Ahmad nih dilantik oleh YDP Agong... itu pon atas saranan Perdana Menteri.... err... lu pernah dengar ker YDP Agong selama nih melawan saranan Perdana Menteri.... hahaha... mana boleh la bhai... mana boleh YDP Agong menderhaka terhadap titah Perdana Menteri.... YDP Agong tue ikut jer saranan Perdana Menteri...

56 tahun dah Malaysia nih terbentuk... belum pernah lagi walau sekali pon YDP Agong menolak saranan Perdana Menteri... kira macam aper sajer saranan Perdana Menteri Malaysial.... semua YDP Agong terima..... ini realistik... ini realiti... bukan fitnah dan bukan hasutan.... cuba tengok balik sejarah la bhai.... hahahaha.... gua bukan nak menghina YDP Agong... tapi itulah realistiknya... YDP Agong memang akan ikut aper sajer saranan Perdana Menteri...

Waima nak buat Suruhanjaya Diraja pon ... Perdana Menteri yang buat dan umumkan... patutnya kalu PM yang buat dan umumkan.... dier akan jadi Suruhanjaya Perdana Menteri... biler masa plak dier jadi Suruhanjaya Diraja..... ker... memang Perdana Menteri Malaysia sebenarnya adalah lebih besar dari Raja dan YDP Agong.... hahahaha...... Sebab selama nih.... 56 tahun nih... tak pernah pon YDP Agong sendiri yang buat dan umumkan penubuhan satu Suruhanjaya Diraja...... hahahaha... ini fakta bhai... fakta yang terselit dalam sejarah Malaysia.... hahaha

So.... Memang patut la Wan Ahmad tak perlu letak jawatan... sebab dier dah pastikan SPR capai matlamat nak kasik BN menang pada PRU13... tak kisah la dakwat tak kekal ka... pengundi syaitan ka... magik ala Daud Padang Tembaga ka.... hahahaha... semua tue tak kira.... sebab BN sudah menang... sudah dapat 112 kerusi Parlimen..... hahahaha.... so lu orang tak payah nak bising nak ngadu kat YDP Agong..... bukan ader makna pon... kalu nak mintak YDP Agong buat Suruhanjaya Diraja untuk siasat perjalanan PRU13... hahaha... mana pernah YDP Agong buat dan umumkan penubuhan Suruhanjaya Diraja.... semua kena melalui PM...

Hahaha.... itulah Malaysia.... selagi Melayu Hutan masih ramai hidup... selagi itu la....  hahahaha.... buat la aper pon... Melayu Hutan nih tetap akan memastikan mereka kekal bermindakan duduk dalam hutan..... hahahahaha ... sebab diorang masih tak dapat keluar dari stigma sebelum 1511 lagie.... hahaha...

Diorang masih lagi hidup dalam dimensi Sang Sapurba (Bukit Siguntang Maha Meru).... berkeris bertombak.... hahaha.... Melayu Hutan nih (bukan sajer ader dalam UMNO aaa... tapi dalam PAS dan PKR pon ramai.... hahahaha) masih lagi bermentalitikan berpakaian bercawat kulit kayu dan daun jer.... hahahaha... diorang sudah memerangkapkan diri diorang sendiri lar.... hahahaha

Tak kisah la Melayu Hutan nih dah jadi jutawan ker... bisnesman ker.. belajar tinggi ker.... engineer ka.. loyar ker... hakim ker... arkitek ker... doktor ker... guru ker... ostad ker... ulamak ker... dan lain-lain lagi.... tetap masih lagi berminda hamba sahaya... tetap lagi kekal mudah diperbodohkan dengan cerita-cerita dewata raya,..... cerita dewa dewi dan sebagainyer.... dengan citer-citer mistik dan tahyul.... dengan keramat, daulat dan tulah.... hahahahaha .... lawak betul lar.... hahahaha .... Phuii.....

Padan muka semua.... hahahaha


Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar menolak gesaan yang mahu beliau dan pesuruhjaya SPR yang lain meletak jawatan.

Menurutnya, SPR berjaya mencapai objektif mengadakan pilihan raya dan rungutan yang dibangkitkan berkenaan pilihan raya lalu kebanyakannya bersifat teknikal sahaja.

"Kita dah buat pilihan raya yang capai objektif untuk semua pengundi pilih rakyat dan kerajaan.

"Semua rakyat boleh mengundi kecuali yang disekat oleh parti politik sebab muka mereka macam orang Bangladesh," katanya kepada pemberita selepas forum tentang persempadanan semula pilihan raya di bangunan Majlis Peguam petang tadi.

"Kita ada kerajaan yang sah. Inilah matlamat (pilihan raya) yang paling penting dan ia berjalan lancar.

"Apa lagi yang mereka mahu? Jangan terburu-buru buat kesimpulan hanya kerana dakwat (kekal) mudah dibasuh dari jari. Ia tidak semudah itu," tambahnya.

Peserta himpunan Blackout 505 sebelum ini sering kali menggesa agar anggota SPR meletak jawatan kerana tidak berpuas hati dengan perjalanan pilihan raya yang lalu.

Sebelum itu, Wan Ahmad sewaktu bercakap dalam forum tersebut, menegaskan SPR tidak boleh lagi menangguhkan persempadanan semula kawasan pilihan raya seperti dituntut peserta himpunan Blackout 505.

Langkah itu katanya sepatutnya dibuat selama lapan tahun sekali berdasarkan Perlembagaan Persekutuan.

Namun, ia telah ditangguhkan selama dua tahun kerana pilihan raya umum sebelum ini, katanya lagi.

"Pejabat Peguam Negara juga menasihati kami agar tidak menangguhkannya lagi kerana bilangan pengundi semakin bertambah dan kita tidak boleh hanya menutup mata," jelasnya.

Jelasnya, kawasan pilihan raya baru yang akan digariskan selepas persempadanan semula itu akan dikemukakan kepada orang ramai.

Pengundi berdaftar dalam kawasan terlibat boleh mengumpulkan 100 orang pengundi berdaftar lain dalam kawasan yang sama untuk membantah persempadanan semula kawasan mereka jika mereka tidak berpuas hati, katanya.

Beliau menjangkakan terdapat banyak bantahan dari pihak BN dan Pakatan akan dikemukakan kerana senarai persempadanan semula itu akan dikemukakan kepada orang ramai sebanyak dua kali.

Justeru, SPR katanya khuatir akan kemungkinan tidak mampu menyelesaikan proses persempadanan semula itu dalam masa dua tahun.

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja