Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

24 June 2013

MB Terengganu Nak Tunggu Ada Yang Mati Kot

Bhai..... Hari nih Kuantan, Pahang diumumkan sekolahnya cuti... Dan biler sekolah cuti... bebudak dapat kurangkan aktiviti diluar dalam keadaan jerebu yang makin teruk nih..... Walaupun Kuantan takder la cecah lebih 160 nilai IPU dier.... tapi... MB Pahang... si Adnan Yaakob tue ader la otak skit.... dan umumkan supaya sekolah ditutup sementara sehingga keadaan jerebu surut...

Tapi..... MB Terengganu nih plak... si Ahmad Said tue.... nak tunggu ada yang mati kot... baru la nak umumkan supaya sekolah ditutup sementara.... walhalnyer... kalu ikut Indek Pencemaran Udara di Kemaman (contohnya).... memang lagi teruk dari Kuantan.... sampai dah tak nampak bukit bukau dah...

Tapi yer la... MB Terengganu nih skrang duduk kat Kuala Terengganu..,.. jadi efek dier tak la teruk sangat di sana... Tapi di Kemaman nih... sesak nafas la wei.... dah teruk sangat dah nih.... sampai tak nampak jalan dah... Takkan la MB Terengganu nak tunggu ada yang mati kot....

Aper daa...




Di Kuantan, Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob mengarahkan semua sekolah di daerah ini dan kawasan yang terjejas teruk akibat jerebu ditutup bermula esok.

Beliau berkata keputusan itu dibuat selepas mengambil kira faktor kesihatan para pelajar ekoran IPU di Kuantan yang mencecah paras tidak sihat hari ini.

"Kalau kita tengok keadaan (jerebu) hari ini, memang teruk...jarak penglihatan pun makin kurang, nak bernafas pun sudah tidak selesa. Bayangkan kalau anak-anak kita ke sekolah esok, ini boleh membahayakan kesihatan mereka," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas menghadiri majlis perasmian Pusat Konvensyen Antarabangsa Sultan Ahmad Shah, The Zenith Hotel dan Menara Zenith Putra Square, di sini hari ini oleh Sultan Pahang Sultan Ahmad Shah.

Menurut laman web JAS setakat 11 pagi ini IPU dua kawasan di Kuantan dilaporkan mencatat bacaan tidak sihat iaitu Balok Baru 149 dan Indera Mahkota.

Sementara itu, Pemangku Pengarah Pelajaran Pahang Rosdi Ismail berkata arahan penutupan itu membabitkan 120 sekolah menengah dan rendah di daerah ini.

"Sebelum ini pun kita sudah keluarkan arahan kepada semua sekolah supaya tidak melakukan sebarang aktiviti kokurikulum," katanya.

Beliau berkata Kementerian Pendidikan juga mengingatkan semua guru besar dan pengetua mengikuti garis panduan dikeluarkan sebelum ini, bagi menangani sebarang masalah jika jerebu melanda negara. - SUMBER

1 comment:

  1. Biasalah Bhai, dah stendet dia cam tu, bukan setakat MB terengganu je cam ni, sistem dimalaysia memang cam ni...majoritinya bila dah jadi baru nak ambik tindakan... bila kita berpesan dan bangkitkan... jawapannya non issue...cam la tak biasa...bkn setakat bab jerebu je tapi hampir semua bab...

    Bhai c++, lu tak nak kupas isu Husam ke Bhai, hahaha...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja