Empat lapangan terbang yang mempunyai panjang minima 2000 meter telah pon disemak dan disiasat dikawasan Central Asia. Tiada tanda-tanda pesawat MH370 mendarat disana seperti jangkaan dari pihak Kerajaan Malaysia. Namun ader beberapa landasan lagi akan disemak dan dikenalpasti. Ini termasuk landasan yang diperbuat daripada aspalt, konkrit mahupun rumput.
Tiada jejak pesawat terbang rendah dibawah paras 500 kaki dari paras laut untuk mengelak radar awam secara "terrain masking" sama ada melintasi Sumatera, Myanmar, Thailand, Bangladesh dan juga Philipines. Keputusan ini dibuat berdasarkan temuramah dengan penduduk tempatan mahupun daripada data radar yang berjaya di dapatkan.
Semakan terhadap panggilan telefon yang masuk kepada pilot, co-pilot dan krew penerbangan sedang disiasat bagi mengesan sama ada unsur-unsur ugut kepada mereka semua sebelum kehilangan MH370.
Setakat nih dulu...
SUMBER : MKN, ATM, PDRM,
#PrayForMH370
salam bro cipan and abg k, sejujurnyer saya mewakili kawan2 saya yg lain nak kepastian ni, memg mh370 mendarat di kawasan semanjung malaysia kann, depa tak pernah pun pergi ke tempat lain betul ker? tengok berita duk sibuk cerita pasai jumpa objek di perairan australia , kalo bro and abg k ader info2 yng tepat bagitlau la kitorg
ReplyDeletepesawat yg d scan dlm radar tu mcm pesawat dummy jer.... pesawat sebenar ke tmpt lain dgn perancangan sangat teliti dr perampaz... hehe...agaknya la....
ReplyDeletepada firasat aku lah, setelah aku teropong ngan buluh runcing, setelah 4jam pusing malaysia pesawat tu pusing kekanan laut antarabangsa laut cina selatan, terbang rendah menuju kesempadan sabah/kepulauan sulu, sampai satu pulau yg tiada penghuni disulu terus landing time, atas landasan tanah yg dirancang teliti. inilah kawasan yg tok mt belum kerah pasukan pengesannya. utara dah, selatan dah,barat dah,timur sikit sblh atas je. kau org nampak tak? 4 org yg sekejap naik, sekejap x naik mungkin dah tertukar menjadi pemandu pelancung ke sulu kot.
ReplyDelete