Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

05 March 2014

Penyiasat SPRM Nampaknya Tidak Terlatih

Bhai/DeeDee semua...

SPRM nih asalnya aderlah dari BPR (Badan Pencegahan Rasuah)... Dan sebelum dari itu ianya adalah sebahagian dari unit yang dipecahkan daripada BSN (Biro Siasatan Negara)...

Dulu masa ianya dalam BSN, pegawai-pegawai dan kakitangannya cukup terlatih... Bukan setakat terlatih membuat laporan malah siasatan yang cukup terperinci melibatkan semua sektor... Senyap tapi tangkas dalam membuat siasatan serta tuntas dalam melengkapkan siasatan...

Semasa dibawah BPR... Gangguan dari aspek politik banyak cuba untuk menjadikan siasatan kucar kacir... Malah ader kes yang siasatan cukup cantik tapi terpaksa disenyapkan oleh pihak atasan dalam BPR dan Peguam Negara... Pun begitu ramai dikalangan kakitangannya yang proaktif dan mendahulukan kepentingan negara daripada kepentingan mana-mana individu..

Kini... Setelah "kononnya" dinaikkan taraf kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia... Mutu kerja dan hasil siasatan semakin hari semakin memalukan... Sorry to say la... Gua dapat tau yang ramai pegawai yang tak layak telah ditempatkan dibahagian siasatan... Malah ramai dikalangan anggota SPRM ini nampaknyer kini tidak dapat menjarakkan diri mereka dari bertindak bias atas kecenderungan politik peribadi mereka... Sekarang ramai anggota sudah tidak professional...

Cukup memalukan...

Aper yang gua ceritakan nih aderlah senario sebenar di SPRM yang selalu dijadikan bahan lawak oleh bekas bos besar gua masa di AGENSI dulu...  Bos gua selalu cakap... Geng SPRM nih masa kat BSN dulu macam Rotweiler... Biler jadi BPR.... Sudah jadi Bulldog jer.... La nih masa jadi SPRM ... Sudah level Poodle jer....

Hahahaha... Lawak siot

Elok sangatlah dipecahkan dari BSN dulu... Kalo masih dalam BSN... Buat malu jer la.... Hahahahaha

Daripada yang atas sampailah kuli kat bawah dalam SPRM selayaknyer kena pi latihan balik aaaa... Kena pi brainwash balik... Tapi bukan dengan BTN atau MKN... Itu sumer agensi sampah dan hampeh... Kena pi duduk balik belajar ngan Mr X bab siasatan dan undang-undang nih.... Hahahaha... Mr X memang lejen... Pernah latih dan ajar gua....

Mr X dan uzur dah pon... Rasanyer tak lama lagi sampailah panggilan Ilahi kepada dier... Baik cepat... 

*** Berita Memalukan Tentang SPRM ada dibawah nih...








4 comments:

  1. Pejabat dah cukup canggih & gah tetapi hasil kerja semakin hampas. Lebih baik dipanggil suruhanjaya pengalak rasuah mesia. Selagi umno berkuasa semua akn jadi bonsai bila buat siasatan........................

    abuamir

    ReplyDelete
  2. ada yang dah lupa pasai bsn ni tapi mungkin ada orang yang takut dengan bsn ni dulu
    dulu biro siasatan negara hebat bunyinya macam fbi la pulak
    apa pun selagi tak bertukar tampok duk macam ni la

    ReplyDelete
  3. KAH KAH KAH KAH KAH HA HA HA

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja