Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

26 March 2014

MH370 : Jika Terkorban, Dimana Mayatnya?

Bhai/DeeDee semua...

Banyak orang bertanya ngan gua, aderkah betul pesawat MH370 itu mendarat di Gong Kedak pada pagi 8 Mac 2014 untuk kali pertamanya... Okeh... Mari sini gua terangkan... 

Mengikut maklumat dari Agensi hasil daripada risikan yang telah dijalankan, ada beberapa lokasi sahaja yang agak logik menjadi lokasi pendaratan pesawat MH370 selepas ianya dikesan hilang dari radar awam milik DCA... 

Untuk terbang dan mengelakkan dari dikesan oleh radar DCA, pesawat perlulah terbang dibawah paras 500 kaki dari paras laut (sea level). Dengan lokasi sejauh 120 km dari Kota Bharu, ada dua sahaja lokasi paling hampir yang boleh pesawat ini terbang pada paras 500 kaki dan mendarat. Satunya aderlah lapangan terbang Pengkalan Chepa dan satu lagi aderlah Pangkalan Udara Gong Kedak di Besut.

Untuk pesawat itu terbang rendah dibawah paras 500 kaki, jumbo jet sebesar itu memerlukan kuasa tujahan yang agak besar bagi mengekalkan altitudnya dan mengelakkan terhempas. Dengan kuasa tujahan yang hampir maksimum, kiter boleh lihat seakan ekor pesawat terbakar kerana enjit jet mengeluarkan "thrust" yang membuat api pada enjin kelihatan besar..

Dan ini akan menyebabkan pembakaran minyak pesawat akan lebih mendesak dan stok bekalan minyak akan lebih menyusut. Secara logiknya untuk mengekalkan altitud bawah 500 kaki untuk mengelakkan dari dikesan oleh radar awam DCA bagi sebuah jumbo jet sebesar ini, kapasiti minyak yang diperlukan amatlah besar.

Ini akan menyebabkan jarak perjalanan akan menjadi singkat bermaksud, hanya dua lokasi pendaratan yang telah diberitahu tadi adalah paling sesuai. Tapi untuk B777-200ER ini mendarat di Pengkalan Chepa adalah tidak munasabah kerana landasan yang agak pendek dan tidak dilengkapi dengan IFR/VFR serta ILS/MLS. 

Oleh itu terbaek untuk MH370 mendarat adalah di Pangkalan Udara Gong Kedak dimana landasannya cukup panjang untik menampung pendaratan MH370 serta dilengkapi kemudahan IFR/VFR dan ISL/MLS. Malah lokasi Gong Kedak adalah agak jauh dari pertempatan awam serta lengkap dengan kemudahan kerahsiaan.

Kalu pesawat MH370 naik tinggi sehingga mencecah 45000 kaki seperti yang diperkatakan oleh banyak pihak dan seterusnya terbang ke koridor selatan atau utara pada ketinggian 25000 kaki... Pastinya radar awam DCA boleh mengesannya (DCA juga mempunyai dua specifikasi radar berasaskan doppler dan planar array yang berjalan sama ada secara active radar atau passive radar).

Kenapa "kononnya" hanya radar milik TUDM sahaja dikatakan boleh mengesan pesawat MH370 yang "kononnya" telah terbang ke Selat Melaka dimana radar TUDM mampu mellihat pada altitud serendah 200 kaki dari paras laut. Jika MH370 boleh mengelak dari dikesan radar awam, tentulah ianya akan terbang pada paras bawah 500 kaki... Dan bagaimana ianya boleh terbang melintasi Gunung Ganang dan Bukit Bukau di Kelantan, Thailand, Perak dan Kedah untuk lepas Selat Melaka...

Agak-agak la nak citer yang pesawat MH370 tue terbang pada ketinggian 25000 kaki dari paras laut tapi tidak dapat dikesan oleh radar DCA... Hebat benar pesawat B777-200ER tue dah boleh jadi Stealth

So... Kalu terhempas la... Kalu terkorban la... dimana mayatnya????

14 comments:

  1. Endless possibility... macam2 spekulasi dan tekaan boleh berlaku sbb maklumat y sampai ke umum pon dah disolek seolah2 satu kejadian sebenar, andai kata keadaan sebenar adalah sama sperti yang disampaikan dalam PC, sebagai rakyat Malaysia dan umat Islam aku menerima dgn penuh yakin. Tapi kalau sekiranya ada tangan2 yang cuba memanipulasikan keadaan ini, aku berdoa biar Allah bukakan hijab kami untuk melihat kenyataannya, x kisahlah berapa lama y harus kami tunggu. Ingatlah Allah tahu apa y kita buat, dalam terang atau gelap semua dalam tangan Dia. Mari kita sama2 berdoa supaya dibukakan pintu hati kita untuk melihat kebenaran Allahuakbar!!!

    ReplyDelete
  2. dah pi tengok kat pulau Deigo Garcia di tengah Lautan Hindi tu .....???????????????

    ReplyDelete
  3. Jap...jap, apa citer ngan komando Malaysia yang pergi operasi rahsia tu? Apa yang rahsia sangat tu...?!

    ReplyDelete
  4. kalau kapal tu dok area tak jauh dari paras laut, tidakkah scanner TLDM pula akan detect mereka sebagai kapal laut? hahaha..soalan ni maksudnya, macam mana benda sebesar kapal boeing boleh tidak dilihat melalui sistem pertahanan negara sama ada udara atau pun laut..

    aymy8888

    ReplyDelete
  5. Dah jadicerita pengembala kambing dengan serigala le tu

    ReplyDelete
  6. Bhai C++,
    kalu intel dah confirm land kat gong kedak, nadoc mesti terlibat bersama-sama ngan puluhan staff yang lain...data dari thales kan terus live streaming pi kat pusat.... ramai yang terlibat kalu based hang punya teori...tapi takkan nadoc buat saja saja kot... kalu takde wahyu....huhuhu...

    ReplyDelete
  7. kalau ya untuk apa
    kenapa tetiba patah balik

    ReplyDelete
  8. Kelip-kelip kusangka api,
    kalau api mana sumbunya,
    Hilang ghaib kusangka mati,
    kalau mati mana kuburnya.

    RISE & SHINE, Malaysia

    ReplyDelete
  9. ehemm..
    adakah betul terdapat kargo yg mencurigakan kat dalam tu..
    kargo dr pulau seychelles ke malaysia naik kpl kontena..Maersk.
    GRU (Russian) dh detect hanyir kargo dlm Maersk tu..
    Maersk masuk port kat negara kita..
    kargo tu naik MH370..ada pihak tak mau kargo tu jatuh ke pihak yang lain..
    then terjadi tragedi ni..
    adakah benar bro..

    ReplyDelete
  10. Lu kata ni bukan blog teknikal.pa barang ni tapir? Dah la tulis pun salah.ikut suka lu aje. Kapal terbang apa yg boleh landing kalau airfield lighting tak on pukul 2-3 pagi?pilot pakai nvg? Hahaha cam haram lu punya teori

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon,
      kan bro c++ dah ckp IFR/VFR/ILS/MLS. so tak perlu nak ada airfield lighting bagai... apa itu instrument flight rules(IFR),VFR,ILS,MLS lu google sendiri la bhai...

      Delete
  11. 9M-MRO masih ada di Malaysia sekitar 8 pagi 8 Mac 2014

    Curve dari satelit Inmarsat meletak Koridor Utara dan Koridor Selatan yang melibatkan Selatan Lautan Hindi tetapi ramai yang tidak menyedari curve itu turut melalui Semenanjung Malaysia yang dikecualikan dari pencarian. Bagaimana kalau isyarat terakhir MH370 sebenarnya datang dari satu lokasi di Malaysia?

    ReplyDelete
  12. Ini kes I help you, you help me. I ada info you mau you punya barang semula, jadi kita pakat pakat kenakan seseorang. Ok set. Tak gitu bro

    ReplyDelete
  13. Clue blog ni jelas sangat sampai skrip terpaksa ditamatkan awal..ingat lagi Lahad Datu tak nampak umno terlibat kecuali gambar sapi samdol duk belakang baju budak sulu yang ditangkap..memang tragik tapi semua utk PRU13..yang ini mungkin ada kaitan dengan GST 6% @ silibus baru PLKN @ trigger pd angry Chinese utk 13 Mei ke dua? PRU lambat lagi, Anwar da setel, Najib, mooyidin dan KJ nak kena kickout, Hisham n anak Madey nak naik..apa pon tak boleh...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja