Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

12 March 2014

MH370 Update : Connecting The Dot

Dear All,

As what I've been promising early this evening, here is something you should take notice. All the clue and explanation are between the lines. Please do connect the dot.

- Last Maintenance : AIROD 23 Feb 2014 (12 Days before missing) - something to ponder too
- ADS-B (Automatic Dependent Surveillance-Broadcast) can be turn off manually and remotely
- Hypoxia occurs when the cabin pressure drop (oxygen mask will be released if no one tampered with the system)
- No distress signal whatsoever detected and/or reported by the pilot (maybe gone hypoxia)
- B777-200ER comes with CAT IIIc ILS/MLS Autoland system which can be used to land the plane unmanned with zero visibility.
- Low altitude flight (below 500 feet) can be used to avoid Commercial radar scanning but not military radar
- Low aircraft flight seen by fisherman
- Landing in discreet landing strip (same origin) that capable to handle big aircraft at middle of the night (3 am)
- Mobile phone can only get connection within the range of cellular tower (no cellular tower in the middle of the sea)
- No mid-air explosion detected by sensor in Guam, Australia, Japan and Philippines.
- No crash debris detected within the range of aircraft last GPS coordinate
- Malaysian Maritime Enforcement Agency let loose the one and only suspected evidence in Port Dickson

I really hope you can connect the dot without my guide.

Thanks in advanced

Your Friend.

14 comments:

  1. bos..citer direct leh tak..penat la dok berpuzzle dalam 5 hari ni....mean flight crash ke? how about the passengers?

    ReplyDelete
  2. broo citer jer laaaa pening da pala gua bro.x yah teka teki teka tekuk

    ReplyDelete
  3. same origin?. maksudnya, dri tempat asal dia take off?. or somewhere near?.

    ReplyDelete
  4. faham2.. cuma yg last psl the only evidence tu x phm dari mana ia dtg.. sbb dari sume point lain mnjurus ada sabotaj sblum insiden - pilot hypoxia- flight mndarat automatik (unmmaned) - mndarat atas daratan (cellular tower) - evidence yg APMM let go tu x phm dri mna/bgaimana ada..

    ReplyDelete
  5. yg apmm tu ada kaitan dgn yg ni kan ....http://penburukonline.blogspot.com/2014/03/mh370-nelayan-port-dickson-dakwa-jumpa.html
    tolong le citer ape nasib penumpang dalam tu....

    ReplyDelete
  6. You ar telling that ther's a big time conspiracy by a hidden hand somewhere...omg.

    ReplyDelete
  7. So, dari apa yang saya paham, apa yang cuba nak disampaikan kat sini adalah....

    12 hari sebelum kejadian, pesawat B777 ni telah diselenggarakan, pihak hijackers mungkin dah susup masuk dan sabotage sistem transponder, bekalan oksigen kecemasan dan juga sistem tekanan kabin. Apabila pesawat masuk cruising altitude pada 35000 kaki, cabin preassure jatuh, bekalan oksigen menurun secara perlahan2 tanpa sesiapa perasan sebab oksigen mask tak jatuh, dan tiada amaran dari sistem (tempered). Selepas semua penumpang pengsan akibat hypoxia, hijacker mengambil alih pesawat, dan turun kepada ketinggian 500 kaki untuk mengelak di kesan radar awam dan mendarat di mana2 lokasi yang mempunyai landasan yang cukup panjang untuk pesawat wide body. kalau mengikut senario di atas, it make sense some of the things, dari sighting nelayan, ketiadaan debris, dan telefon bimbit dalam cellular range.

    Teori yang menarik, tapi masih ada persoalan yang tertinggal

    1. Macam mana pesawat wide body macam B777 boleh terbang setinggi 500 kaki dalam gelap, menuju designated airbase/airport dengan visual flight rules semata2, sebab mereka dah tak berhubung dengan tower, jadi penerbangan berdasarkan IFR adalah mustahil, jika mereka berpandukan airway intersection dan VOR dengan navigasi GPS, maka laluan mereka akan bertembung dengan penempatan.

    2. ILS landing system yang ada pada peswat, masih memerlukan juruterbang untuk membawa pesawat ke dalam Localizer, sebelum ILS boleh mengambil alih untuk mendarat, that's a long way to go and a challenge for the hijackers, navigating in the dark.

    3. Wide body aircraft yang terbang pada 500ft sudah tentu akan menarik perhatian penduduk yang berada dalam laluannya. Dan macam mana mereka mahu menentukan bentuk rupa bumi dengan berpandukan Instrument sahaja tanpa visual. GPWS tak dapat kesan bukit bukau yang mungkin berada dalam laluan pesawat, dan yang pastinya, banyak bukit / gunung yang lebih tinggi dari 500ft.

    4. Dan jika benar mereka dah mendarat di mana2 airbase, kenapa pulak boleh jumpa sebuah rakit keselamatan, adakah cuba nak imply bahawa hijackers telah buat control crash landing di permukaan laut. kalau ya, kenapa?

    Saya tak pandai bab aviation, cuma ada pengetahuan sikit saja, dan berdasarkan benda yang sikit tu, persoalan kat atas timbul. Boleh jadi saya salah.

    Anyway, ini semua cuma speculation, patutnya kita tunggu saja laporan rasmi dari NTSB bila pesawat tu dah jumpa. Ataupun kita tunggu saja announcement dari government dalam seminggu dua ni, seperti mana OP beritakan.

    ReplyDelete
  8. I thought remote piloting of commercial airline is not feasible yet as i 'read' about it ago. Somehow MH370 becoming 'big drone' isn't ?

    x-drone

    ReplyDelete
  9. covert operation turn haywirekah...

    ReplyDelete
  10. Cuma nak tau nasib penumpang2. Dia org selamat ke? Adakan penemuan di PD meaning theh are all dibuang ke laut?

    ReplyDelete
  11. Kronologi hijack ni macam kronogi 11/9, dua orang arab, iran, naik kapal terbang dan tuduh pengganas rampas. Saya agak ini kerja penumpang amerika, kerana kita tak tahu latarbelakangnya, merka mungkin cia ,comando dan pakar dalam pernerbangan pesawat, mereka boleh rampas kapalterbang, dan rosak equipment supaya jatuh, dan terjun dengan payung terjun sebelum kapalterbang terhempas, dunia akan salahkan orang arab, dan provok cina serang arab

    ReplyDelete
  12. kalo ikut faham aku.. ini besar punya game ni. Giler pe...
    Mmg Hijak-ker? nye style hahaha - kalau ikut fhm aku dari clue laa.. mmg 1998 laa

    ReplyDelete
  13. Tuan C++,

    Saya cuma nak tahu bagamana dengan nasib para penumpang? Adakah mereka semua selamat?

    ReplyDelete
  14. - Malaysian Maritime Enforcement Agency let loose the one and only suspected evidence in Port Dickson

    Statement ini...Why do they let loose..sbb nie real evidence and dont want people to knw..
    Astagafirullah...what is really happend here??
    Is it in Melaka??

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1