Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

23 July 2013

Cerita Bab Fatwa La Pulak

Bhai/DeeDee sekalian....

Pada dasarnya memang gua tak bersetuju orang Islam masuk dalam mana-mana pertandingan ratu cantik ka... dewi popular ka.... majalah mangga ka...  sebab dalam banyak kes... semua tue menjurus kepada mendedahkan aurat.... Okeh.... jadi dalam kes yang dibawak oleh peserta ratu cantik tue... yang mana mempertikaikan kenapa jabatan agama hanya berkeras bertegas bagi pertandingan ratu cantik sajer... dan bukannyer termasuk sekali dengan renang ker... gimnastik ker...  malah dalam kejohanan olahraga pon ramai atlet wanita yang beragama Islam jugak terlibat mendedahkan aurat....

Jadi... kalu pertandingan ratu cantik difatwakan haram kerana mengaibkan wanita dan mendedahkan aurat.... mengapa tidak Majlis Fatwa Kebangsaan (NFC) juga mengambil tindakan memfatwakan haram bagi wanita Islam menyertai sukan renang, gimnastik dan olahraga..... Mengapa tidak juga Majlis Fatwa Kebangsaan memfatwakan haram bagi mana-mana artis beraksi macam "sial dan sundal" dalam majalah Mangga dan URTV....

Aper salahnyer jika Majlis Fatwa Kebangsaan dan Jabatan Agama Islam juga mengambil tindakan keras seperti mendakwa kakitangan Jabatan Agama Islam sendiri yang terlibat dengan aktiviti merokok.... yang mana merokok itu telah difatwakan haram.... yer betul... rokok itu haram....

Aderkah Majlis Fatwa Kebangsaan dan Jabatan Agama Islam berani untuk mengambil tindakan mendakwa Mirzan Bin Mahathir Mohamed kerana terlibat dalam industri Arak yang tentunya telah diharamkan oleh Allah Taala sendiri.... Aper kata Jabatan Agama Islam menyaman dan mendakwa beberapa orang "bangsat dan mangkuk ayun" Melayu Islam yang menjadi pengarah dalam syarikat arak Guinnes Anchor dan sebagainyer tue....

Poodah la.... pasai tue la orang tak respek sama Majlis Fatwa Kebangsaan dan Jabatan Agama Islam.... pasai sikap double standard yang ditunjukkan oleh diorang.....   Tak payah jauh la..... berapa ramai kakitangan Jabatan Agama Islam yang terlibat dengan kegiatan merokok.... itu pon dah cukup dah....... kalu berani dakwa la semua yang isap rokok tue... baru la betul....

So... dalam kes nih... gua bukan nak defend empat orang "adik" yang terlibat dalam kemelut pertandingan ratu cantik tue... tapi.... gua sekadar nak tengok... sejauh mana beraninyer Jabatan Agama Islam seperti JAWI, JAIS dan JAKIM untuk mengambil tindakan menguatkuasakan fatwa haram terhadap sukan renang, gimnastik, olahraga dan jugak isu majalah setan macam MANGGA .... Ala.... kes rasuah pon Jabatan Agama Islam nih tak berani nak dakwa atas dasar haram..... aper daaa...

Berkaitan : JAWI: Bekas peserta ratu cantik hina Islam , Sara Amelia persoal fatwa 'lapuk' isu ratu cantik

3 comments:

  1. hahaha....betul2...kita tunggu tindakan selanjutnya dri pihak yg jaga agama. Gua sayang adik2 gua yg cantik molek tu...hahaha...gua harap, dorang x teruskan keje primitif tu. X masuk miss world pun kamu dah lawa, cantik...xde yg nafikan benda tu. hahaha...

    ReplyDelete
  2. pegawai penguatkuasa tak kira polis ke JAWI atau JAIS tgk payslip atau pangkat dulu baru amek tindakan.tak pun tgk dulu statement menteri mana-mana baru amek tindakan..
    aku baru pegi buat report polis kete kena langgar kelmarin..ada ke antara soalan first yang ditanya dah ada woksyop ke belum...

    ReplyDelete
  3. Ratu cantik ni takda bekap VVIP kot lol.. :) Kalau ada tentu tak kena hahaha..

    Atau ada VVIP yang suruh tu sebab mungkin ratu cantik ni tak layan.. :) so nak kenakan ratu ni..

    Ntah la Bhai..


    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1