Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

18 July 2013

200 KM

Bhai/DeeDee sekalian.... Sori... Sepanjang hari nih gua tak update blog... Gua terpaksa berkejar-kejaran dari "Safa ke Marwah" dengan motor... Hahaha... 200 km sehala tue.. Mampuih...

Gua pi Jengka dan Pekan serta Gambang sebab server di tiga lokasi nih ader masalah kritikal.... Jadi team yang lain tengah buat deployment Wireless Bridging 155mbps dari satu kampus ke kampus lain...

Hehehe... Ini bukan kerja hakiki gua la... Hahaha... Tapi biasa la... Gua nih macam-macam kerja buat dalam satu masa.... Hahaha... Tapi duit sen seciput jer la... Aper daaa...

Oh yer... Tadi nyaris tak eksiden kat area Cherating pasai gua terlelap sambil merempit motor... Giler betul lar.. Nasib baik gua bawak motor sambil dengar MP3 dari tepon gua cap buah tue... La nih lagu sumer sudah ilang dari MP3... Sudah ganti dengan ayat-ayat suci Al Quran dan Zikir..

Umur sudah 40++ la bhai... Mati is around the corner... Malaikat Maut skrang tengah tunggu the exact time... Jadi kena ingat-ingat la... Gua harap gua dapat selesaikan semua hutang dengan manusia dan dengan Allah sebelum gua meninggal dunia..

Kalu nak abis nyawa pon biarlah gua dapat selesaikan gua punya hutang dengan orang sumer..

7 comments:

  1. 3:169. Janganlah kamu mengira bahwa orang-orang yang gugur di jalan Allah itu mati; bahkan mereka itu hidup di sisi Tuhannya dengan mendapat rezki.

    3:185. Tiap-tiap yang berjiwa akan merasakan mati. Dan sesungguhnya pada hari kiamat sajalah disempurnakan pahalamu. Barang siapa dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke dalam surga, maka sungguh ia telah beruntung. Kehidupan dunia itu tidak lain hanyalah kesenangan yang memperdayakan.

    syukurlah dapat juga hidayah dari Allah pada usia 40 tapi ramai lagi yang masih macam dulu dulu

    ReplyDelete
  2. gua bukan nabi
    gua pon bukan wali
    gua pon tak mimmpi jd ulamak

    tapi gua RASA lu punya HATI ada baik
    gua RASA lu punya HATI ada cantik

    lu punya HATI mau kasi jln terang
    lu HATI,tak mau tipu AUTA keliru org
    lu HATI,tak suka sandiwara2 c_bai
    lu HATI,ada TAU siapa makan BUSAT?
    lu HATI,mau bukak itu 'RAHSIA' yg paling2 bngsat!?

    woii..lu mcm punya HATI aarr
    ada sikit2 mau tiru HATI nabi ma..
    tapi aarr lu jgn 'PELASAN'???
    lu wajib slalu ingat itu 'NAFAS'
    itu 'NAFAS' dr TUHAN..

    ReplyDelete
  3. bhai,

    nak mati ni tak payah tunggu 40++, even yg umur 88 (manyak ong woah ini nmbor!!) pun banyak mulut lg! hahaha

    zaman sekarang ni, biasanya yang bnyak ingat mati org susah macam kita la.hari2 dok pikir kalau mati lg senang kot sebab tak yah pikir bil nk bayar, hutang atas bawah, pikir nak tambah bini, dan macam2 lagi la. nafsu besar tapi kemampuan takde. hahaha

    org kaya ingat mati ke? entah, gua miskin, gua takde jawapan...hahaha

    ReplyDelete
  4. biar kita mati jangan hati mati :)
    selamat berpuasa Bhai semoga kita sentias aberada di jalan yang benar..

    ReplyDelete
  5. Salam. Best la company bro ni, mcm mana bro join dulu, apply ataupun di rekrut, tapi bila baca tulisan bro pun dh tahu, bro bkn spy 1st class, yela, kalo kat tv pun cuma spy 3d smp 5h class je wat keje mcm bro, ala, dlm bahasa mudah, bro mcm lans korperal dlm polis la, yg jaga lock up, jaga pondok dpn pintu msk, antar banduan gi makhamah atau penjara kan, kalo spy 1st class dia xkan tulis -blog mcm ni, yela, mesti la terlatih utk tidak menonjol dan menunjuk. Abis power pn bro lm team sweeper je, 2 dpt taw ape strike force yg 2nd class 2 buat, dan pasl 2 bro bg pembaca mcm sy klu yg kononnya bro yg wat assigment 2. SO org ingat bro ni hebat la dan dlm masa yg sama bro xpula menipu pasal bro xmengaku pun mmg bro yg buat benda 2,tp company bro ni mmg sempoy, rakyat biasa mcm sy rasa selamat ada company mcm ni dan dlm masa yg sama risau gak ada operatif mcm bro ni, nmpk sgt bro mcm risau kalo ditakdirkan bro gugur,xde sape yg tahu jasa bro, padahal bro mmg patut pn org xtahu jasa bro, yela bro spatutnya tahu bro hanya operatif yg xpenting dan expandable, keselamatan negara dan rakyat mcm sy lg penting, so brenti la tls pasal tugas dan tls pasal politik dh la ek., ingat kami rakyat lg penting dr bro, yg dpt gaji utk berkorban dan terkorban

    ReplyDelete
  6. Dunia operator tiada mengenal sempadan

    ReplyDelete
  7. Bhai/DeeDee Anonymous...
    InsyaAllah bhai.... gua sentiasa ingat.... hidup ini sementara jer....

    Bhai/DeeDee Anonymous...
    Yeah... Hidup dan Mati hanya kerana Allah Taala, Tuhan sekalian alam.

    Bhai/DeeDee Anonymous...
    Gua pon tak kaya dunia... pasai tue la kot ingat kat mati... Maybe la kalu dah kaya dunia tue yang tak ingat nak mati... hahaha

    Bhai/DeeDee Anonymous...
    InsyaAllah hati ini takkan mati.... ameen..

    Bhai/DeeDee Anonymous...
    Biler masa plak gua kata gua spy... hahaha..... gua cuma kata gua operatif jer... itupon kalu lu paham aper makna sebenar operatif... hahaha .... Oh yer... ader ker gua citer detail pasai operasi yang gua handle... hahaha... lawak siot... hahaha... relaks bhai... Hahaha... kesian sama lu punya komen... Bos besar dalam agensi pon tau dan bagi galakan untuk gua tulis... tapi takder la gua pernah tulis lebih dari 0.5% dari operasi yang agensi gua buat... lagipon agensi kitorang bukan spy... cuma collect data jer... hahahaha...

    Bhai/DeeDee Anonymous...
    Biasa la bhai.. memang operator nih takder sempadan... boleh duduk dimana dan blending sama rakyat biasa... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1