Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

16 July 2013

Rafizi Ramli Bakal Berdepan Tindakan OSA

Bhai/DeeDee .... gua dimaklumkan baru sebentar tadi bahawa besar kemungkinan SPR akan mendakwa Rafizi Ramli atas OSA walaupun Rafizi Ramli mempunyai imuniti apabila berbahas didalam Parlimen. Mengikut maklumat yang gua dah dapat, beberapa pihak sedang berbincang dengan pasukan undang-undang untuk memastikan bahawa Rafizi Ramli boleh didakwa dibawah Akta Rahsia Rasmi @ OSA.

Mengikut maklumat yang ada, isu berkenaan pembekalan dakwat kekal telahpon failnya ditandakan dengan tanda "SULIT" dan "TERHAD". Oleh yang demikian, maka secara otomatiknya isu dakwat kekal ini  terlindung dibawah Akta Rahsia Rasmi (Official Secrecy Act @ OSA)...

Cuma persoalan yang masih lagi bermain di minda gua.... berapa beranikah SPR untuk mendakwa Rafizi Ramli atas isu teknikal yang berkaitan dengan tindakan OSA nih... Itu hari masa Rafizi Ramli mendedahkan penyelewengan dana National Feedlot Corporation (NFC), NFC dengan kerjasama Kementerian Kewangan, Bank Negara Malaysia dan Peguam Negara telah berjaya mendakwa Rafizi Ramli dibawah Akta BAFIA (Banking and Financial Institution Act), walhal sepatutnya pengurusan NFC sendiri sewajarnya didakwa atas AMLATFA (Anti Money Laundering and Anti-Terrorism Act 2001)....

So.... Mari kiter tunggu dan lihat biler plak Peguam Negara akan mendakwa Rafizi Ramli atas OSA bagi pendedahan maklumat pembekal dakwat kekal yang "kononnya" dilindungi dibawah Akta Rahsia Rasmi atas sebab-sebab keselamatan.... hahahaha.... keselamatan kepala hangguk mak nenek diorang lar... aper daaa...

Jom menunggu..... gua bet maybe diorang akan amik masa tak lewat dari 3 bulan untuk dakwa Rafizi Ramli dibawah OSA.... lu orang camana???? ... jeng... jeng... jeng....

9 comments:

  1. dari segi nak menghalang kebenaran, kerajaan malaysia memang layak dipuji.

    kalau ada indeks kerajaan dunia yang paling berjaya menipu rakyat sendiri, gua jamin malaysia masuk dalam top 3.

    takat nak buat pendakwaan terpilih, petik jari je ni. tp dia ingat rafizi ni anak lembu? silap besar la beb......

    ReplyDelete
  2. sampai bila nak menyorok dengan osa lama lama terjolok jugak

    ReplyDelete
  3. bhai...

    reezal merican sabitkan DSAI dalam isu 'tender terus' nie... lol

    COBOL

    ReplyDelete
  4. Kalau gua dapat anak lelaki sorang lagi...
    Gua akan namakan dia * Rafizi *
    sempena pejuang rakyat PR
    yang berani tak takut mati...
    Gua memang dah mark awal2
    PR lost in battle
    but Be End lost in war!!!
    Hopefully dua mangkuk SPR tu
    mampos sebelum dapat ambik tindakan
    pada Rafizi Ramli...
    Ameeeeeennnn!!!!

    ReplyDelete
  5. Apesal maklumat2 mcm ni selalu datang dari pkr dan dap? Pas jarang dapat maklumat utk didedahkan walhal maklumat penjual pil kuda pun dia boleh dapat.

    Atau lebai2 ni tak campur masyarakat kot. Duduk dalam puak2 sendiri je

    ReplyDelete
  6. Bhai, dengar orang bank yang dedahkan maklumat akaun bank NFC tu kena gantung ke buang kerja yea ka?

    ReplyDelete
  7. Bhai Jamie D...
    Hahaha... itulah hebatnyer Malaysia... the one and only...

    Bhai/DeeDee Anonymous...
    Berlindung bawah OSA boleh la selagi BN berkuasa.... hahaha

    Bhai COBOL...
    Anwar Ibrahim suka buat rundingan terus??... hahaha... Macam sketsa bangang yang Saiful Bukhari Azlan bawak tue la....

    Bhai Najib Bini Rosmah...
    Lu kena kawin bini baru satu lagi la bhai... baru la dapat anak lelaki la plak... hahaha

    Bhai Waris...
    Yang ini memang gua pon pelik gak... Macam mana PAS tak pandai nak korek maklumat... Tapi pandai goreng maklumat yang orang lain dapat kat atas pentas ceramah macamlah diorang yang dapat maklumat tue.... hampeh...

    Bhai/DeeDee Anonymous...
    Dier sudah kena buang kerja la bhai... stendet kat Malaysia nih...

    ReplyDelete
  8. Tu ramai orang tahu penyelewengan kezaliman tak mau dedahkan sebab risau periuk nasik terjejas :|

    hmmm dah tu camna yea.. kita perlu adakan satu skim perlindungan ni Bhai.

    ReplyDelete
  9. ddlm PAS org2 yg berani & berbakat utk korek MAKLUMAT demi kebaikan rkyat sprt Mazlan Aliman Husam dll seboleh2nya akan di'BUNGKUS'!

    klu ddlm umno TAK suka org2 yg bijakPandai..ddlm PAS pon serupa, sbb mrk CAYA hanya kat 'IQ' silebai2.
    Hancuss sume nya berserabai!!

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1