Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

16 July 2013

Ada Ayam Yang Masih Tak Naik Harga

Bhai/DeeDee sekalian.... hahaha... bulan posa tabley nak melawak tahap bangang... karang batai posa... hahaha... Tapi... pasai isu ayam yang kecoh nih... gua rasa aaa... gua ader penyelesaiannyer.... ada lagi ayam yang masih tak naik harga....

Ini ayam impot - multi country... multi currency .... Hahaha
Okeh... kalu ayam tempatan mahal.... stok ayam China ader banyak.... masuk pon pakai visa pelancong..... takpon... ayam Vietnam ader... ayam Indon ader... ayam Filipino ader... ayam Arab pon ader..... Hahaha.... kalu mau ayam kari.... tak payah jauh... kat Brickfields ader.... ader banyak variasi ayam kari.... local atau impot.... hahaha

Tapi.. macam Menteri ader kata la.... tukar selera.... hahaha.... kalu ayam Asia tak sedap.... hahaha... ader ayam Eropah.... ader ayam Balkan.... ader ayam Caucasus ..... Ayam dari Russia pon banyak dah ader kat sini... semua masuk guna visa pelancong...  Cuma stok ayam dari Afrika jer kureng bekalan.... hahaha

Tapi ini semua ayam tak sembelih aaa.... hahahahaha...

So... beli lah ayam tempatan.... diternak secara tradisional ... diternak di kampung-kampung..... diternak di pinggir hutan.... ader ayam putih... ader ayam merah.... ader ayam sawo matang.... hahahaha..... ayam asli pon ader.... Hahahaha

Kesimpulannyer..... kalo harga ayam naik.... sebab harga dedak sudah naik..... dan susah nak beli pasai stok tak cukup....  makan jer la "anak ikan".... hahahaha.....

Hahahahaha.... selamat berposa... jangan mare...

7 comments:

  1. bhai,

    tengok mat salleh or awang hitam selamba je makan 2-3 ekor sekali hidang. lu boleh? kehkehkeh......

    ReplyDelete
  2. Lagu Menteri Ayam

    Ayam..
    Bermacam ayam
    Ada ayam China, ayam Vietnam, ayam Siam
    ayam turki, ayam belanda
    Ayam Hutan, boleh terbang
    Ayam kampung dalamlah reban
    Ayam bandar di dalam pasar

    Menteri..
    Si Menteri ayam
    Telor sebijik
    Riuh sekampung

    Kata bidalan, bermenteri cap ayam
    kalau makan, ajak-ajak ayam.
    Kalau nak tidur, tidur dengan ayam
    Kalau tak nampak itu rabun menteri cap ayam

    Makan leher ayam nanti bersanding kepala teleng
    Makan tongkeng ayam nanti mulut macam menteri ayam
    Makan kepak ayam peha ayam dada ayam
    Satu tak boleh makan jangan makan ayam menteri

    ReplyDelete
  3. ayam tersunat ada ka ;) ABU jangan lupa !

    ReplyDelete
  4. Salam C++

    Yong dah agak miker akan posting ayam2 ni. Dey, tak bate posa ke?

    ReplyDelete
  5. Bhai/DeeDee Anonymous...
    Hahaha... gua kureng makan ayam... gua makan daging dan ikang jer... hahaha.... tapi takder la sampai kebulur makan dua tiga skali gus... hahaha

    Bhai ~SF~
    Hahaha.... lawak lagu tue.... hahaha

    Bhai Amuraria...
    Ayam tersunat tak perasan la plak gua... hahaha

    DeeDee Yong...
    Hahaha..... sajer jer maleh nak tulis awal-awal... hahaha.... Maner bate posa... hahaha... elok lagi posa nih... hahaha

    ReplyDelete
  6. Mike suke ayam mane?

    ReplyDelete
  7. Tuan C++.

    Ayam goreng tidak adakah tuan? Patutnya ayam-ayam yang tuan tuliskan ini digoreng masak cili.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja