Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

04 July 2013

Yey Yey... Masuk Rumah Baru

Bhai/DeeDee sekalian.... lu orang jangan mare aaa.... ini hari gua masuk rumah baru... yey yey.... masuk rumah baru....  yey yey.... masuk rumah baru.... kaki kena bersih dulu.... baru la boleh masuk.... hahahaha..... design rumah baru gua aderlah ala tradisional.... Pergh... meletop mantop la bhai....

Bumbung genting gua bawak mari dari luar negara.... Kayu Chengal, Jati dan Merbau digunakan sebaiknyer... bilik ader berapa ntah... nanti la gua tanya arkitek gua.... Jamban gua jer dah berganda hebat berbanding rumah PPRT... itu belum lagi ruang dapur.... hahaha....

Gua tak suka warna-warna pelik-pelik... gua suka warna stendet jer..... jadi gua bikin ini rumah guna warna stendet .... ala... macam dulu-dulu.... Hahaha....  Oh yer... lupa cerita.... rumah nih gua buat kat satu kawasan atas bukit... view manyak chanteq.... dekat ngan laut.... biasa la kan... Pantai Timur... hahaha

Tanah untuk buat rumah nih...agak besar gak.... boleh la anak-anak gua lari main kejar-kejar naik motor dalam kompaun pagar rumah nih..... Sori... gua tak suka jiran perati kedalam kompaun rumah gua... jadi gua buat pagar sekeliling rumah agak tinggi...

Maaf la yer.... lagipon gua bukan suka orang datang ke rumah gua sesuka hati mak bapak dier... lain kalu gua buat jamuan hari raya ker.... tapi kalu gua buat jamuan... hanya yang dijemput jer la yang boleh datang... yang lain pi main jauh-jauh...

Sebelum gua terlupa nak citer..... hehehe... rumah baru gua nih ader gua bina satu ruangan "bangsal" untuk menyimpan mesin-mesin judi kuda gua ..... hahaha... biler gua gian nak main mesin judi kuda... gua akan pi main la..... tak pon... gua pi main kat tempat lain... tapi gua akan bawak mesin judi kuda "portable" yang gua ader tue.... hahaha.... tak pakai token pon....

Mmm.... errrr... gua dengar lu nak tanya gua tadi.... nak tanya aper.... ooooo... nak tanya tentang harga rumah gua nih.... mmmm... rumah gua nih gua buat bukan dengan duit gua pon.... rumah nih gua dapat dari duit sponsor.... tak mahal mana pon... hiasan dalaman pon gua cilok dari oversea....

Mmm.... harga keseluruhan rumah gua nih luar dalam aderlah sekitar RosmahMansor 1 bilion jer...... lu jangan mare aaa.... bukan duit gua... ini duit sponsor... duit hadiah.... duit sedekah.... duit infaq....  Nanti hari raya gua buat la jamuan kasi orang miskin datang masuk pagar rumah gua... jangan riso... nanti gua kasik duit raya RosmahMansor 2 setiap sorang aaaa..... cukup la .... budak-budak mana boleh pegang duit banyak-banyak... hahaha ....

Ader paham ka ????

# Gua nih asyik bermetafora betul lar.... hahaha.... 

9 comments:

  1. caya lah bhai...bab lu masuk rumah baru, gua memang takdehalnye...tapi bab lu punya mesin kuda memang gua jeles dan hati gua sakit sangat...memandangkan lu dah control mesin kuda, gua rasa gua akan tukar main mesin ikan dan lain2 menatang dan tak payah pakai token pun...ini kali gua kasi amaran sama lu bhai (cam berahim ali pulak)hahaha...kalu lu cross juga, gua akan berhenti dan bawa bas... gua dah pun bincang ngan sepat...gua serius bhai... ada paham???

    ReplyDelete
  2. Salam C++

    Aisey, Yong baru nak jeles!

    Yong hanya mampu cat rumah jer, bagi nampak macam baru.

    ReplyDelete
  3. Ader paham ka ????

    Tak, cikgu...

    COBOL

    ReplyDelete
  4. jemula mesin kuda mesin gajah tak de ke besar sikit

    ReplyDelete
  5. kena atas bukit...dekat sket ngan syurga...hahaha...lgi pun asal kayangan...hahaha

    ReplyDelete
  6. hahah tak jeles pon bro, beribo ribo taniah ^^

    ReplyDelete
  7. Bhai/DeeDee semua...

    Terima kasih kepada semua yang paham metafora gua... Hahaha... bagi yang tak paham... sila baca berkali-kali dan buka minda serta mata hati lu orang.... hahahaha

    ReplyDelete
  8. Bhai C++

    Kau bagi tau jer siapa dia dlm metafora tu, kan senang. Aku tau kau tak mampu buat rumah sebesar tu... macam aku gak, kerja makan gaji cukup utk hidup jer...

    Merak8

    ReplyDelete
  9. Gua masih tak dapat tangkap la siapa "lu" ni.. ada hint ka Bhai?

    Bukit maner Bhai.. sekarang ramai orang lari dari bukit sebab musim tanah runtuh.. :)

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1