Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

23 July 2013

Sungguh Tidak Bertamadun

Bhai/DeeDee sekalian...

Tindakan pentadbiran sebuah sekolah yang mengarahkan pelajar bukan muslim makan/minum sewaktu rehat di sebuah Sekolah Rendah (SK Seri Pristana) didalam sebuah bilik air sekolah pada gua cukup melampau.... Tindakan ini sungguh tidak bertamadun.... Tindakan ini hanya dilakukan oleh orang yang jumud dan mungkin tidak pernah tinggal dan hidup dalam kerangka masyarakat berbilang bangsa, kaum dan agama...


Tindakan sebegini menunjukkan sikap tidak prihatin pentadbiran sekolah terhadap isu kesihatan dan budaya... Pada pandangan gua... ini sungguh memalukan....

Kementerian Pendidikan perlu menyiasat perkara ini dengan tuntas dan cekap... dan tindakan menggantung tugas pentadbiran sekolah adalah satu keperluan yang mendesak sehingga selesai perkara ini disiasat sepenuhnya...

Tindakan keras patut diambil kepada pentadbiran sekolah ini... Ini akan menyebabkan Islam dipandang serong atas tindakan bodoh dan bangang tahap "dewa jalan duta" pentadbiran sekolah tersebut. Jika alasan kononnya pelajar lain berpuasa.... ianya patut tidak menjadi isu.....

Sori... gua dah tak tau nak susun ayat camana.... hati banyak marah dan geram dengan tindakan memalukan Islam oleh orang bodoh yang mengaku Islam... tapi tidak mukmin....

UPDATE : Sekolah yang terlibat aderlah SK Seri Pistana di Sg Buloh.

MalaysiaKini

6 comments:

  1. Malaysia tanah air ku....sungguh malang ada muslim yg tak faham.
    Guru besar yg cemerlang dan gemilang.WTF.

    ReplyDelete
  2. Sah Guru Besar berasal dari Kemamang. hahaha

    ReplyDelete
  3. suh je GB dan guru2 skolah tu buat jamuan berbuka pose kat situ...ni seme masaalah ego nih...kementerian kesihatan pun wajib bertindak. Sbb kalau di premis menjual makanan, memasak atau meletak barang utk memasak bersebelahan dgn tandas adalah satu kesalahan, maka apa lagi yg makan dlm tandas mcm skolah ni buat.

    ReplyDelete
  4. Bhai Mohamed Adel...
    Memang malang sungguh lar.... memalukan....

    Bhai TheSniper...
    Hahaha... bukang Kemamang la... tapi Rusila.... hahaha

    Bhai BunBinBan...
    Rasa gua aaa... memang patut GB tue lepas nih disuruh berbuka posa di dalam tandas... baru ader akai...

    ReplyDelete
  5. Sebab bilik air kat Malaysia ni busuk2.. :) Kalau bilik air macam kat hotel tarafnya tentu takda komplen hahaha.. :)

    Tapi katanya kat bilik persalinan/mandi bukan la tandas cuba sebelah bilik tu baru tandas.. Kalau tengok sekali imbas macam dapur jo.. Yang ada pintu tu bilik mandi..

    entah la.. ikut la.. mungkin guru2 risau ramai budak tak tahan bila tengok kawan-kawan bukan islam diaorang makan hahahaha.. :)

    settle la elok2.. :)

    ReplyDelete
  6. Bhai.. gua kenal GB ni. geng perkasa kuala Selangor. Dulu masa muda org kuat UMNO ni...Apa apa pun kena siasat dulu betul betul baru leh komen.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja