Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

23 July 2013

Rasuah Di Bulan Ramadhan

Bhai/DeeDee sekalian....

Nak menang punya pasai.... sanggup berbuat macam-macam cara.... Agaknyer inilah ajaran ASWJ yang kuat dipegang oleh Geng Rusila kot..... mungkin lah kot... Walau aper pon alasannya.... pada gua ini adalah satu bentuk rasuah... dan SPRM patut amik tindakan.....

Tak kira la yang beri rasuah di bulan Ramadhan tue berkopiah berserban ka.... ASWJ ka.....  tapi pasai beri rasuah... maka sewajarnya tindakan diambil.... Sungguh... tindakan rasuah dalam bulan Ramdhan nih cukup menghina orang Islam yang Mukmin....

Kalu UMNO yang dok buat camnie... gua tak berapa heran sangat.... pasai UMNO dan RASUAH mana boleh berpisah.... Ini tidak.... kumpulan yang mengaku menjunjung tinggi Al Quran dan Sunnah pon buat benda yang macam nih.... payah... payah.....

Memalukan sungguh lar.... aper nak jadi la....  dunia dah nak kiamat la.... Ostad boleh kuarkan statement fitnah dan buat derk jer.... ahli Parti Islam boleh plak bagi rasuah pada bulan Ramadhan... siap tersengih jer..... macam takder berdosa jer....

Aper la nak jadi.... mmmmm

Berkaitan : PAS Kuala Besut Sumbangkan Minyak Tangki Penuh






4 comments:

  1. nnt di jawab oleh geng2 ostaz dlm parti hijau...umno buat lgi teruk!...hahaha..maka jatuh la hukum memberi rasuah itu satu ibadat yg wajib di tegah tapi harus melakukannya...jika yg melakukannya kita sendiri...hahaha

    ReplyDelete
  2. ini adalah akibat dari tak reti nak reka sendiri. Tiru apa yang umno buat.
    Kecuali tokeh minyak bayar zakat tak tau la pulak! hahaha

    ReplyDelete
  3. Dah bagi free ambik je Bhai hahaha
    rasuah kalau minta balasan kalau tak kira hadiah je kan? lol.. Pas bagi minyak ambik BN bagi beras ambik.. undi suka ati la nak undi sape.. rezeki prk ni.. :)

    Tapi budaya rasuah berbalas ni dah dipupuk oleh kerajaan barisan nasional.. wa dengar kat terenganu datuk dapat enjin bot baru hoho tapi sebab cucu pas ditarik balik.. hohoho.. tu kira camna?

    p/s: berapa banyak PAS habiskan modal untuk prk ni yea..

    ReplyDelete
  4. Dia ni pakai duit poket sendiri ke? Atau sponsor? kalau duit sendiri kaya dia ni yea..

    BN pakai duit kerajaan :) juga wang ehsan katanya.. hoho..

    Ntah la Bhai Nik Aziz kata dulu BN bagi ambik je.. undi kira lain..

    Apa pendapat lu? mungkin kekita mengalakan budaya rasuah ni patut kita tak boleh ambik "rasuah" ni.. tak kira la dari BN ka dari PR ka dari siapa aje.. kita dikira bersubahat..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja