Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

22 July 2013

Taktik Kempen Yang Stereotype

Bhai/DeeDee ..... Gua bersetuju dengan pandangan blogger Azmi APA dan TheFlyingKick dalam isu taktik kempen yang stereotype nih.... Sungguh... penyakit macam nih... bukan sahaja hinggap dekat jentera kempen UMNO/BN... tetapi ianya jugak melekat kuat samer pada jenteran kempen PAS/PR....


Sorry to say la kalu aper yang gua citerkan nih semacam memburukkan PAS dan PR.... stendet la...  kiter bagi la chan kat Blogger UMNO/BN untuk tibai UMNO/BN dan kiter pulak tibai PAS/PR dalam isu kempen PRK N1 Kuala Besut... Baru la betul... jangan la kiter asik tibai musuh jer... skali skala kena gak tibai team sendiri.... buat muhasabah... buat peringatan... Tak tau la pulak kalu ader mazhab bengong yang kata tabley nak bantai team sendiri... Hahaha.... kalu tabley nak kritik team sendiri.... sebab alasan kena wala' .... hahaha.... alamat tak lama la team tue... cepat jer terbongkang.... hahahaha

Teknik berkempen memburuk-burukkan pihak lawan pada gua sudah tak relevan pasca PRU13 .... sebab sekarang nih... para pengundi dah matang.... diorang nak tengok aper dasar dan hala tuju yang parti-parti politik nih nak bawak... Diorang nak tengok masa depan...

Pengundi taknak tengok perangai asik kondem aper sajer yang musuh buat waima yang betul sekali pon.... Macam contoh... sudah berapa kali aaa gua citer ... tolong aaa jangan bawak isu kononnya pembinaan mini zoo di Kemaman tue membazir... Ini taktik bodoh orang yang tak belajar ilmu pendidikan... Taktik kondem mini zoo nih sudah ketinggalan.... Mini zoo atau aper sajer jenis zoo atau taman burung semuanya tue aderlah untuk pendidikan dan konservasi.... jangan jadi jumud dan bodoh.... Di negeri-negeri Pantai Timur... hanya di Kemaman jer la ader Mini Zoo yang boleh dianggap lengkap... sesuai untuk pendidikan... pendidikan tentang alam haiwan .... pendidikan bagi kanak-kanak...

Lagipon kalu nak pergi ke Zoo Negara atau Wetland.... berapa plak kosnya... dari segi logistik dan accomodation.... itu belum masuk kos tol dan minyak petrol...... Jangan la bodoh sangat bawak isu nih.... Samer gak macam isu "kononnya" ader ahli UMNO/BN yang keluar beramai-ramai masuk PAS/PR.... Hahaha... ini taktik lapuk aaaa....  Benda bodoh yang UMNO/BN buat macam nih pon PAS/PR nak ikut ... aper daaa....

Cuba la tunjukkan satu pelan perancangan 5 tahun aper yang nak dibuat setelah menang di PRK N1 Kuala Besut... macam mana nak perbaiki kualiti hidup para pengundi di sana... macam mana pula dengan kemudahan infrastruktur.... Buat la satu sesi taklimat pelan perancangan 5 tahun atau 10 tahun nih... bagi peluang pengundi di Kuala Besut terbuka minda dan membuat pilihan yang tepat...

Jangan la buat ceramah asik nak hentam jer... nak tunjuk bahawa calon lawan tue ader masalah la... calon lawan tue bukan orang tempatan la... calon lawan tue tak buat kerja la sebelum nih.... calon lawan tue keluarga dier orang PAS la..... wei... ini bukan kempen... ini bengong namanyer...

Pasca PRU13.... orang nak tengok aper yang PAS/PR rancangkan untuk 5 tahun kalu menang di PRK N1 Kuala Besut.... Orang nak tengok aper yang Pakatan Rakyat pelankan untuk keseluruhan negeri Terengganu.... Macam mana nak mempertingkatkan ekonominya... macam mana nak memperbaiki taraf hidup penduduk Terengganu... Macam mana nak memperbanyakkan industri dan peluang pekerjaan di Terengganu... Macam mana nak bawak pelabur masuk ke Terengganu... Macam mana nak jadikan tatakelola dan pentadbiran Kerajaan Negeri Terengganu bertaraf AAA+++ (Moody @ Standard & Poor's)...

Cuba la pamerkan pelan strategik 5 tahun ker... 10 tahun ker.... untuk Kuala Besut....

Cukup-cukup la tue buat kempen macam bangang yang menggunakan taktik kempen yang stereotype nih.... dah lama dah... dan dah tak releven lagi cara nih pasca PRU13..... aper daaa...

Ader paham ka??? .... hahahaa

6 comments:

  1. Aku ingat kempen tak bertamadun macam ni Bn je buat..

    buruk-burukan orang kondem sana sini.. :)

    PR/PAS pun ada juga??...

    Aku setuju kalau kita suap pengundi kita dengan kempen yang berilmu ada fakta.. pembangunan perancangan dsb..

    Calon PAS walau SPM saje tapi jutawan dengarnya takan takda pelan perancangan yang boleh dikongsi untuk memajukan kawasan setempat... Ala macam kisah Man Pomen iklan ni Rancangan macamana nak bangunkan kawasan2 tu dengan pelan pembangunan yang terancang..




    ReplyDelete
  2. ramadan -

    saya setuju dgn pndpt tuan. Ada juga kritikan mcm ni. hehe. sgt bernas. kata nak amalkan politik matang. jadi bentangkan la apa aspirasi n etc.

    jgn anggap org kampung bodoh belaka. maklumat hujung jari.

    sekian. salam ramadan.

    selamat beramal.

    ReplyDelete
  3. moga pr menang itu saja yang diharapkan setelah berusaha

    ReplyDelete
  4. Betul tu..dah samapai masa YB ke Wakil Rakyat ni bertambah cerdik dan mencerdikkan org yg memangkah. Jgnlah ambik kesempatan atas kuasa yg ada.
    JHD

    ReplyDelete
  5. Bhai/DeeDee semua...

    Tapi kan... para pentaksub Hadi Awang di Rusila tue kan... mana boleh terima idea baru... Hahaha... diorang tue masih berfikiran jumud...

    Sampai kiamat pon rasanyer otak diorang tue kekal camtue jer... hahaha... tak bergerak.... hahaha

    Cuba baca kat http://freezoneterengganu.blogspot.com/2013/07/kempen-gaya-baru-di-prk-kuala-besut.html ..... lawak siot....

    hahaha.... jumud.. jumud...

    ReplyDelete
  6. Sedara C++ n rakan2...

    buat tu mmg blh tp BN akn counter dgn ayat rancang je lbh, blhke buat? BN pun buka cite rancangan hngat2 tahi ayam kerajaan negeri Kelantan, cth ldg rakyat yg dh jd lalang atau jual balak kat cina, projek kambing nya ntah mana, projek lebuhraya yg xnmpk muka (kena plak pngarah pilihanraya K.Besut Husam Musa, lg best kena)..

    BN pun cite lg tngok BN bagus buat university berbagai, bg subsidi nelayan, buat klcc bgn bsr2..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja