Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

22 July 2013

Dulu Lagi Gua Dah Bagitau

Bhai/DeeDee sekalian...

Dulu lagi gua dah bagitau.... benda macam nih akan jadi punya.... sikap keras kepala Hadi Awang memang gua dah lama jangka dan citer.... Patutnya biler kes nih telah dikantulkan oleh orang ramai itu hari... Hadi Awang patut buat tindakan meminta maaf.... tarik balik fitnah yang dibuat.... Tapi biasa la... Hadi Awang memang macam tue.... susah.... jenis "perasan bagoosh" dan susah nak dinasihat...

Yer la... pasai dier belajar tinggi sangat dalam bab agama la tue yang jadi timbul ujub merasakan apa sajer yang dibuat adalah betul... waima fitnah sekalipon.... Aper daaa... yer la... geng-geng yang kuat menyokong Hadi Awang di Rusila tue memang la akan wala' aper sajer yang Hadi Awang kata.... sebab pada diorang.... kerana ketaksuban melampau tue.... apa sajer Hadi Awang cakap sudah jadi seumpama wahyu.... sebab telah diasuh "wa sami'qna wa ato'qna" (kami dengar dan kami taat)...

Susah.... kalu Hadi Awang dari awal lagi membuat tindakan meminta maaf atas tuduhan fitnah yang tidak berasas tue... gua rasa isu nih takkan jadi dibangkitkan lagi... Mungkin ader yang mengatakan bahawa bekas calon PKR tue telah dibeli oleh UMNO untuk kempen PRK N1 Kuala Besut.... Gua tak tau lar... tapi dari aper yang gua dimaklumkan.... isu pembelian nih tak timbul...

Tambah lagi seperti yang diperkatakan.... tertuduh bertindak menyaman Hadi Awang atas kapasiti peribadi... antara dier dengan Hadi Awang... dan bukannya antara parti... Jadi dalam kes saman fitnah... biasa la benda macam nih jadi.... stendet la nih.... small matter...

Sebaiknyer.... seperti mana yang ader member gua katakan tadi kat gua... Hadi Awang patut "mencemar duli" memohon kemaafan secara peribadi dengan tertuduh nih... sepertimana peribahasa Melayu ... "Ular menyusur akar tidak akan hilang bisanya" .... errr... Hadi Awang suka perumpamaan ikan jer la... hahaha

Aper pon... aderkah berani Hadi Awang untuk "mencemar duli" memohon kemaafan atas fitnah yang telah dibuatnyer.... Hahaha..... jangan mimpi aaaa...  daripada 5 Mei sampai ke hari ini dah berapa lama la bhai....dah nak masuk 3 bulan.... hahaha..... Hadi Awang masih dengan ujub dan egonya........ Hahahaha...

Lantak pi la....  ini nasihat gua.... saman jer Hadi Awang tue dalam RM100 juta ker..... tak payah la saman separuh-separuh jalan.... saman sampai menang.... hahahaha.... bagi peringatan sikit... supaya lain kali Hadi Awang akan guna akal skit sebelum keluarkan statement fitnah macam tue..... hahaha

Berkaitan :


12 comments:

  1. nasib baik wa pantas 5 minit. hahaha

    ReplyDelete
  2. Nak guna akal camne bhai kalau dia sendiri dok telan mata kail. Umno campak mata kail tanpa umpan pun dia dan puak2 bengong dia boleh telan.

    P/S... ke laut kite

    ReplyDelete
  3. Klau baca komen2 dri pendewa Hadi....aduiii...maksum sungguh Hadi nih. Bekas calon PKR dah kena beli la, kalau menang tu ari sure jual diri kat UMNO la...hahaha...lantak korang la...tatang la ego masing2 sampai ke mati, jawab di akhirat sok. Bingai. Ni seme masaalah ego, masaalah rasa seronok menjadi 'dewa'. Seronok di puja.

    ReplyDelete
  4. Bhai/DeeDee sekalian...

    Gua rasa menjelang tengah malam nih mesti pentaksub Hadi Awang akan membalas meracau dalam blog diorang tue pasai isu nih... dan pastinyer blog gua akan ditembak oleh diorang... hahaha...

    Tapi kesian la kat diorang... diorang tak berani berhujah kat dalam blog gua.... hahaha.... kesian....

    Hahaha....

    ReplyDelete
  5. aku nak haji hadi dimasyhurkan spt mana yusuf rawa dan fadzil noor.

    spt yusuf rawa dan fadzil noor, haji hadi juga ketua/presiden aku/ahli2 pas yg lain.

    tapi apakan daya.

    aku bukan menantu dia. Kah kah kah kah!!!!

    ReplyDelete
  6. Bhai...

    yang aku tak tahan tu, boleh pulak dia kata calon tu tak de jati diri, kena acah sikit dah nangis...

    yang Boss dia tu pulak, baru kena usha dengan Aduka Taruna, habis kecoh satu Rusila...

    COBOL

    ReplyDelete
  7. budak tak gi tadika pon tau apa itu fitnah..& apa dosa fitnah

    org2 kafir zimmi & harbi pon tau salah & bahaya fitnah

    org2 yahudi/nsrani pon akan bawa kes2 fitnah..saman 'kaw2' kat mahkamah

    krn tonggang langgang FITNAH lah pd PRU13 yg lalu..antara satu sbb besar harapan ummat/rkyat musnah punah ranah!

    fitnah..dengki..dendam kesumat & KHIANAT adalah intipati ego/IBLIS yg wajib dihapus/dibakar hangus!?

    manusia yg "trjerat" & sggup mFITNAH & KHIANAT adalah krn 'LAZAT' umpan??..
    ..umpan yg sudah ditelan atau pon
    ..umpan yg trsangkut ddlm halkom

    demi sbnr2 KEBENARAN..& demi ummah!
    saman 'kaw2'..kurang2 500juta
    jgn bg setel kat luar mahkamah
    biar yg mFITNAH 'cium' tanah!!

    ulamak itu pewaris nabi..
    nabi SAW tak prnah mewariskan FITNAH!

    ReplyDelete
  8. bhai,

    bila sifat2 melayu lebih terkedepan dari sifat2 mukmin, ini la hasilnya. mengaku ulama, tapi sifat melayu hasad dengki umpat keji tetap dijunjung tinggi. kalau perasan diri tu maksum, ego, itu bukan sifat sama macam dewa2? pantang ditegur, habis semua disembur....

    pemimpin macam ni nak ubah malaysia? sembang kuat tapi tak jauh pun perangai cam melayu Ameno. bezanya cuma pada serban bertingkat je...

    2x5 je, bhai.... jauhhhhhh elok lagi aku tengok rafizi tu.cakap based on solid fakta, detail research. walau di keji cam bapuk, tapi dia walk the talk. dicabar diluar parlimen, tetap gagah menyahut macam pendekar melayu, takde alasan, takde mengelak.ada org muda macam ni dalam pas? takat kumpul serban je la.....

    sok konsert metallica, ada la yg terpacak jual nama jual muka.kerja membantah ssaja.bukan susah, angkat banner menjerit sana sini tunjuk garang depan tv3/4. dalam parlimen, menikus.takpun tdo.penat katanya, tunggu teksi tadi..... choiii...

    ReplyDelete
  9. hj hadi xsebut nama so ssh sikt court case nk menang, dia blh defend kata dia buat kenyataan awm psl calon pkr n xrujuk sapa2 individu..

    melainkn semua calon pkr yg bertanding pru13 saman dia, tu lain cerita dan akn cptkn lg pas keluar pakatan masuk bn

    ReplyDelete
  10. Walau tak sebut nama tapi ada kes sebab dah bersetuju tak mau letak calon alih-alih letak calon sebab tak konfiden dengan calon parti kawan.. tuduh pil kuda & juga tuduh pasang gambar komunis kat markas.. tentu la cakap pasal calon yang bertanding..

    Tak tau maklumat dari mana Hadi dapat..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1