Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

27 July 2013

Ugutan Bunuh Untuk GB SK Seri Pristina?

Bhai/DeeDee sekalian...

Hahaha... Biar betul aaaa.... Saper la yang bodoh sangat tue nak buat ugutan bunuh kepada GB SK Seri Pristina tue... Hahaha.... Buang masa jer... Hahaha... 

Sebab aper gua cakap camnie... Sebab buang masa dan buang tenaga jer nak ugut bunuh kepada Guru Besar SK Seri Pristina tue.... Hahaha.... Sebab Guru Besar tue skrang sudah dipandang lain macam oleh masyarakat..

Tak payah la nak create sensasi.... Nak create simpati... Semata-mata nak cover line isu nih... Hahaha...

Pada gua simple jer... Sebagai seorang ahli akademik... Sebelum sesuatu arahan dan tindakan nak dibuat patutnya difikirkan secara mendalam... Tengok semua segi... Amik kira sentimen dan persepsi... Tapi yer la... Bukan semua ahli akademik yang mau nak guna akai...

Tambah lagi sesetengah ahli akademik tue kekadang gua lihat lagi bangang tindakan dier dan tidak menggambarkan profesionalisma... Hahaha... Sori to say lar... 

Ader Guru Besar yang anjurkan sukan sekolah waktu hari belajar... Waktu persekolahan dan bukannya waktu cuti... So macam mana la ibu bapa dan penjaga nak hadir dan bagi sokongan..

Malah ader yang lagi bangang... Buat mesyuarat agung tahunan PIBG pada hari persekolahan... waktu kerja.... Tak ker bangang namanyer...

Ini macam dalam kes SK Seri Pristina... Agaknyer kalo benda nih tak kecoh dalam Internet... Mesti tahun depan pon Guru Besar tue akan buat kerja bangang camnie lagi... Hahaha... Alasan ubahsuai pintu kepada pintu kaca tue sebenarnya alasan kecik jer..

Hahaha... Punya la nak tarik simpati sampai buat citer ader orang ugut nak bunuh la plak... Hahahaha... Lawak aaa...  Hahaha... Terima kasih la pasai lawak nih.... Sori bhai Mohd Nasir... Gua tak dapat nak simpati aaa... Hahaha

8 comments:

  1. kesian bhai ada otak tak leh nak guna

    ReplyDelete
  2. fikir dulu banyak kali tanya dulu banyak kali timbang dulu banyak kali baru lah buat apa yang dirancang ada botoi ka tarak botoi ka

    bukankah Allah suroh manusia banyak mau fikir bukan banyak mau ukir

    ReplyDelete
  3. Kutuk agak agak arr bhai... Kalo bini lu cikgu pon, lu pon akan melenting kalo asyik hujung minggu kena ke sekolah, lu tinggal umah jaga baby pasai pengasuh off day hujung minggu bhai.. Napok macam bangang suda jangkit diri sediri woooo...

    ReplyDelete
  4. kita tunggu apa kata Presiden Cuepacs, Datuk Omar Osman samada nak tarik balik Bayaran Khas Hari Raya 500 atau tidak terhadap para guru ni semua kerana.. kerana mencemar nama baik jabatan/kakitangan awam. !!

    ReplyDelete
  5. Biasa la tu Bhai orang sekarang bukan saja hari kerja sibuk hari tak bekerja pun sibuk PIBG kat tempat aku buat hari sabtu atau ahad dengan harapan mak bapak datang pun tak ramai datang..

    Yang boleh datang ni cuma kalau ada bantuan Rm100 yang tu buat bebila pon mak bapak boleh datang..

    Pihak sekolah tak perlu la buthurt nak carik perhatian macam ibu bapa yang tak ambil tahu pasal sekolah tu. Buat je la apa yang perlu budak2 nak sekolah bukan lama pon nak sekolah kat situ. paling lama pun enam tahun lepas tu ada langsung lupa sekolah.

    ReplyDelete
  6. Bhai/DeeDee Anonymous...

    Kepada yang dok tak tau lagi.... Hahaha... bini gua cikgu lar... dah 16 tahun mengajar lar... Hahaha... sebab itu lar gua boleh citer bab institusi pendidikan nih... sebab gua tau ins-out dier.... Hahahaha...

    Aper daa... Kalu lu nak tau... cikgu-cikgi ramai yang okeh... yang bangang biasanyer pentadbir.... dalam kes yang kutuk nih.... pentadbir yang bangang... nak buat camana.... pentadbir yang katanyer ahli akademik.... tapi bangang.... Hahaha....

    sori... no pun intended....

    ReplyDelete
  7. Pada aku, pasal isu bilik persalinan tu silap paham je dedua buat silap pihak sekolah juga mak budak tu.

    Mak bapak, kalau ada masalah sekolah pi la rujuk sekolah adukan kepada pengurusan pentakbiran sebelum sebarkan kepada umum. Sebab bila dah sebarkan kepada orang awam yang tak tahu hujung pangkal macam-macam persepsi dan tangapan akan timbul. Mengelakan benda tak elok camni elok la cuba setle secara sepatutnya one by one. Tak perlu la ajak orang ramai hukum mereka, penakut namanya tu. kalau dah cuba ajukan kepada pihak sekolah ppd dan sebagainya takda respon tu terpulang la nak masukan dalam media ke apa etc.

    Pihak sekolah pun tak boleh harap mesyurat PIBG je bukan semua mak bapak datang, Sabtu & Ahad pun diaorang tak boleh datang lagi hari bekerja atau hari persekolahan. kalau ikut etika adakan PIBG masa sekolah tak sesuai dah banyak kelas cikgu yang terlibat kena skip budak pon banyak tak belajar. kalau nak tentang buat sesuatu zaman sekarang ni elok buat dan buat sebaran am dalam website ke facebook sekolah ke apa. Kalau ada apa-apa mudah mak bapak yang terlampau sibuk tapi nak tahu sekolah anak-anak mereka baca perkembangan sekolah.

    Benda yang boleh settle antara mak/bapak dengan pentakbir ni tak payah samai nak create jadi besar.. budak bukan makan dalam tandas atas mangkuk bowl tandas pun.

    ReplyDelete
  8. otak amno je yg buat issue ugut2 bunuh ni. Bangang pya guru besar

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1