Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

11 July 2013

Wan Junaidi Boleh Duduk Di Bakun, Tapi Ubah Gaya Hidup

Bhai/DeeDee sekalian.... Bulan posa camnie buat darah gua lagi menyirap biler baca statement cam hampeh dari Ahli Parlimen Santubong nih....

Dier nih boleh plak sound samer orang Penan (orang asal di Sarawak) supaya kalu nak duduk di Bakun boleh, tapi ubah gaya hidup.... Ajer ker bangang statement dier nih.... aper kata kiter suruh Wan Junaidi nih menetap di Bakun dan ubah gaya hidup jadi "orang asal" ...... Jangan dok perasan bagoosh la wei...

Wan Junanidi nih lagi hina dari orang-orang Penan.... Orang Penan jujur dalam segala tindakan... Wan Junaidi plak errrr....  ntah la... buat batai posa gua jer...

Yang Taib Mahmud & Gang dok tarahkan hutan jadi tanah lapang tue boleh plak... aper daaa.... Nasib baik la orang Penan tue baik-baik belaka... kalu tidak... mau kena sumpit itu Wan Junaidi nih.... hahaha .... Gua tak sabar nak tengok itu Wan Junaidi atau Taib Mahmud kena sumpit..... Hahaha... Mungkin boleh kojol kot kalu kena sumpitan beracun getah pokok ipoh... hahaha

Just nak bagitau.... pertanian pindah yang diamalkan oleh kaum Penan selama beratus tahun nih tak pernah merosakkan ekologi flora dan fauna hutan hujan Khatulistiwa di Sarawak.... sungguh... setakat mana la sangat kerosakan yang berlaku akibat kerja buat orang Penan..... berbanding dengan kerja buat Taib Mahmud & Gang Balak dier.....

Ader paham ka??


3 comments:

  1. bhai,

    1 JCV boleh ratakan tanah sama banyak ngan 1 penempatan penan tapi dengan kadar jauh lagi cepat! bayangkan kalau 100 JCV masuk taram hutan tu? berapa luas dah botak area dalam hutan kat sarawak tu. in fact, Penan tu sekadar guna/tebas hutan tu ikut keperluan dia, bukan gi tebang balak and jual!

    tu belum masuk cerita gadis penan jadi mangsa pembalak/penceroboh lagi. Apa tindakan kerajaan sarawak bila aduan dibuat? ilek. kosong.nil.zero. mentang2 la dorang duduk terpisah jauh, semua habis dibuli.

    dah jadi MP tapi statement cam org hutan. fakta majoriti ahli parlimen di malaysia.

    ReplyDelete
  2. 22:47. Dan mereka meminta kepadamu agar azab itu disegerakan, padahal Allah sekali-kali tidak akan menyalahi janji-Nya. Sesungguhnya sehari di sisi Tuhanmu adalah seperti seribu tahun menurut perhitunganmu.

    orang utan tak pernah mai kacau orang pekan hanya orang pekan duk pi kacau orang dalam hutan ingatlah akhirat sama- dunya sat aja akhirat abadan abada

    ReplyDelete
  3. Apa maksud gaya hidup terehkan hutan ke? hohoho.. rasanya orang penan ni bukan ada jentera berat nak ratakan hutan.. hohoho..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1