Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

30 July 2013

Akhir Ramadhan

Bhai/DeeDee sekalian...

Aper yang kiter dapat sepanjang Ramadhan nih... aderkah kita mendapat berbanyak pahala... aderkah kita mendapat berbanyak barakah... aderkah kiter mendapat berbanyak makrifah... aderkah kiter dapat berbanyak ibadat....

Akhir Ramadhan nih aderkah kiter akan melipat gandakan amalan... aderkah kiter akan memohon keampunan ... aderkah kita akan berusaha memperbanyakkan sadaqah.... aderkah kiter akan berbuat kebajikan....

Atau.....

Kiter hanya sekadar lihat dan biarkan sajer masa berlalu... kiter sekadar buat derk jer... kiter sekadar leka dengan mercun, bunga api, shopping atau buat kuih raya...... mmmm......

Rugi bhai... rugi... jangan kiter lepaskan "Malam Seribu Bulan" .... Malam Al Qadr... malam mulia yang penuh rahmat, ihsan dan keampunan.... malam mulia yang mana Allah Taala nak bagi cash kat kiter keuntungan berlipat ganda.... satu perniagaan yang takkan rugi... untung selama-lamanyer...

Maha Suci Allah yang menghidupkan dan mematikan.... Maha Suci Allah yang menjalankan hambanya dari Masjidil Haram ke Masjidil Aqsa dan naik terus ke Sidratul Muntaha...  Maha Suci Allah yang mengampunkan segala dosa para hambanya yang beriman dan beramal soleh....



Quote dari Bible :

""However God said to Moses: I shall forgive whom I forgive and have pity on whom I have pity." - Romans 9,15"



8 comments:

  1. mlm tadi kot :)

    Apapon hanya Dia yang mengetahui
    So apalagi pulun pulun..

    Semoga kita diberikan keberkatan

    ReplyDelete
  2. Nasib baik yang from Bible tu hang tak translate ke BM, kalau tak, tak pasal-pasal computer aku nie kena bakar...

    COBOL

    ... cerita pasal bakar nie, Pak Bakaq - Penarik Beca dah lama tak update bloq... hang tahu kenapa?

    ReplyDelete
  3. C++ ... Salaam beb

    Thanxs beb... peringatan yang baik

    ReplyDelete
  4. Fuh! ni dah level Al Syahibul Syamahah nih!

    ReplyDelete
  5. Kompom selepas muktamar duduk bawah Din Ayam dalam Majlis Dewan Ulama. hehehe

    ReplyDelete
  6. apa yang Allah dan Nabi suruh adalah habuan yang terlalu jauh untuk dinikmati sebab tu tak ramai manusia suka berbanding habuan kat dunia ni nampak depan mata tapi itu pun tak ramai yang dapat.walau pun jauh tetapi kekal abadi habuan dunia mati tinggalah kat orang lain pula. hanya manusia yang benar2 yaqin saja akan kalut untuk mengerjakan apa yang diperintahkan oleh Allah dan RasulNya. sikit saja manusia yang berebut untuk akhirat.walaupun senang untuk kerjakan amal soleh kurang saingan tapi tak ramai yang sudi terima ajakan dari Allah dan RasulNya.

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum Yob,
    Dah nak naik taraf UAI...errrkk!
    Selamat mengejar 'Malam Istimewa'ini!

    ReplyDelete
  8. Bhai/DeeDee Anonymous...
    Mungkin jugak ler... ntah-ntah malam nih kot... hehehe

    Bhai COBOL...
    Hahaha... skali skala gua quote dari Bible yang gua ader nih... hahaha.... Err.. Pak Bakaq aaa... sungguh lama betul... dier uzur kot.... ntah la..

    Bhai Sofi Kerajaan Rakyat...
    Sesama.... semoga kiter semua mendapat manfaatnyer...

    Bhai Chor Sniper...
    Hahaha... Gua bukan Sa'amah (50 sen) kalu ikut slang ganu... Hahaha... ayoyo... mungkin kot lepas nih gua naik setingkat... duduk dalam Majlis Syura Ulamak la plak kot.... hahaha

    Bhai/DeeDee Anonymous...
    Yer betul... sikit sangat orang yang nak amik pot...

    DeeDee Yong Halima...
    Aiyark.... gua kalu carry point dari Bible tau lar... janggut pon takder... camana nak saing dengan UAI.... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1