Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

24 July 2013

Analisis Keputusan PRK N1 Kuala Besut

Bhai/DeeDee sekalian....

Sori... kali nih gua tak sempat nak buat analisis keputusan PRK N1 Kuala Besut... banyak sibuk aaa.... tambah lagi malas nak kontek bebudak Agensi yang lepak berkampung disana dah lebih dua minggu.... Kesian kat diorang....


Aper pon... dari aper yang gua dimaklumkan.... ader beberapa perkara yang jelas kelihatan pada PRK N1 Kuala Besut yang mungkin akan menjadi penanda aras bagi mana-mana kempen Pilihanraya Kecil (PRK) selepas ini....
  1. Tawaran pembangunan dan infrastruktur bagi penduduk dan pengundi di Kuala Besut adalah hampir RM500 juta
  2. Beberapa projek "mee segera" berjaya dilaksanakan termasuklah pembinaan rumah baru bagi mangsa kebakaran yang mana ianya disiapkan dibawah kelolaan Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia
  3. Sumbangan wang ringgit dan harta benda mencurah macam air jatuh ke tanah
  4. PAS yang selama ini diwarwarkan menolak rasuah telah dilihat melakukan satu bentuk rasuah (isi minyak petrol) kepada bakal para pengundi di Kuala Besut
  5. Penggunaan sepenuhnya agensi kerajaan oleh parti yang memerintah adalah pada skala yang amat menakutkan.
  6. SPR seperti biasa berat sebelah dalam urusan pentadbiran pilihanraya dan pengundian
  7. Calon BN yang melakukan satu kesalahan serius dibawah Akta Pilihanraya sekadar dipandang sebelah mata oleh SPR
  8. Pegawai dan kakitangan SPR (mungkin ada yang menyamar) dilihat menggunakan kenderaan biasa (bukannya berlogo SPR) dan bercermin gelap keluar masuk didalam pusat pengundian
  9. Duit dibayar kepada pengundi dibuat secara terang-terangan tanpa SPR mengambil tindakan menyiasat.
  10. Penggunaan anggota polis yang terlalu ramai dalam PRK yang agak ketara.
Aper pon.... seperti mana yang semua sedia maklum.... Inilah penanda aras bagi PRK lain yang akan datang... dan pastinya pada masa akan datang... kesalahan dan salahlaku terhadap Akta Pilihanraya akan menjadi lebih kronik...

SPR perlu berubah dan SPRM perlu jugak berubah.... jika kita mahu Pilihanraya yang telus, bebas dan adil.

Tahniah diucapkan kepada calon BN yang telah memenangi kerusi N1 Kuala Besut dalam Pilihanraya kecil yang baru sahaja selesai. Cuma satu sahaja yang pelik pada pandangan gua.... Dimana dier calon PAS ... kenapa dier tak hadir ke meja pengurusan SPR semasa dipanggil oleh Pengurus Pilihanraya Kecil.... Ader sesiapa boleh bagitau???


6 comments:

  1. Bhai... kalau spr dan sprm je berubah tapi pas terengganu tak nak berubah tak boleh jadi juga. Bakal jadi pembangkang sampai kiamat le gamaknye

    ReplyDelete
  2. Pas ni betoi bodoh. dah la bodoh, memalukan islam pulak tu. patut la kena buli dgn umno dah 50 thn. lps tu kata Allah 'belum lagi' memberikan kemenangan. dah bodoh, mmgla Allah rasa pas tak layak perintah malaysia.

    zahid

    ReplyDelete
  3. habuan depan mata hilang udah pertimbangan itulah manusia yang ramai suka dan yang terpaksa

    ReplyDelete
  4. biarla BN berubah hahaha
    boleh ke?

    lebik islamik lebih dinamik..

    adeh ntah la..

    ReplyDelete
  5. A'kum Sdr. C++

    Saya setuju dengan Waris!

    ReplyDelete
  6. Beri peluang kpd org2 berJIWA sprt Nik Aziz, Husam, Nizar, Dr Dzul, Khalid Samad, Mujahid & Shalehudin mnjd PRESIDEN & pimpinan trtggi ddlm PAS(setiausaha,ketua pnerangan dll)..

    mrk itu sgt2 digeruni oleh umno krn mrk memiliki IQ yg tggi yg sukar dtandingi selain smangat & bakat yg MENYERLAH bnar2 ingin membela naseb ummat/rkyat!

    Takdirnya org2 yg bnar2 brJIWA rkyat/ummat sprt diatas memimpin PAS..umno PASTI meroyan gaban!

    selagi lebai2 klon2 UG mnjd 'tunggul' kat atas..selagi itu lah PAS kena buli & SENGAJA mengada2 mintak dibuli oleh umno utk selama2nya..krn umno & lebai2 klon UG 'berpisah' TIADA..sama2 lah kita SAKSIkan!

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja