Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

07 July 2013

Cari Duit Raya

Bhai/DeeDee sekalian.... Lu orang perasan tak skrang nih ader banyak road block @ sekatan jalanraya... Kat Kemaman nih merata ceruk ader... Sampaikan berlapis lapis road block dier... Hahaha

Satu jalan yang sama... Tak sampai 2 km ader satu road block yang lain ... Sedangkan baru jer lepas satu road block... Hahaha... Tapi itu tak hebat lagi.... Itu kira stendet lagie... Hahaha

Di Kemaman nih satu laluan tak sampai 5 km ader 3 sekatan jalan raya... 3 road block la bhai.... Hahaha... Tak hebat ker tue... Hahaha .... 

Yang gua nak citer nih bukan pasai road block berdaftar yang ader kon dan meja tue... Tapi road block yang semacam nak ngepow jer tue... Ala... Yang jenis rondaan bermotor atau berkereta PDRM dan JPA3 tue.. Yang tiba-tiba jer boleh lambai tepi jalan suruh orang berenti untuk sekatan...

Takder kon... Takder papan tanda... Hahaha... Yang ini sebenarnya menyalahi SOP PDRM... Sebab kalu nak buat sekatan jalan raya kena ader kon, tanda amaran dan pakaian seragam lengkap...  

Dalam kes yang takder kon dan tanda amaran sekatan jalanraya nih ... Kalu ikut undang-undang... Lu orang boleh bolayan je kalu ader sekatan camnih... Sebab ianya adalah salah..

Tapi biasa la kat Malaysia... Ader puak yang perasan dengan adernyer pakaian seragam atau kad kuning tue... dah kita besar kapla la.... Hahaha

Tue yang jadi banyak kes ngepow tue... Jadi la walau RM5 sekali pon... Hahaha... Tambah lagi dah nak masuk Ramadhan... Nak la kena cari duit raya... Hahaha... 

Kesimpulannyer... Kalu kena pow... Lu angkat jer nombor anggota dan jugak nombor kenderaan mereka... Buat report kat IPD atau IPK... Jangan buat teport kat balai berhampiran lu ... Pasai .. Report lu tur takkan jalan punya... Takkan kawan kat opis nak kenakan kawan kat luar.... Hahaha...

Jangan beri rasuah... Walaupun sekupang....

Ader paham ka???

4 comments:

  1. "angkat jer nombor anggota dan jugak nombor kenderaan mereka..."

    ok bro fahamm...
    paling mudah terus email ke bukit aman... ok ke gitu bro..?

    ReplyDelete
  2. '# Anggota @ # Badan'... mana ada lagi Bhai... yang ada nama anggota je...

    buatnya yang mengepow tu nama dia Khalid... cian kat I/O nak siasat sebab IGP pun boleh jadi suspek...

    COBOL

    Bhai... hang tahu ke pasai apa dia drop # badan tu?...

    ReplyDelete
  3. ingatkan nak cari duit halai ropenye doit raye.matlamat puasa bukan raya dengarlah tazkirah sikit tak kan sampai tak mau langsung kat agama kut bila mati baru nak buat bagi nampak macam Islam

    ReplyDelete
  4. betul cakap lu bro...kat kedah ni pun berlambak2 road block x kira siang atau malam...dia tahan hanya untuk nak pastikan road tax hidup ke dah mampuss...kita rakyat malaysia ni dah kira melakukan jenayah hanya kerna roadtax kenderaan dah mampuss...ha ha ha ha ha ha gelak lagi seribu juta kali.lawak lawak malaysia tanahairku...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1