Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

31 July 2013

Jambatan Bukit Kuang Kemaman Dibuka Sekarang

Bhai/DeeDee sekalian...

Bagi menyambut Hari Raya Eid'ul Fitr yang akan menjelang tak lama lagi dan untuk memudahkan semua orang tidak tersangkut dalam kesesakan jalanraya di Bukit Kuang Kemaman... maka JKR telah berjaya mengarahkan pihak kontraktor supaya membuka satu laluan di Jambatan Bukit Kuang, Kemaman nih....

Semoga dengan ini semua aliran trafik akan berjalan dengan lancar... Untuk pengetahuan semua ... inilah jambatan darat kedua tertinggi di Malaysia.... pergh... hebat.... Cayalah... Skali skala kena la puji skit kan.. Tak rugi kita puji ...

Disini gua sertakan beberapa gambar yang gua amik tadi.... sori aaa.. tak sempat nak edit berbagai.. takder masa... cuma sempat letak watermark jer.... hahahaha...

Semua gambar diambil dengan menggunakan kamera DSLR Canon EOS 40D dengan lens SIGMA DC OS 18 - 200mm pada ISO 100 .... kamera model lama nih... hahaha... tapi banyak berjasa....

Zoom sikit kawasan Restoran Terapung Bakau Tinggi dan kawasan ternakan ikan sangkar

Memang lengang masa nih... hahaha

Jalan tengah lengang masa nih...

Sori... gambar nih gua terlupa nak control Horizon Line (HL) dier... hahaha

Jeti awam di Kampung Pengkalan Cicar

Sisi lain Kampung Pengkalan Cicar dan Kampung Bukit Kuang (menara Masjid Bukit Kuang kelihatan di kanan)

6 comments:

  1. thanks for sharing, bhai. gua dok kl, tak pernah sampai area ni. dulu2 selalu jgk dtg ganu, tapi main area kuala je. cantik juga area dalam pics lu ni. tu ada ikan sangkar, makan seafood murah kot. nanti gua dtg sana, lu lanjer gua seround dua, set? haha

    ReplyDelete
  2. Salam bhai C plus plus.. selamat menyempurnakan ibadah puasa. dah nak masuk syawal dah baru nak bagi ucapan..

    lama tak p ganu, teringat time buka posa kat rumah sewa flat seri kolam dulu

    ReplyDelete
  3. 27:60. Atau siapakah yang telah menciptakan langit dan bumi dan yang menurunkan air untukmu dari langit, lalu Kami tumbuhkan dengan air itu kebun-kebun yang berpemandangan indah, yang kamu sekali-kali tidak mampu menumbuhkan pohon-pohonnya? Apakah di samping Allah ada tuhan (yang lain)? Bahkan (sebenarnya) mereka adalah orang-orang yang menyimpang (dari kebenaran).

    cantik pandangan di lokasi ini. ada bayar tol ke.

    ReplyDelete
  4. Cantik Bhai... terutamanya gambar jeti awam tu...

    40D... lama tu Bhai...

    COBOL

    ReplyDelete
  5. Bhai/DeeDee Anonymous...
    Hahaha... terbaek... datang la... jangan lupa bawak buah tangan kalu nak datang... hahahaha

    Bhai Taufik...
    Amboi... semenjak berbini nih... takder online dah ker... ahahaha... takkan la sampai tak kering kain kot... hahahaha

    Bhai/DeeDee Anonymous...
    Hahaha... tol takder... pasai Samy Vellu sudah takder... hahahaha

    Bhai COBOL...
    Thanks... itu jer kamera yang termampu gua ader... hahaha... tapi gua ader banyak set lens... dari wide angle sampailah kepada telefoto ekstreme... hahahaha

    ReplyDelete
  6. bang, saya ada amik satu gambar ni untuk kerja kursus saya.. mohon halalkan.. haha
    abang org bukit kuang ke?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1