Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

13 December 2012

Calon PRU13 Pilihan PAS

Bhai.... pertama skali... hak untuk memilih calon PRU13 memang hak pimpinan atasan PAS... cumanyer... gua nak diorang kaji betul-betul tentang senarai tue... bukan aper... dengar citernyer ramai orang yang tak ketahuan latar belakang dan istiqamahnya dalam perjuangan nampak macam ader dalam senarai...

Gua bukan aper... skali kena main tue kira okeh la.... dua kali kalu... sudah tahap bodoh.... kalu sampai tiga kali kena... itu sudah tahap bangang nak mampus....

Contoh terbaek aderlah dalam kes Ibrahim Ali.... sebab bagi chan kat dier... aper sudah jadi.... tengok macam mana dier balas..... memang la selama nih calon PAS takder yang belot... tapi bhai... itu semua tidak mustahil.... tidak muskati.... tidak musgram.... dan tidak muskilo...

Sebab nanti... pasai ader orang nak bagi peluang orang itu la... orang ini la jadi calon... yang jadi mangsa aderlah PAS dan ahli parti... Lu ingat pembelotan takkan jadi lagi sekali ka bhai... hahahaha... manusia la bhai.... kalu tak pasai seks.... pasai duit.... pasai kuasa... semua boleh lupa dunia... hahaha

Tak kira la brapa besar lilitan serban dan berapa labuh jubahnyer.... kalu pasai seks... duit dan kuasa... boleh lupa semua serban dan jubah.... Ini bukan citer dongeng la bhai... ini realiti... Contoh terbaik... biler jer dapat kuasa jadi EXCO berbagai ... mula la nampak projek tue la projek ini la... mula la nak kenen lot balak la...

Itu belum lagi orang bodek diorang untuk dapat tender dan kontrak... samer jer la.... selagi manusia.. selagi itu lar masalah nih takkan selesai... So.... berhati-hati la nak pilih calon PRU13... mamak tongkang berbow tie tue tak layak aaa jadi calon PRU13 mewakili PAS okeh....

4 comments:

  1. kalu mamak bowtie jadi calon PAS, PAS nina,nampak sangat tak berapa cerdik.

    ReplyDelete
  2. Salam C++

    Baguih miker tulis nih. kebetulan Yong pernah bercakap dengan orang PAS yang dulu beria2 sokong Raja Katak. Dia nyesei dan malu sebab perangei katak tu. Nanti kot sempat Yong citer. Gambor dia pun Yong ader. Heheheh

    ReplyDelete
  3. lu ingat PAS nak dengar?. Bkn nak hasut ke apa ke sbb ni hal dalaman PAS tapi kalau calon tu baru je jadi ahli tapi popular atau bergelar atau x pimpinan UMNO, laju je PAS tepuk kompang jadikan calon. Mcm gua ckp la, PAS bertanding bkn utk menang PRU tapi bertanding utk menang sorak.

    ReplyDelete
  4. Bhai Mohamad Adel...
    Hahaha.... mmg tak cerdik...

    DeeDee Yong...
    Sejarah tak salah... dan sejarah tak menipu.. yang salah dan menipu aderlah kiter sendirik... hahaha

    Bhai BunBinBan...
    Tau dah diorang tak dengar... tambah lagi komen datang daripada gua yang tak wala' waima ngan Nik Aziz skali pon.... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja