Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

26 December 2012

Berita Yang Digelapkan

Bhai... Lu pernah dengar istilah berita yang digelapkan tak? Dalam dunia nih... Banyak sangat berita yang digelapkan... Berita tentang ekonomi... Berita tentang perniagaan... Berita tentang politik... Malah berita tentang hidup mati pon ader yang digelapkan.... Hahahaha... Lawak aaaa..

Kalo lu orang stadi situasi di Malaysia la nih... Lu maybe bolehw lihat bahawa ader terlalu banyak berita yanh digelapkan... Terutama skali kalu melibatkan puak-puak yang berkepentingan.. Malah isu yang digelapkan tue sebenarnya aderlah satu perkara yang cukup penting bagi negara nih...

Sebagai contoh... Antara berita yang digelapkan yang agak terbaru aderlah yang berkaitan dengan hidup mati satu orang VVIP di Malaysia... Memang kalu ramai yang tahu... Benda nih akan jadi kecoh... Tapi biasa la... Lebih baik digelapkan....

Satu lagi contoh terbaek stakat hari nih aderlah berita tentang senarai calon PRU13 Barisan Nasional yang skrang nih menjadi bahan ugutan... Kalu lu nak jadi calon... Baik lu sokong gua.. Macam tue la... Malah senarai calon tue dikhabarkan kepada gua siap dengan fail peribadi calon yang disediakan oleh Cawangan Khas... Memang best kalu lu dapat tengok fail tue... Gua berkesempatan lihat fail tue skali imbas jer baru-baru nih... Hahaha

Aper-aper pon... Kalu gua nak tulis dan dedahkan semua berita yang digelapkan.. Rasanyer boleh jadi novel trilogy la plak... Hahahaha

3 comments:

  1. Salam Yob,
    berita yg digelapkan ni akan menggelapkan masa depan ramai calon-calon yg suka menggelapkan duit! Tapi ada ke calon-calon yg 'cerah-cerah'?

    ReplyDelete
  2. lu rasa vvip yg nazak tu penganti dia ok x. tapi xpe, dia idup ke apa ke, gua mcm tu gak.

    ReplyDelete
  3. DeeDee Halimaton Ibrahim...
    Hahaha... kalu kat Pulau Pinang... calon susah nak cari yang cerah-cerah melainkan yang mata sepet jer... sebab yang ramai dalam UMNO/BN kat Pulau Pinang tue nampak macam "mendung" jer... hahaha

    Bhai BunBinBan...
    Pengganti VVIP yang nazak tue pon srupa tabley pakai gak... jenis baca teks jer.. realistik lagi mengarut... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja