Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

26 December 2012

Ustaz Komersial

Bhai... Gua la nih nak citer pasai "Ustaz Komersial" nih... Dah jadi macam trend dah la nih... Sana sini ader jer citer pasai "Ustaz Komersial" nih.... Gua paham... Dalam zaman skrang nih... Memang wang ringgit menjadi matlamat... Jadi sasaran... Tak salah sebenarnya nak mengejar duit nih.... Cuma agak-agak lar...

Jangan la kerana nak mengejar duit ringgit nih sanggup berlakon terbaek... Ceramah sana sini... Tapi kalu payment (sampul) tak tebal terus takmo nak datang lagi dah... Siap demand... Kalu mau panggil bagi ceramah... Ader spesifik rate... Ader kadar tertentu...

Bukan la gua nak pertikaikan ilmu yang dier ader sampai boleh mengajar dan berceramah bab agama nih... Tapi... Agak-agak la... Semua ilmu tue dapat dari guru dier... Guru dier dulu pon tak caj melampau tinggi...

Kalu lu jumpa mana-mana bomoh yang realistik... Diorang tak caj pon perkhidmatan dier... Ikut kadar orang nak bagi jer... Ader sesetengah tue cuma boleh amik duapuluh lima duit (25 sen) ker sebagai pengeras... Sebab guru diorang dulu pon tak caj aper-aper masa diprang menuntut ilmu... Habis kuat pon cuma 25 sen jer...

Nih ader plak la jenis "Ustaz Komersial" yang glamer yang caj ribu riban kalu nak dier kasi ceramah... Walhal... Ilmu datang dari Allah dan disampaikan oleh guru dier pon takla dicaj mender mana pon... Tapi yer la... Dah glamer.. Dan dah dasar komersial...

Tapi paling best tue... Geng-geng "Ustaz Komersial" nih cukup anti ngan Yahudi dan Ahli Kitab... Tapi...... Gua maleh aaa nak citer la kehipokritan diorang tue... Hahaha.... Aper-aper pon... Kehipokritan "Ustaz Komersial" dah terdedah kat gua...

Sori ... Gua dapat info baek punya... Lu orang tak payah la nak bekap "Ustaz Komersial" nih aaaa....

4 comments:

  1. Salam bro...
    Sapa ostad komersial tu? Dari cara bro ngayat tu, aku rasa ostad yg kata blogger manjungmari 'bodo' ... Betul ke?

    ReplyDelete
  2. Bhai Baretta...

    Hehehe... lu silap... jauh tersasar tue... hehehe... takper.. boleh cuba lagie...

    ReplyDelete
  3. Ala .... yang dlm TV tu...!!! gua lama tak berkenan cakap mak oiii dia macam ahli syurga...!!! haprak pun tak ada !!!! gua jebat memang anti ustad dollar & sen !!!! Betul cakap cipan ... kalau dulu setengah duit pun dah lebih...!!! betul tak cipan kalau salah gak ... aku memang ada yang tak berkenan sungguh!!!!

    Jebat: Belajar Ilmu Dua Kupang

    ReplyDelete
  4. jangah marah, dia pun nak pakai alphard. Apa salahnya dia pun bisnessman juga...jual air liur.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja