Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

25 December 2012

TERKINI : Bantuan Banjir Disekat

Bhai... awal pagi tadi gua dapat call dari kengkawan gua di "E"... diorang sejak semalam lagi dok sebuk turun ke sana sini.... keluar dari KL.... pergi ke pantai timur.... Tujuan... buat tinjauan tentang mangsa banjir dan sentimen PRU13 dikalangan mangsa banjir.... diorang kata ader "Ops Tinjau" ... ntah la... atau diorang sajer-sajer bagi gelaran "Ops Tinjau" nih kat gua... hahaha

Rata-rata aper yang tercerna daripada tinjauan nih... diorang dapat satu kesimpulan awal... diorang bagitau ader pihak yang menyekat bantuan banjir dari sampai ke tangan mangsa... Banyak mangsa yang masih menunggu bantuan banjir disalurkan kepada pusat pemindahan mangsa banjir.. Ini semua gara-gara orang-orang besar (pemimpin politik) tidak bersedia untuk turun pada masa ini untuk menunjuk muka mengagih-agihkan bantuan banjir...

Malah ader ramai YB yang bercuti di luar negara dan tak sempat nak balik dan terlibat mengagihkan bantuan banjir... jadi penchacai lain ramai yang sekat bantuan tue sementara menunggu para YB nih sampai... Punya la lawak benda macam nih... Member gua bagitau... kalu macam nih la peel YB dari BN... alamat bungkus la PRU13....

Tapi... nasib baik la... YB dan bakal YB dari Pakatan Rakyat pon ramai yang chulas nak turun padang mengambil cakna masalah rakyat dan mangsa banjir... Hehehe... Gua ingatkan YB UMNO/BN jer jenis malas nak turun... kena tunggu media ader baru nak turun... rupanya.. YB dan bakal YB dari PR pon ader yang hilang dan takmo nak turun.... Aper daaa...

Gua sempat tanya kengkawan gua tue... berapa hari "Ops Tinjau" nih... hehehe... diorang cakap... 2 bulan bhai... dua bulan.... hahaha... maknanyer... maybe la sekitar hujung bulan dua kot Parlimen dibubarkan.... Ntah la.... tapi kalu perangai sekat bantuan banjir nih bermaharajalela.... alamat bungkus la Barisan Nasional.....

2 comments:

  1. nak tunggu media buat coverage sbb nnt org tak tau keihklasan hati dorang. atau mmg dorang dah pegi melawat kawasan banjir guna kapal selam?

    ReplyDelete
  2. Bhai BunBinBan...

    Stendet la bhai... takder media coverage buat aper nak tunjuk muka handle kebajikan rakyat... samer jer tak kira ader berserban atau tak berserban.... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja