Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

24 December 2012

Harta Kerajaan UMNO Niagakan

Bhai... Tadi gua singgah kat Stesen Petronas Bukit Kuang, Kemaman... Sambil isi minyak... Gua sempat guna tandas stesen minyak nih.... Masa kuar tandas tue... Gua nampak ader satu gelanggang futsal.... Dulu takder pon... So gua aper lagi.. Pi la menyebok kat situe...

Alamak... Gelanggan futsal berbayar la plak... Ader nombor kontek... Mmmm... Tetiba gua ader perasan satu banner... Gelanggang Futsal Bukit Kuang... Ader tulisan Pemuda UMNO Bukit Kuang... Pergh... Terus gua masuk mood menyiasat...

Siasat punya siasat... Tanah tue milik Kerajaan Negeri Terengganu... Status pemilikan tak berapa clear.... Ala ... Kalu diorang nak ejast status pemilikan ... Sekelip mata jer boleh... Hahaha... Tapi... Gelanggang Futsal tue dibina dan dibangunkan dengan dana Kerajaan Negeri .... Under unit mana tue tak brapa pasti la... Yang pasti duit untuk buat gelanggang futsal nih datang dari kantong negeri...

Tapi... Macam mana plak pengurusan dan pengambilan yuran atau sewa gelanggang futsal nih masuk kocek Pemuda UMNO Bukit Kuang... Bukannyer tanah atau gelanggang nih dibina pakai duit Pemuda UMNO..

Ini macam serupa harta kerajaan (awam) tapi UMNO yang niagakan.... UMNO yang buat duit... Wei ... Ini memang cara yang bijak... Bijak pembelit... Bijak songlap... Hahahaha...

Ini baru satu yang gua jumpa... Rasanyer mesti ader banyak lagi yang macam nih... Aper daaa... Nih SPRM takmo nak siasat ka... Hahaha



3 comments:

  1. wahaha pendedahan berapi ni
    untung sewa court futsal masuk poket umno pulak

    ReplyDelete
  2. kalo tak mentekedarah duit rakyat dan songlap harta kerajaan bukan UMNO la namanya......

    ReplyDelete
  3. Bhai Taufik...
    Tue la pasai... pelik gua.. kalu masuk kantung Majlis Daerah pon gua masih ok lagi.. nih masuk tabung UMNO ... diorang nih tau ker beza kerajaan dan parti nih???

    Bhai/DeeDee Anonymous...
    Hahaha... itu ayat stendet diorang.... stendet menyonglap harta kerajaan...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja