Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

16 December 2012

UMNO Yang Sebenarnya Tergugat Dengan DAP

Bhai... Kalu lu nak tau... yang sebenarnya UMNO nih tergugat dengan DAP... bukan dengan PAS... pasai aper... hehehe... pasai... diorang UMNO cukup tau... jika DAP dapat duduk semeja dengan PAS.... memang jahanam la UMNO.... hahaha... sebab susah la diorang nak cucuk jarum...

Tambah lagi skarang nih dalam senarai 20 orang anggota yang dicalonkan ke CEC DAP Pusat.... takder sorang pon nama Melayu.... tue yang UMNO dan para penchachai kampungan diorang dok jaja... diorang kata... abis la Melayu... kena makan dengan Cina... hahaha...

Walhal... kalu nak ikutkan... takder cara nak ubah perlembagaan bagi menghilangkan status keutamaan Melayu melainkan kalu Raja-Raja dan Sultan-Sultan telah dibeli oleh bukan Melayu.... hahaha... Kalu selagi mana Sultan dan Raja-Raja nih taat kepada bangsa Melayu.... selagi itulah status quo Melayu akan kekal.... hahaha... tapi lu tau kan... ader banyak Sultan dan Raja dah jual diri diorang kat .... dot ... dot .... dot....  Ini bukan perkara rahsia lagi la bhai... ini realiti.... hahahaha...

Lagipon... kalu dalam DAP dok kata takder Melayu pegang jawatan besar... hehehe... cer tengok kat UMNO... berapa ramai Keling, Mamak, Arab, Turki, Benggali, Siam, Sulu, Filipina, dan sebagainya yang dok pegang jawatan besar dalam UMNO... yang betul-betul Melayu jati berapa kerat jer.... Jawa, Acheh, Minang, Bugis, Mandailing, Kerinchi, Batu Bara, Telu, Banjar, Sunda, Rawa dan lain-lain nih boleh ker diklasifikasikan sebagai Melayu Jati??? Orang Asal (Asli) pon takder sorang dapat jawatan besar dalam UMNO.... hahaha.... lagi mau bising.... hahaha

So.... aper ader hal... DAP cara dier... Untuk orang Melayu... PAS dan PKR dah ader... cukup la tue... kalu ader orang Melayu nak join DAP... aper ader hal... nak join PSRM pon takder hal... tambah macam gua... masih lagi berjiwa Parti Buruh walaupun la nih anggota parti PAS... (ops... gua tau ader keanggotaan UMNO atas nama dan nombor IC gua... tak tau saper yang daftar... hahaha)

1 comment:

  1. gua kalau takat jawa, banjar, bugis dok dlm umno tu gua xheran sgt sbb kulit tu ttp sawo matang tapi mamak...?...gua masih mencari satu alasan yg kukuh utk menerima mamak sebagai seorang melayu......hishhhh...jawab soalan fizik spm pun x susah mcm ni...hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja