Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

26 December 2012

Kalau 500 Tahun Dahulu

Bhai... Kalau 500 tahun dahulu gua dah hidup... Dan Sultan atau Raja Melayu masa tue nak bagi gua pingat kebesaran yang biasanya disertakan sekali dengan sepersalinan pakaian... Gua maybe la akan terima... Itupon kalu gua ader banyak jasa... Gua pasti berbangga pasai terpilih dikalangan rakyat jelata yang hebat-hebat dan bagoosh.... Masa tue orang sumer berbangga dengan pingat kebesaran nih... Sebab yang dapat hanya orang yang banyak jasa jer...

Tapi kalau la nih... Ader Sultan atau Raja-Raja Melayu nak bagi pingat kebesaran kat gua... Gua mesti akan tolak takmo amik punya.. Bukan pasai gua berlagak bagoosh... Tapi pasai gua akan rasa terhina untuk terima... Satunya pasai gua tak ader banyak jasa ... Dan satu lagi pasai terlalu banyak penyangak, samseng, pembodek, pengampu, penipu, gangster, kaki maksiat, perasuah, pembunuh dan sebagainya yang dok dapat pingat kebesaran nih... Jadi gua rasa aaa gua tak seswai duduk sebaris dengan mangkuk-mangkuk nih... Terhina la bhai duduk samer dengan diorang nih...

Kalu dinisbahkan antara penerima pingat kebesaran yang layak dengan tak layak 500 tahun dahulu... Maybe sekitar 500:1 kot... Tapi kalu ikut zaman sekarang nisbahnya jadi 1:500 .... 1 layak dan 500 lagi tak layak...

Tak percaya... Cuba lu tengok dalam akhbar dan berita... Berapa ramai penerima pingat kebesaran nih yang terlibat dengan jenayah dan macam-macam lagi kerja haramjadah... Berbanding dengan yang baik..... Hahaha... Boleh kira dengan bulu ari-ari la.... Hahaha

So... Ini pandangan gua... Dan ianya tidak bermakna gua nak menghina dan memperkecilkan sesapa... Sebab benda nih realistik... Bukak mata, telinga dan hati untuk tau dan kenal ...

Contoh aaa... Kiter amik penganugerahan pingat Hang Tuah bagi remaja yang berjasa kepada bangsa dan negara... Biler last skali diberi.. Kenapa dah takder lagi... Semua pasai takder yang layak nak diberi... Lain kalu boleh bagi pingat nih kat pemain boling yang merogol itu hari... Hahaha... Dier kan ader masa depan... Hahaha..

6 comments:

  1. kerana pingat manusia semakin membangangkan diri utk popular..

    ReplyDelete
  2. Bhai Carlos Santiago...

    Pingat nih dah jadi macam pengat jer... hahaha... pasai tue la jadik camnie... hahaha

    ReplyDelete
  3. Gua ingat ...pingat Hang Tuah dah tak ada !!! apakata kita bagi pingat Hang Jebat pada kaki lawan kerajaan ..setuju ...tak?

    Nota: Jebat kwn lama Ketua Perusuh, Labu-labi, Jeeboq, Megat Terawis, Mat Kedah, Cipan ...hang la, ingat tak masa web hang warna hijau .... !!!

    ReplyDelete
  4. Gua ingat pingat Hang Tuah tu ... dah pupus !!! apakata kalau adakan pula Pingat Hang Jebat .... !!! Gua rasa lu orang pertama patut dapat !!! kaki lawan tak kira siapa !!! ha.ha.ha...!!!

    Note: Jèbat kwn lama K.P., Labu-Labi, Jeeboq, Cipan....hanglah...!, Megat Terawis, Hantu, Tun Perak, Mat Kedah dan lain-lain.

    ReplyDelete
  5. La.... kalau pingat Hang Tuah dah pupus apakata kalau Pingat Hang Jebat diujudkan ....!!! Pasai apa? hang .. Cipan orang pertama patut terima !!! sapu bersih hentam tak kira siapa !!! ha..ha..ha..!!!


    Note: Jèbat member K.P.,Labu-labi,Jeeboq,Megat Terawis,Hantu dan lain-lain.

    ReplyDelete
  6. Bhai Jebat...

    Hahaha...pergh.. lama tak dengar nama-nama penulis lama tue... tue wira-wira online pasca Reformasi....

    Gua cukup respek diorang.... Lu takkan dah stop menulis kot???

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja