Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

17 December 2012

Rasmi, Lancar, Tauliah ???

Bhai... gua nak tau.... itu hari kecoh satu Malaysia isu Rosmah Mansor rasmikan dan lancarkan Kapal Latihan TLDM yang baru.... Ader yang kata aper yang Rosmah Mansor buat tue sekali termasuk mentauliahkan kapal tu... Jadi.. kalu kapal tue ditauliahkan oleh Rosmah Mansor... aper kejadahnyer kapal itu diberi nama KD Gagah Samudera ... yang membawa maksud Kapal Diraja Gagah Samudera...

Okeh... Kalu Rosmah Mansor tidak berkuasa mentauliahkan sesebuah kapal diraja atas kapasiti ianya sepatutnya ditauliahkan oleh mana-mana Raja atau Sultan (dan dirasmikan oleh Permaisuri/Puteri Raja) maka macam mana pulak dalam kes Kapal Selam KD Tuanku Abdul Rahman .... hehehe

Maknanya... selama ini ... KD Tuanku Abdul Rahman masih lagi tidak dapat pentauliahan yang sewajarnya la  yer... sebab ianya cuma dirasmikan dan dilancarkan oleh Rosmah Mansor sahaja... malah Rosmah Mansor jugak yang menamakan kapal nih.... sebab takder Raja atau Sultan yang mentauliahkannya selama ini...

Patut la pon kapalselam KD Tuanku Abdul Rahman tue masih tabley nak menyelam...... hahahahaha... Tentang status KD Tun Razak... semuanya senyap... hahaha.... OSA kot... hahaha

Protokol tak kemana... Panglima Tentera Laut pon dah lupa protokol wajib urusan kelautan.... aper daaa... semuanya pasai Rosmah Mansor... hahahaha... hancusss...


Oh yer lupa nak citer.... Pentauliahan sebenarnya dibuat oleh Panglima Tentera Laut la... dan bukannyer oleh para Raja atau Sultan.... hanya perasmian dan pelancaran jer dibuat oleh Raja dan Sultan........ hahaha....




By the way.... pentauliahan nih dibuat ditempat kapalselam dibuat... errr... pengujian dan pengesahan spesifikasi dah selesai ker..... katanyer pentauliahan biasa dibuat setelah semua ujian dan pengesahan dibuat oleh TLDM dalam kondisi situasi di Malaysia.... errrr... camana nih...

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja