Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

25 December 2012

Janji Populis

Bhai... Gua cukup tak tahan nak gelak bila tengok Bernama TV pagi nih ... Rancangan Hello Malaysia... Bukan aper.. Diorang citer pasai janji populis... Tapi lebih kepada nak tembak Pakatan Rakyat... Memang lawak la Hamdan Taha dan Lokman Noor Adam punya komen... Paling best biler komen Roman Karim dari Tuaran Sabah diperlekehkan oleh Lokman Adam biler pemanggil tue bagitau bahawa kerajaan BN berjanji membuat rumah pada harga RM45k... Tapi.. bila disemak setelah siap.... rumah tersebut berharga cuma RM18k sahaja..

Gua setuju biler kadang-kadang kiter perlu pertikaikan beberapa janji populis Pakatan Rakyat.. Betul ader beberapa janji yang dibuat oleh Pakatan Rakyat nampak kurang relevan.. Kurang realistik... Tapi itu bukan bermakna ianya tidak boleh diperbaiki..

Begitu juga beberapa janji yang dibuat oleh Barisan Nasional yang juga tidak realistik dan relevan... Namun seperti biasa ianya boleh diperbaiki..

Tapi berbalik kepada isu janji populis... Efek yang paling ketara adalah bila ianya melibatkan golongan yang berumur 21 hingga 45 tahun... Ini adalah golongan muda yang mempunyai pengaruh yang kuat dalam percaturan politik di Malaysia. 70% daripada mereka ini mempunyai akses kepada maklumat sama ada melalui media sosial ataupun cara tradisional.

Dan mereka ini jugalah yang akan menentukan siapa yang menang dan siapa yang kalah... Jadi... Sebagai ahli politik lu orang boleh berjanji... Tapi kitorang pengundi akan menilai aper sahaja janji lu... Lu salah janji lu mati... Babai...

So bagi kedua-dua puak... Janji lu tue biarlah realistik... Jangan macam chilabai... Jangan jadi chilakak... Jangan jadi bangsat...

Oh yer... Tadi Lokman Adam ader citer pasai Research Octane Number (RON) .... Hahaha... Wei Lokman... Gua tau lu cukup kenal gua... Bukan ker kiter pernah jadi kawan baik dan lu pernah lepak tidor baring kat rumah gua di Shah Alam dulu ... Tolong aaaa... Lu tak payah la nak citer pasai isu RON nih ... Pasai lu bukan tau pon mender pasai RON nih... Lain la kalu lu kerja macam gua dalam bidang minyak dan gas nih... Hahaha...

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja