Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

02 December 2012

Siapa Sebenarnya Mahu Nik Aziz Berundur?

Bhai... Ini antara beberapa persoalan yang ditanyakan kepada gua setelah gua selesai buat tugasan risik di Kelantan seharian semalam...

Selain soalan nih... Soalan berkisar tentang tarikh PRU13 pon ader gak... Masing-masing nak tau aper pandangan gua... Gua cakap... Man-Man la... Relaks.. Satu-satu lar... Hahaha

Tentang soalan siapa sebenarnya yang mahukan Nik Aziz berundur... Mmm... Gua tau kalu gua citer bender yang sebenar... Mesti ramai yang akan marah gua... Mesti ramai yang tak percaya... Malah mesti ramai yang kata gua merekayasa cerita.... Hahaha... Takper... Gua takder hal pon...

Tugasan risik yang gua buat untuk satu agensi nih... Bukan ader kena mengena dengan tugas dan kerja hakiki gua sebagai konsultan keselamatan IT bagi sebuah syarikat minyak dan gas... Tapi memang takder kena mengena... Cuma tugasan yang gua dapat nih adalah kerana dulu gua pernah berkhidmat dengan agensi nih... Motto agensi nih.... Sekali lu berkhidmat... Selamanya lu kena berkhidmat... Takder istilah boleh bersara... Hahaha

Okeh... Bagi menjawab persoalan mengenai siapa sebenarnya yang mahukan Nik Aziz berundur... Gua nak bagitau lu orang... Tak payah tengok jaih... Tak payah tengok luar... Tengok dan perhatikan sekeliling jer...

Orang yang mahukan Nik Aziz berundur inilah juga yang telah menggagalkan usaha untuk membincang dan menganbil tindakan terhadap Nasharuddin Mat Isa semasa Mesyuarat Majlis Syura Ulama PAS... Dan orang serta kumpulan yang sama juga lah yang menyokong kuat usaha UG ...

Diorang tahu... Hanya Nik Aziz sahajalah yang jadi batu penghalang kepada UG... Jika Nik Aziz berundur ... Maka senang lah usaha UG dan peluang mereka-mereka ini untuk menjawat jawatan Menteri atau Timbalan Menteri diperingkat pusat nanti... Kalu tidak sampai kesudah diorang tak berpeluang...

Dan diorang tahu bahawa PR akan kalah besar pada PRU13... Bukan kerana PR lemah... Bukan kerana BN kuat.. Tapi kerana sabotaj puak-puak nih terhadap DAP dan PKR.... Itu jer...

Hahahaha... Okeh la... Gua mau sambung siapkab laporan risik nih... Wei ... 20 page la bhai.. Bukan sikit anak.... Hahaha... Mampuih...



8 comments:

  1. MUSUH DALAM SELIMUT LAGI BAHAYA DARI SEKUTU APCO YANG LAGI TERANG DIDEPAN ,ABU !

    ReplyDelete
  2. Salam C++

    Pandangan lu same macam pandangan gua!

    Apapun, Yong juga ada buat risikan. At least 1 nama disebut sebagai dalang yang paling jahat dalam PAS. Yong simpan nama itu. Kot dia terus berbuat jahat, jawablah nanti di akhirat kerana munafiq- mengkhianati jemaah dan bersekongkol dengan syaitan.

    ReplyDelete


  3. UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap BODOH?

    2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...


    ~ BUKTI 1 ~

    ~ BUKTI 2 ~

    ~ BUKTI 3 ~

    ~ BUKTI 4 ~

    ReplyDelete


  4. UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap BODOH?

    2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...


    ~ BUKTI 1 ~

    ~ BUKTI 2 ~

    ~ BUKTI 3 ~

    ~ BUKTI 4 ~

    ReplyDelete
  5. mcm2 jenis gila manusia ni. Bodoh tak leh nak di ajar. Teranjang masuk laut je. Gua ingat lu istihar je beruk2 dan kaldai2 UMNO ni. Bior dorang sedar diri.

    ReplyDelete
  6. Ada dengar juga kalangan UG ini ada yang dapat saham berbagai syarikat GLC dan lain lain usaha niaga dalam dan luar negeri. Lumayan juga nilainya. Kalangan yang muda pula katanya dapat juga jutaan ringgit untuk meneruskan agenda ug ni. Mereka ini selalu juga bertemu dirumah salah seorang kalangan mereka ada kala nya sampai 3 kali seminggu. Giat cergas sungguh mereka ini maklumlahlah ada duit.

    ReplyDelete
  7. Bhai/DeeDee...

    Isu nih sebenarnya memang panas... gua tak tau nak story camana... yang pasti... masalah nih akan berlarutan sampai PRU13.... dan kiter boleh tengok senarionya nanti... Senarionya ader dua..

    1. Kalu PR menang besar... ini jalan citernyer lain...
    2. Kalu BN menang besar... ini pon lain jalan citernyer....

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja