Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

02 September 2012

Cerdik Tak Boleh Diikut

Bhai.... Gua nak story lu satu mender... Gua nak story lu mender yang makin hari makin galak gua tengok... Yer la.. Semakin hari semakin terbongkar cerita dan rancangan diorang...

Bhai... Puak-puak UG nih tengah panas skrang ... Bukan setakat panas hati.. Tapi panas semua sekali... Kalu lu nak tau... Puak-puak nih memang perasan bagoosh... Perasan terbaek.. perasan yang diorang lebih alim dari orang lain... Dan diorang nih sebenarnya jenis cerdik tak boleh diikut, bodoh tak boleh diajar...

Ader orang tanya gua... Why gua dok bantai puak-puak UG (a.k.a Geng Rusila) nih... Gua tibai diorang nih supaya diorang sedar... Bahawa tanpa kuasa... Tanpa kekuatan politik... Jangan mimpi la nak buat perubahan dalam Malaysia... Nak buat undang-undang Islam pon perlukan kuasa... Dan dalam keadaan masyarakat Malaysia yang berbilang kaum dan agama nih... Kita terpaksa la amik kira keperluan bekerjasama dengan yang bukan Islam...

Sebab UMNO yang katanya dikuasai oleh orang Melayu tue belum tentu nakkan kepada Islam... Hahaha... Sebab kalu UMNO nakkan Islam... Diorang patut dah berjaya laksanakan sebab dah 55 tahun UMNO berkuasa... Hahahaha... Berkuasa diperingkat Persekutuan... Dan boleh tambah fasal dalam mana-mana rang undang-undang...

Tapi ... UMNO yang taknak kepada ISLAM tue la yang terliur puak UG yang diketuai oleh Geng Rusila untyk bekerjasama.... Hahahaha... Alasan puak UG nih aderlah sebab UMNO itu Melayu.... Hahaha... Melayu belum tentu nakkan kepada Islam la bhai..

Biler gua bagitau benda nih kat puak UG... Diorang sumer takmo bak dengar... Diorang kata budak yang lepak kat Gereja plak nak ajar diorang yang kaki lepak Masjid.... Hahaha

Setakat lepak kat Masjid... Tapi berkepul isap rokok.. Aper ker jadahnyer... Rokok kan ker difatwakan haram.... Hahaha....

Citer pasai gua lepak kat Gereja tie dibaca oleh puak-puak UG dan Geng Rusila dengan kepala lutut... Bukan nak amik pengajaran dari aper yang gua citer... Sedangkan aper yang gua citer tue penuh ngan pengajaran...

Tapi yer la... Puak UG dan Geng Rusila nih mana tau nak amik pengajaran.... Diorang cuma pandai memaki hamun dengan menggunakan nama binatang jer... Sahsiah, akhlak dan adab kelaku diorang lagi buruk dan hina daripada binatang yang diorang selalu sebutkan namanyer tue...

Diorang nih jenis cerdik tak boleh diikut, bodoh tak boleh diajar.... Hahaha... Nak buat camana.. Otak dan akal yang Allah berikan tue untuk berfikir diorang takmo nak gunakan... Diorang lebih suka guna kepala lutut...

Pasainyer... Diorang rasa bangga yang kononnyer ilmu agama diorang lebih tinggi dan hebat berbanding orang lain... Sebab diorang dah ditarbiahkan... Sebab diorang dah hafaz Al Quran dan kitab..

Tapi diorang lupa satu mender... Azazil yang dilaknat oleh Allah tue pon terra bab agama nih... Hafal dan paham Al Quran ... Lagi hebat ilmu agamanyer dari diorang pun Allah laknatkan... Aper ader hal... Hahaha

2 comments:

  1. Bro, tempat ana (cakap mcm dia orang tu)kita orang kata dengar ajelah buat ambil hati tetapi percaya tak payah. Nak dimaklumkan ada satu kegemaran puak puak ini, nak bisness tapi jalan mudah cara MLM. Semuanya nak segera sahaja, kaya cepat, jual kopi sikit nak pakai Alphard. Anjur kursus ala ala BTN, leleh airmata insaf tapi tulis dlm blog caci maki, anjing, kencing, pelacur, belakang lorong, longkang. Sebenarnya banyak yang karut beb.......,cari makan dgn menumpang keliling kepimpinan sahaja.

    ReplyDelete
  2. Bhai Lebai...

    Betul tue... memang diorang la paling ramai join MLM dan skim cepat kaya... hahaha... bukan stakat jual kopi bhai... jual air kosong ader tambah aura ayat suci pon diorang gak...

    Hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja