Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

01 January 2013

Ustaz Komersial Kata Boleh Sambut Tahun Baru Kristian

Bhai.... firstly... gua nak kasitau... gua tak sambut Tahun Baru Gregorian 2013 macam orang Melayu/Islam lain... walaupun gaya mana sambutan tue dibuat... walaupun macam mana pengisian sambutan tue dibuat... pada gua semua tue mengarut...

Sebab... tahun baru gregorian nih agenda Kristian... yang lagi gua pelik... hari-hari pongpang... pongpang kecoh pasai agenda dan gerakan Kristianisasi la... agenda pemurtadan la... tapi... last-last sambut macam nak rak Tahun Baru Gregorian.... tak ker macam munafik... cakap tak serupa bikin...

Gua tau mesti ramai yang akan marah ngan gua... kata gua kolot la... jumud la... sebab gua berpandangan samer macam Taufik .... tapi yer la.... gua tak heran pon... sebab pandangan masing-masing berbeza... Untuk pengetahuan lu orang yang belum kenal saper gua... gua nak bagitau.. gua dulu skolah Missionary Kristian... skolah Gereja... St Micheal dan St Paul.... pernah kejap masuk La Salle... jadi citer pasai Kristianisasi nih gua rasa dah masak dah...

Tapi... macam gua komen kat blog Taufik tue... gua cukup pelik biler sambutan tahun gregorian nih lebih teruja dibuat dek orang-orang yang mengaku Melayu/Islam.....  orang-orang yang pernah gak berdemo dan sebagainya konon anti Kristianisasi... anti Pemurtadan..... pelik... dan yang lagi best... siap buat solat hajat dan baca doa lagi... hahahaha... siap ader ceramah agama Islam lagi untuk sambut tahun baru Gregorian/Kristian nih.... hahahaha.... mantop... mantop...

Takper.. ader "ustaz komersial" kata boleh sambut tahun baru kristian nih... janji ader ceramah agama Islam masa nak sambut tue... kalo tambah doa tahun baru lagi bagoosh... Karut jer nih... kalu gua cakap lebih karang... mesti ramai penyokong "ustaz komersial" tibai dengan tak guna kapla.... hahaha

Bawak-bawak la mengucap panjang... bawak-bawak la beristigfar... bawak-bawak la mengucap dua kalimah syahadah.... stop jer la kerja buat camnie... cukup la yang dah terbuat... jangan buat lagi tahun depan.... okeh...

Bhai.... Matlamat tak menghalalkan cara.... macam contoh... baca doa selamat untuk pembukaan kelab malam ... atau baca doa selamat dan solat hajat untuk pembukaan kilang botol kaca... tapi produk kilang tue aderlah botol khas untuk industri arak.... atau macam baca doa selamat, surah Yaasin, dan solat hajat untuk bukak syarikat logistik... tapi pelanggan utama aderlah Carlsberg Brewery .....

7 comments:

  1. Melayu Islam ni sambut Tahun Baru Kristian melebih-lebih dari puak Kristian tu sendiri pulak haha

    Sambut Tahun Baru Maal Hijrah ada ka orang Kristian nak melompat2 join sekaki?

    ReplyDelete
  2. Bro, bagi la bukti sikit bila "ustad komersial" 2 kata boleh sambut tahun baru. ( Malam tahun baru esoknya cuti, bosan duduk rumah...ah keluar la tengok bunga api... eh xboleh pulak, nanti dikata sambut tahun baru...mcm mana nie????)

    ReplyDelete
  3. slm bro.. utk pngetahuan jika msh xth,kalendar hirah mengikut peredaran bulan dan kalendar gregorian mengikut matahari. kedua-duanya adalah betul,baik dan adalah kelebihan masing2 kerana keduanya-duanya dr ciptaan Allah.

    ReplyDelete
  4. Bhai Taufik...
    Itu la yang tabley blah tue... kiter yang lebih teruja.. diorang buat derk jer... pelik aaa... hahaha

    Bhai Adi...
    Bukti lisan pon tak perlu kalu dah perbuatan menjurus kepada membenarkan kerja karut tue dilakukan.. Sepatutnya "ustaz komersial" mufaraqah takmo terlibat kerja-kerja mengagungkan adat dan budaya puak kuffar... Bhai.. lu boleh tengok banyak banner menghebahkan tentang adernyer majlis bacaan Yassin, solat hajat, doa selamat dan ceramah agama lagi... malah detik bertukar tarikh pon disambut dengan "Takbir" ... hebat... matlamat tidak menghalalkan cara la bhai...

    Bhai/DeeDee Anonymous...
    Yer betul... kedua-duanya ciptaan Allah, Tuhan sekalian alam... tapi... kiter dok beriya sambut Tahun Baru Gregorian nih siap ader bacaan Yassin... doa selamat... solat hajat... ceramah.... walhal.. masa Maal Hijrah... takder sekor puak Kristian (Kuffar) nak sambut samer.... hahaha...

    ReplyDelete
  5. Sesiapa yang meyamai sesuatu kaum itu sesungguhnya ia termasuk dalam kaum tersebut.

    Jebat: Hadis Rasullulah

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum

    hijriyah = berdasarkan Nabi Muhammad S.A.W

    gregorian= berdasarkan Nabi Isa A.S

    sambut boleh, tiada masalah

    tetapi cara sambutannya itu yang menjadi masalah

    mari kita amalkan budaya toleransi dan perdamaian

    kalau asyik menyalahkan lama2 kalah (islam memang dah lama dah kalah, tetapi umat islam itu sendiri yang x pernah "walk the talk"

    Hussein hakem

    ReplyDelete
  7. Bhai Jebat...
    Stuju... amat bertepatan skali.. hahaha

    Bhai Hussein Hakem...
    Stuju gak ngan pandangan lu... cuma seeloknya ... benda yang jelas boleh mengundang kepada fitnah elok dielakkan..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1