Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

01 May 2013

Shake Well Before Use

Bhai.... Hahaha... Jangan berotak porno aaa...  dan jangan plak berotak biru.... hahaha.... Biler gua tulis jer tajuk "Shake Well Before Use" tue... mesti ader yang kapla bengong pikir macam-macam..... hahahaha.... wei... gua dah boleh baca la minda lu orang.... hahahaha.....


Aper yang gua nak citer aderlah tentang "LABUN" SPR tentang tatacara penggunaan dakwat kekal.... Kalu ikut statement SPR.... kes yang dakwat tak kekal tue aderlah disebabkan botol dakwat kekal tidak digoncangkan... Pergh... salahkan petugas la plak.... hahaha...

Persoalan yang gua nak bangkitkan.... tak logik la petugas tak tau dakwat kekal tue botolnya kena digoncangkan... kalu dalam latihan kepada pegawai bertugas dah dibuat.... atau sebenarnya takder satu pon arahan dan latihan suruh goncang betul-betul botol dakwat kekal tue.... tapi pasai dah terkantoi... baru kelam kabut bagi alasan itu ini.... hahahaha

Kalu la petugas SPR boleh komplen masa nih... mesti diorang akan komplen dan kecoh... tapi gua tau pasai aper diorang tak komplen dan sanggah statement bos besar SPR tue... semua pasai elaun yang mungkin sama ada akan dipotong ataupon tidak dibayar bagi mana-mana pegawai SPR yang membuat komplen atau sanggahan tue...

Gua belum berkesempatan tanya member-member yang bertugas dengan SPR nih... tapi gua ader dengar citer yang katanyer "kalu pegawai lantikan sementara SPR yang banyak bising, komplen dan tanyakan benda pelik yang berlaku dalam urusan PRU13.. elaun akan disekat atau dipotong malah mungkin akan ditamatkan perkhidmatan" .... Citer nih panas gak gua dengar dari mulut beberapa pegawai lantikan sementara SPR nih selepas diorang berkursus itu hari....

So .. pasai tue la korang sumer takkan dapat dengar citer komplen, bantah, sanggah atau tanya dari pegawai-pegawan lantikan sementara SPR nih..... sebab SPR memang ader banyak cara buat magik.... hahaha

6 comments:

  1. Shake well before use.Following instructions, the EC clerk vigorously shakes with his right hand and no sooner the ink oozes. Feeling satisfied, the EC clerk walked towards the EC chairman with a smile on his face. He showed a pool of starchy liquid on his hands to his chairman and the man remarked. " Err strange, this ink is slimy white with a funny odour. Why don't you ask your lady colleague to shake it for you and see whether the indelible will come out."

    ReplyDelete
  2. Bhai mari kita.. start solat hajat minta petunjuk dari Allah.. Semoga Allah tunjukan balasan untuk mereka yang kianat.. Ya Rahman Ya Rahim..

    ReplyDelete
  3. Bhai iklan panduan mengundi atas tu tak ada ruang komen ke? Cam siot je.

    'Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja' hahahahah bagilah gambar lain awatnya bubuh pisang sebijik. Sarcastic lu bhai...

    ReplyDelete
  4. bhai,

    tak goncang (botol), tak pekat (dakwat), tak melekat (kat jari)

    kalau tak bubuh dalam kurungan tu, memang la lucah! kahkahkah

    ReplyDelete
  5. Salam C++

    Macam ubat untuk kucing Yong pulak. Hahaha. Itu hari kucing Yong demam tak dapat makan, doktor bagi ubat cecair sebab tak boleh telan pil. Goncang dulu! Gitu ler. Hahaha.

    Spr pun tak boleh telan pil jugak. Hahaha...Pahit!

    ReplyDelete
  6. Bhai

    Ini sah dakwat murah kena goncang-gocang dulu lol..

    Kalau dakwat mahal tentu tak perlu goncang.. hahaha..

    Apapun sape la dapat kontrak Dakwat goncang ni? kakakaka.. Bukan dakwat kekeal tapi dakwat goncang :D


    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja