Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

02 May 2013

GE13 Voter Sentiment Ratio (1st May) - Report

Bhai.... sentimen para pengundi atas pagar kini telah menyebelahi BN dalam perlumbaan BN lawan PR pada PRU13 nih.... yang nih paling memeningkan kapla.... walaupun kempen dan siri ceramah PR mendapat sambutan hangat... mana kala kempen dan siri ceramah BN mendapat sambuta yang hambar... tapi sentimen para pengundi atas pagar kepada BN agak kuat... Sebab itulah Voter Sentimen Ratio (VSR) untuk 1 Mei 2013 memang mengejutkan...

Mungkinkah elemen "ditakut-ditakutkan" telah berjaya dilakukan BN kepada para pengundi atas pagar... tidaklah gua ketahui... yang pasti.... duit dan "goodies" dah turun macam air hujan di merata tempat.... golongan muda nampaknya terkesan dengan strategi "unjuk wang" oleh BN....  hebat.... pengaruh wang seciput yang datang sekali dalam tempoh 5 tahun berjaya menggelapkan mata dan hati para pengundi atas pagar...

Di banyak kawasan.... calon PR lebih menumpukan kepada siri ceramah umum yang besar... tetapi tidak mahu turun ke padang... dari rumah ke rumah bertemu dengan para pengundi.... Gua kecewa dengan perkara nih...  dan dari maklumat yang didapati pada Voter Sentimen Ratio (VSR) ... ianya menunjukkan hasil usaha BN ini berjaya mendapatkan kepercayaan para pengundi.

So.. seperti biasa... kalu lu orang nak compare Voter Sentimen Ratio (VSR) semalam... boleh semak VSR tue di sini...

(c) 2013 - Agency

4 comments:

  1. Tu ler mcm mana kata nak mewakili rakyat sedangkan nak jumpa rakyat pun payah. Sedangkan masa kempen pun dah payah, ini pulak bila dah menang. Keluar mulut harimau, masuk mulut buaya. Baik jer duduk dalam mulut harimau haahaaa....APTB

    ReplyDelete
  2. Tulis berlapik sangat susah diorang nak faham. Lu dah bagi hint masa Zulkifli Nordin Buat Lawak, diorang masih nak buat ceramah. Bertahun dah bg ceramah, waktu berkempen PRU dua minggu inilah masa terbaik dekati pengundi secara face to face.

    ReplyDelete
  3. pengundi dun N40 Kuala KraiMay 2, 2013 at 10:24 AM

    bro... tolong la seru rakyat2 malaysia wat semayang hajat.... tolak BN... gua risau nih... pas PRU kalo BN menang... maka golongan miskin bandar (pendapatan rm3000 kebawah)akan sengsara dengan harga minyak naik, cukai naik, tol naik, air naik, letrik naik, makanan naik, GAJI je x naik2.... tolong la wat rayuan... gua la antara miskin bandar tuh...

    ReplyDelete
  4. Hek eleh..tak pernah dengar istilah silent majority ke dol?Lu orang yang bising2 ni tak semestinya majoriti.Payah orang berlagak tahu tapi haremm.. banyak yg tak tahu..

    Oh satu lagi.Org datang ramai2 tu cara psywar pakatan untuk menunjukkan sokongan rakyat konon2 memihak pada pakatan.Ini perkara biasa aje dalam strategi pilihanraya.Takkan itu pun tak tahu.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja