Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

18 March 2014

MH370 : Tugas Siapa Sepatutnya?

Bhai/DeeDee sekalian...

Gua nak cepat nih.. Malam nih ader ceramah kat surau... Hahaha... Jadi artikel nih pendek jer... Sekadar nak tanya pandangan lu orang sumer...

Agak-agaknyer siapa yang jaga chain of command untuk bagi clearence kepada pesawat pemintas untuk memintas pesawat yang tak dikenali...

- Aderkah ianya tugas Pengarah Operasi Pusat Kawalan Udara?
- Aderkah ianya tugas Panglima Tentera Udara?
- Aderkah ianya tugas Ketua Pengarah MKN?
- Aderkah ianya tugas Menteri Pertahanan?
- Aderkah ianya tugas Perdana Menteri?

Bagaimana pulak peranan GAPU (Grup Artileri Pertahanan Udara)? Takkan langsung takder perasan kot ader jet lalu tanpa dikesan...

*** thanks kepada "Abang Z" sebab kasik input nih kat gua siap ngan jawapannya skali.... Hahaha ... Sori aaa gua dah ader jawapan dier.. Cuma gua nak tau jawapan lu orang jer... Hahaha

5 comments:

  1. salam.
    sy bukan langsung dr bidang defence.. so kalo ikut logik akai;
    pengarah ops pusat bole arah pilot ikut mh370. kalo nak shoot mh370 kena approval panglima. then panglima report to mkn to defence mins to pm. betoi ka?

    ReplyDelete
  2. dalam tugas ada yang dipanggil penurunan kuasa bertindak bagi ketua tapi kalau banyak pula nak kena rujuk banyak la pula yang telajak tindakan jadi lewat
    jawatan ada amanah n tanggungjawab kalau tak berani tanggung boleh lepas jawatan

    ReplyDelete
  3. Bro gua pun,x tahu la bro gua just tunggu entry dri bro je

    ReplyDelete
  4. Kalau tak shoot pun sekurang2nya boleh jejak pesawat. Ini haram buat tak tahu

    ReplyDelete
  5. Normally nadoc in charge... tapi kalu pilot or Co pilot dah activatekan tango code ...takkan dok nganga lagi... unless stand down order from 4 star... hahaha...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1