Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

19 March 2018

Musim Menjual Mimpi

Bhai/DeeDee semua...

Musim menjual mimpi sudah bermula... Sana sini kita boleh lihat, dengar dan baca tentang jualan mimpi.... semuanya mimpi molek-molek belaka.... Yang bersongkok, menghidangkan mimpi bersongkoknya... Yang berketayap, menghidangkan mimpi berketayapnya... Yang berbaju kot, menghidangkan mimpi berkotnya...

Macam-macam mimpi sedang dijual dengan harga lelong... Harga promosi.... Harga percuma kalu boleh..... Janji ader yang nak beli mimpi tue... Janji ader yang nak borong mimpi tue... Adoyailah... Kalu tersilap pilih mimpi... Alamat meranalah selama paling lewat lima tahun...

Kalu dah beranak... Lima tahun tu baby dah besar... Dan boleh berlari....

Tapi jangan terkejut... Jangan buat-buat terkejut.... Mimpi-mimpi semua ini hanyalah umpan semata-mata... Walaupun gempak mimpi yang dijual tue... Yang merana tetap rakyat jelata... Yang akan kaya adalah pemimpin yang jual mimpi tue.... Yang makan tanggung berak cangkung tak buat keeja haramjadah satu apa pun tetap geng-geng dewa dan dewi serta dewata raya...

Adoyailah....

Dua tiga hari sudah gua tergelak dengar sembang mimpi yang katanya beri harapan.... Semalam pulak gua gelak besar dengar sembang mimpi yang katanya sambungan dari Nabi.....  Lepas ni aper pulak sembang mimpi puak kati ... Aaaargh...  Zaman sekarang masih aderkah yang guna kati? Kan lebih baik guna timbang digital..... Hahahaha

Sembang jualan mimpi semalam gua carik jugak strategi untuk meningkatkan KDNK dan ekonomi negara... Haram sampai kesudah tak jumpa.... Gua tak tau la macam mana mimpi berketayap ni nak tingkatkan ekomomi negara... Macam mana strategi mimpi ni nak tarik pelaburan dan memaksimakan aset dalam negara.... Sori sebab gua tak nampak...

Aper pon.... Takder satu agenda mimpi yang dijual 5 tahun sudah dimasukkan dalam agenda mimpi berketayap kali ni.... Huhu... Kira yang dulu dah tak terpakai lah.... Aper tue... negara berkebajikan??? Hahahaha...

Argh..... Gua nak pi main boling la dulu...... Hahaha
Mampuih pi la ngan mimpi-mimpi ni semua...... Hahahaha

3 comments:

  1. Bab KDNK & menaikkan ekonomi negara ni, lebai tengah cari dlm kitab mana entah. Masih cari kitab kot....... Bab agama bolehlah tanya lebai tapi bab pentakbiran, pengurusan & ekonomi negara mmg hancus. Takbir negeri pun hanyut lagi pulak negara. Jom kelaut candat sotong bersama lebai, kelaut kita.......

    ReplyDelete
  2. ada manefesto tapi budget tak buat!agak2 macamana dia nak belanjakan aik!jpm belanja berapa!nak hapus gst,kena ganti saham2 rakyat,umpama terlepas mulut buaya,masuk mulut naga!cukai koperate dah ada...aku rasa geng2 pas buat manefesto,suruh anak2 mereka buat,banyak copy &paste dari ph.bayangkan nak hapuskan gst...menang 222 kerusi parlimen gst/ptptn hapus immediately......wow mana nak korek duit,sekurang2nya ph realistik ada buget,dapatkan balik duit 1mdb di luar negara lebih 1obillion rm.belanja berhemah kurangkan menteri,macamana pas nak buat,menteri2 islam dan bukan islam.....

    memang mimpila buat manefesto tanpa budget,mana depa nak korek duit,'plug in from the sky'


    nak tanya kat pas,kat kelantan depa buat tak?,sekurang2nya diselangor/penang ada.

    ReplyDelete
  3. Ada berani ke..setakat amatur kelongkang x payah la..mimpi je la bro

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1