Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

14 October 2014

83,410,000.00

Bhai/DeeDee semua...

83,412,000.00 .... Itulah nilai sebahagian dari total wang kertas bernominasi SERIBU dan LIMA RATUS dengan kod siri pangkal ZZ yang telah diseludup keluar negara bermula pada tahun 1982 hinggalah pada penghujung 1998.. Ia benar... Ianya bernilai Lapan Puluh Tiga Biliun Empat Ratus Dua Belas Juta Ringgit Malaysia.

Total jumlah wang yang diseludup keluar negara oleh pihak-pihak tertentu yang berkepentingan adalah lebih dari RM102 Bilion yang diseludup keluar menggunakan kontena dengan pellet-pellet kayu.

Pada 2004 ada usaha-usaha untuk membawa masuk wang ini kembali ke Malaysia dan ianya berlarutan sampai 2008 sehingga ada pihak membangkitkan isunya di dalam Parlimen. Malah Bank Negara Malaysia (BNM) melalui Gabenornya telah bersedia untuk membenarkan ianya digunakan kembali untuk tujuan pembangunan (kononnyalah).

Mahathir Mohamed tahu akan wang ini. Ghafar Baba pon tahu. Abdullah Badawi pon tahu, Anwar Ibrahim pon tahu, Najib Razak pon tahu... Malah Daim lagilah terlebih tahu.

Dan kini.... ianya juga telah sampai kepada pengetahuan Mukhriz Mahathir...

Soalan gua.... Adakah duit yang telah dseludup keluar satu masa dulu ke Taiwan dan beberapa negara lainnya kini telah masuk kembali ke Malaysia ataupun ianya masih lagi berada di lokasi-lokasi asal... Dan jika ianya telah masuk kembali... bagaimana mereka mencairkannya dan kemana mereka gunakan...

Adakah ianya akan dan telah digunakan untuk membeli kuasa? Siapa yang menjadi perantara bagi wang sebesar ini??? Siapa pula yang menjadi holder dan custodian bagi wang ini pada masa ini???


# Maaf sebab terkhilaf menulis nilai pada tajuk artikel ini ... Terkurang RM2 juta.

4 comments:

  1. bkn 83,412,000,000.00 ker....bhai Cipan

    ReplyDelete
  2. Kalau bawak masuk pun...Tak ke kena inflasi negara kita ni..Ke ada cara nak elak benda tu jadi Inflasi?

    ReplyDelete
  3. rocky the matured ejaculator says: woih! lu sala taro titik ka lu sala tules nilai? kawan wa si Burma welder ni pon penin sampai spret spret keluar sireh... itu macam kalo wa rugi la wa kasik buwang banyak kiping luit RM1 libu dulu wooo masa wa mao baya sama Sultan Malaka (masa tu bolom tao lagi sape jadik sultan malaka) mao bili title "Tan Sri Puti Reno Anggun Gusti Nusantara Sebidang Kraton Nan Seribu Jatoh Badarai" sama title "His Excellency Datok Highness First Grade Member of Close Family Voice of Asia" darik Soltan Sulu.. huh terer gua

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1