Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

19 April 2020

Habis Semua Dia Borong

Bhai/DeeDee semua...

Orang kata... waktu kerja tue... jangan hisap ganja... jangan hisap gam basikal.... jangan minum ketum .... nanti lalok... nanti high... nanti otak jadi mereng... nanti otak jadi tak center ...

Tapi itu lah... nasihat orang tua-tua tak reti nak ikut.... jenis tak makan nasihat.... tu yang nampak kelihatan sewel dan mereng... maybe la tengah syok lalok.... Hahaha... Hari-hari lalok tu nampaknya...

Hahaha .... lebong lah Adham Baba ooi... selagi boleh lebong... Hahahaha


9 comments:

  1. Bro,ni kes terSasul dah....
    Hahaaa.....
    Belajar lagi pak Menteri???
    #StayHome Amigos.....😎

    ReplyDelete
  2. Jangan terlebih minum air suam nanti lalok.....spesis kereta terbang jugak.

    ReplyDelete
  3. Mintak adham baba upload video conferencing yg dia kata dia buat ngan WHO tu. Jgn kata je.. baru lah kita boleh buat nilaian.

    ReplyDelete
  4. Bersatu insider said the Langkawi MP did not want to be seated on the government bench because “he does not want to sit with the kleptocrats”. But those in PKR do not want to engage him anymore. They feel betrayed.

    Joceline Tan, The Star

    There will be no debates or motions at next month’s Parliament meeting but there will be a numbers game which Tan Sri Muhyiddin Yassin intends to win.

    DATUK Seri Anwar Ibrahim has been to the Prime Minister’s office many times in the last two years but his most recent visit was perhaps the most controversial.

    Persoalanya Ada mak cik kiah kisah..!?

    Atok fikir orang khianat saja..!? Kau khianat PH. khianat Anwar, Khianat orang lain dengan lidah bercabang ko ingat orang tak amik kisah pulak...!?Ko ingat ko tu jujur sangat keee..!?

    Camner lah atok 18 Mei nnti yer... Kat block depan dia kena main , duduk kat Blok Atok orang tak sudi nak kawan dahh orang sebelah tempat duduk Atok lagi naik menyampah....

    Terkontang kanting telo telo atok goyang sendiri... kesiannn akhir nyawa kena main....

    18 Mei ku tunggu hari bersejarah atok duk sorang mcm mulukut tepi gantang

    padan muko...!!

    ReplyDelete
  5. mengakui tersasul cakap bukan makna sakit... troll kira jadi jugak lah tu... tapi dah ngaku salah cakap ok jangan salah titik perpuluhan

    cuba lagi yerrr..!!

    kikikiki...

    ReplyDelete
  6. PERBEZAAN ISU COVIT 19 DI URUS PEMIMPIN BERPENGALAMSN DENGAN BEKAS KAKI DEMO GULING ATAS JALAN RAYA.

    Krisis COVID-19 di negara diurus oleh kaki demo dengan di urus bukan kaki demo atas jalan raya.

    Satu kerajaan yang dibarisi orang berpengalaman. Satu lagi pula kerajaan yang dibarisi bekas kaki demo jalan raya.

    Pada waktu itu negara kita dibawah pentadbiran PH. Masa itu Wan Azizah diberi peranan untuk mengetuai krisis berkenaan.

    Sejak wabak COVID melanda negara kita sering mengikuti rapat perkembangan kes. Rakyay melihat bagaimana nasib rakan-rakan yang berniaga ketika wabak SARS melanda dunia 2003

    Dibawah pemerintahan PH, rakyat perhatikan ketika itu, hanya Wan Azizah dan Menteri Kesihatan yang sepenuhnya mengendalikan kes itu. Dari umumkan jumlah pesakit hinggalah umum pesakit yang sembuh.

    Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham tidak diberi kebebasan pun untuk bercakap kepada media.

    Maklumlah rakyat masa itu dipimpin oleh PM dan TPM berkelulusan Doktor. Beliau hanya berdiri sebelah menteri tanpa apa apa peranan.

    Sebaik sahaja kerajaan bertukar dan menteri-menteri kabinet mula bertugas, kita dapat lihat bagaimana perbezaan yang berlaku.

    Susunannya kelihatan begitu kemas. KP Kesihatan, diberi kuasa mutlak untuk mengendalikan kes dan hal2 berkaitan kesihatan.

    Manakala Menteri Kesihatan pula menjalankan tugasnya yg berkaitan soal bajet, soal kemudahan hospital, soal elaun petugas, dll

    Menteri Pertahanan pula diberi tugas hal2 berkaitan keselamatan. Menteri Kewangan jaga hal2 kewangan sepanjang krisis. Menteri Luar pula, buat urusan dgn dunia luar dan uruskan rakyat luar negara pulang. Manakala rakyat tugasnya mudah sahaja. Duduk rumah diam2.

    Perlu di ingat kerajaan PN yang ditadbir oleh pemimpin yang bukan kaki demo guling guling atas jalanraya ini baru berusia 2 bulan.

    Pernahkah kita lihat Menteri Kesihatan ambil tugas KP Pengarah Kesihatan untuk mengumumkan berapa banyak kes positif setiap hari, berapa ramai sembuh dan berapa ramai meninggal dunia ? Dibawah pentadbiran kerajaan baru ini, pernahkah kita melihat KP Kesihatan berdiri di sebelah menteri dalam sidang media untuk melaporkan perkembangan kes ?

    KP Kesihatan diberi kuasa penuh. Diberi ruang siaran langsung setiap hari di media-media. Tidak ada sekatan.

    Malah PM pun mengambil nasihat KP Kesihatan untuk membuat satu2 keputusan. DS Ismail Sabri yg berdepan media setiap hari, apabila ditanya hal2 berkaitan kesihatan, beliau tidak akan jawab dan serahkan kepada KKM.

    Kalau dibawah pemimpin kaki demo menteri pelancongan pun nak komen pasal Covit19 jangan di diskriminasi pelancong China, pakai mask untuk pelancong sudah memadai dll.

    ReplyDelete
  7. Tun atau Anwar jadi Ketua Pembangkang. Nak berebut tikam belakang pun orang tak marah cuma tepok tangan saja. Tun bakal dipecat dari Bersatu

    Semalam bekas perdana menteri Najib@Bosssku dalam satu kenyataan kepada The Star berkata Tun akan menjadi bekas perdana menteri kedua yang duduk di bangku pembangkang.

    “Jadi, pihak yang menentang kerajaan tidak boleh duduk bersama dengan pihak kerajaaan.

    “Jadi, ia harus duduk di kalangan pembangkang bersama-sama dengan Pakatan Harapan (PH) tetapi bukan sebagai anggota Pakatan,” katanya.

    Sebelum ini Najib Razak menjadi bekas perdana menteri pertama yang berbuat demikian.

    Pada 24 Februari lalu, Bersatu menarik diri dari PH sementara Mahathir meletak jawatan sebagai perdana menteri.

    Ini membawa kepada kejatuhan kerajaan persekutuan PH dan akhirnya Muhyiddin Yassin diangkat sebagai perdana menteri baru, dengan sokongan sebahagian besar anggota parlimen Bersatu dan semua wakil Umno, PAS dan Gabungan Parti Sarawak.

    Sekumpulan kecil anggota parlimen yang dipercayai masih setia kepada Mahathir akan bergabung dengannya dengan duduk di bangku pembangkang.

    Dari simber dipercayai Tun. akan dipecat dari Bersatu kerana melanggar displin parti Bersatu kerana mahu duduk di barisan pembangang 18. Mei nanti.

    Mengenai pemilihan ketua pembangkang, Mahathir berkata bahawa beliau tidak akan merebut jawatan itu...Hari ini dalam sejarah Tun tak rebut dan tangguh peralihan kuasa dan jawatan...kikiki

    hahhhh tepokkkkk makin panas popcorn kasi tambah.. tak sabar nak tunggu 18. Mei 2020 kali ini.

    ReplyDelete
  8. BABI lu HOMO si penjilat HANYIR LENDIR PH- DAP PENJAJAH/PARASIT! Bila puak lu HOMO nak MAMPOS kena VIRUS?!


    PKR HOMO/DAP PENJAJAH/PARASIT BABI boleh MAMPOS!!

    ReplyDelete
  9. BABI lu HOMO si penjilat HANYIR LENDIR PH- DAP PENJAJAH/PARASIT! Bila puak lu HOMO nak MAMPOS kena VIRUS?!

    PKR HOMO/DAP PENJAJAH/PARASIT BABI boleh MAMPOS!!

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1