Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

28 May 2020

Jangan Gatai Nak Rentas Negeri

Bhai/DeeDee semua....

Kalu lu orang ader duit lebih yang banyak.. takpa la... kalu tak ader... baik jangan gatai-gatai nak try rentas negeri nih.... please lar... zaman PKP dan PKPB nih jangan carik pasai... naya nanti....

Jangan buang duit bodoh jer...


5 comments:

  1. pasai kuman ni depa macam kilat tegas
    ngan orang minum arak sampai mabokk terhegeh hegeh nak
    buat hukum
    dah lama kes arak ni jadi mainan
    ada kuasa mesti tegas jaga akai nyawa mansuia
    jnagan takut ngan toke arak n judi
    biar tarak cukai dari sos haram
    moga ada barokahnya dari Allah

    sebelum minum arak dah tau akan akiabatnya
    lepas minum tak rasa mabokk rasa bole bawa kenderaan
    dalam perjalanan otak dah mula jadi pusing

    tak peduli keliling main jalan saja
    nasib tak baik langgar terbabas ada orang mati cedera
    kalau pemabuk mati okla

    nyawa bayar nyawa luka bayar luka
    tak payah kesian kat orang ynag sangt ingkar ni
    ynag libatkan nyawa melayang

    tadak sakit jangan cari sakit
    mansuia ini sipatnya degil ketega'

    sabab tu Allah ada buat hukum untuk manusia jalankan
    bukan pandai pandai buat sendiri
    ini pun satu jenih puak lagi degil ketega' ngan Allah

    Dia telah menciptakan manusia dari mani, tiba-tiba ia menjadi pembantah yang nyata.

    ReplyDelete
  2. Mantan SUA Bersatu ada hak ke pecat SUA Bersatu sekarang?

    Pada Februari 2020, Tun Mahathir lepaskan jawatan Pengerusi Bersatu.

    Pada Mac 2020, Presiden Bersatu lantik Hamzah Zainudin sebagai Setiauasa Agung Bersatu yang baharu.

    Woooiii ni apa ni kecoh sana , kecoh sini... orang nak tido pun tak boleh asyik gadoh gadohhh gadohhhhh saja.

    Tua bangka takk sedar diri nak mampos
    asyik gadohhh gadohhh gadohhh saja

    sejak tertebuk muka sindri ini asyikkk mau gadohhhh saja..,!!


    hahhaa apa lagi gadohhh lahh

    kita nak tepokkk sambil makan pop corn ajer..

    kikikiki..

    ReplyDelete
  3. Dalam keadaan sekarang sepatutnya yang dilarang rentas zon, zon hijau dan zon kuning dilarang rentas ke zon merah, begitu juga zon merah dilarang sama sekali rentas ke zon kuning dan hijau, adakan SJR disekeliling zon merah.

    ReplyDelete
  4. Tun sendiri arahkan sabotaj PH, DAP dan Anwar Ibrahim. Jangan jadi BACOL tunding jari salahkan orang lain bila dah kantoi.

    Salahkan Mahathir dia yang pilih nak letak jawatan bukan kami.

    Kami sangat terkejut keputusan itu tanpa dibawa berbincang.

    “Selepas menyertai Bersatu, perbincangan berlaku dari semasa ke semasa.

    Dr Mahathir minta arahkan parti bukan hanya perkukuhkan kedudukan, tapi juga mengurangkan keyakinan rakyat terhadap DAP.

    Dalam erti kata lain Tun yang nak sabotaj Pakatan Harapan.

    “Ketika itu, parti buat kerja atas arahan Perdana Menteri ketika itu, dan apa yang patut dilakukan, contohnya Kongres Maruah Melayu dilakukan secara besar-besaran dan mungkin tidak dapat parti lakukan jika tiada arahan Perdana Menteri (ketika itu),” kata seorang pemimpin Bersatu.

    Menurutnya, berlaku perbincangan untuk membawa Bersatu keluar daripada PH.

    “Dalam beberapa perbincangan, termasuk antara dia, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Datuk Seri Mukhriz Mahathir, Peja (Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu) dan Datuk Dr Abd Latiff Ahmad bersama Dr Mahathir di rumahnya, mencari jalan macam mana Bersatu keluar daripada PH.

    “Ini permintaan (Dr Mahathir). Kita kata, buat bersama-sama dan yang lainnya sudah menjadi sejarah apabila Dr Mahathir sendiri letak jawatan sebagai Perdana Menteri,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Bersatu, di Petaling Jaya, hari ini.

    Katanya, semua pihak termasuk Muhyiddin yang juga Presiden Bersatu terkejut dengan peletakan jawatan Dr Mahathir kerana ia dilakukan tanpa sebarang perbincangan.

    Malah, ketika Yang di-Pertuan Agong perlu memilih Perdana Menteri baharu Februari lalu, Hamzah mendakwa beliau dan pimpinan Bersatu lain bekerja keras memastikan Dr Mahathir kekal sebagai Perdana Menteri apabila namanya antara yang dicalonkan kepada Istana Negara.

    “Namun, sejarah membuktikan Dr Mahathir tidak mendapat sokongan. Bukan saya yang memecahbelahkan parti, tapi beliau yang letak jawatan dan tak dapat sokongan.

    Kenapa sekarang nak ambil semula jawatan Perdana Menteri...!?

    ReplyDelete
  5. Aku hairan macam mana walaun unta penyokong PKR dan AMANAH yang bodoh bistari tak boleh berfikir sangat dalam perkara ini..!?

    Rupa rupanya YB Senator Marzuki bekas SUA Bersatu, DS Shafie Apdal Warisan antara yang hadir bersama pemimpin parti politik Melayu Bumiputera dirumah Tun Mahathir untuk khianat pada PH.
    Mereka pada tanggal 23 Febuari 2020 sendiri telah hadir ke Istana Negara untuk menyatakan sokongan tidak lagi bersama gabungan Pakatan Harapan dan tolak Anwar Ibrahim.

    Sekarang tuduh TSMY pengkhianat walhal mereka inilah pengkhianat sebenar bersama Tun Mahathir. Khianat pada agenda utama perjuangan menyelamatkan negara dari kerakusan DAP.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1