Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

09 March 2012

Lu Sendiri Jadi Mangsa, Lu Sendiri Buat Laporan, Lu Sendiri Jadi Hakim, Lu Sendiri Jatuhkan Hukuman,

Err.... macam nie la... katakanlah lu jadi ketua kampung... pastue... ader kes yang dibawak kepada pengetahuan lu untuk dibicarakan...

Lu pon kumpulkan semua orang untuk mendengar dan hadir dalam perbicaraan tue... tertuduh masa tue tidak diwakili oleh sesapa pon... jadi jalan la urusan bicara tue...

Lepas tue.. biler lu jatuhkan hukuman terhadap tertuduh.. tertuduh rasa tak puas hati sebab dier rasa dier telah dinafikan hak untuk mendapat keadilan... dalam keadaan emosional... dier baling spender dier kat muka lu... hahaha... nasib baik lu boleh elak... kalu tidak... mau lekat bau spender tue kat muka... hahaha..

So... masa tue... lu pon tarak nak kata aper... urusan bicara dah selesai.... tutup kes...

Esok lusa lepas tue... orang kampung dok kecoh citer pasai kes lu kena baling ngan spender masa bicara tue... lu dengar orang kata macam-macam ... last-last ... lu amik keputusan dan lu buat laporan "menghina perbicaraan" kepada tertuduh tue...

So... dah tetap dah hari tarikh bicara terhadap isu baling spender yang "menghina perbicaraan" tue.... hahaha...

Pada tarikh bicara tue... lu naik jadi hakim balik bagi kes yang lu sendirik laporkan dan lu sendirik alami.... bicara punya bicara... lu amik keputusan untuk jatuhkan hukuman "dibogelkan dan dilumurkan dengan semut kerengge" .... hahaha...

So... sebelum lu jatuhkan hukuman tue.. tertuduh ader mintak nyawa ngan lu.. ader mintak maaf ngan lu... kira setel 0-0 jer la kater tertuduh... tapi itu semua lu tarak amik pot... hahaha

Lu tetap jatuhkan hukuman "dibogelkan dan dilumurkan dengan semut kerengge" kepada tertuduh.....

Hehehe.... err... gua nak tanya nih...

Bukan ker hukuman "dibogelkan dan dilumurkan dengan semut kerengge" tue ader bias... sebab lu sendirik yang buat laporan... lu sendirik yang jadi mangsa... lu sendirik plak yang jadi hakim bagi kes tue....

Aper ker jadahnyer boleh jadi camnie....

Buat malu jer ader ketua kampung yang macam nih... bodoh nak mampus... tahap JKKK UMNO jer nih... patut la pon orang tarak respek sama lu punya kuasa... patut la orang tarak respek sama lu punya title sebagai hakim... patut la orang tarak respek sama lu.... sebab lu sendirik pon dah bodoh... jatuhkan hukuman atas sebab emosi.... giler aper ader undang-undang macam nih...

Memang la Malaysia Boleh kalu macam nih... hahahaha

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1