Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

14 March 2012

Mesin Kuda

Bhai.... gua ader sorang kawan.... dier duduk kat sebuah pulau nih... kat dalam pulau dier... ader sorang Ketua Kampung.... kira orang paling senior dan dihormati ler kat pulau tue.... aper-aper pon semua bawah kuasa dier... kira dier la akan jadi hakim dan sebagainyer...

Ketua Kampung kawan gua tue ader banyak hobi... salah satunyer aderlah hobi menunggang kuda padi... Dulu-dulu .. ader la sekawan kuda padi boleh dijumpai di pulau tue... errr.. jangan tanya gua macam mana kuda padi tue boleh sampai ke pulau tue... hahaha

Kesana kemari la Ketua Kampung tue bawak kuda dier... hahaha... habis satu pulau dijelajahinyer... iyerlar... itu kan kawasan pentadbiran Ketua Kampung tue kan... hahaha...

Mula-mula masa dier jadi Ketua Kampung tue... rajin gak dier layan penduduk kampung yang datang kerumah dier untuk mengadukan cerita... tapi.. lama kelamaan rasa maleh untuk layan penduduk kampung tue pon dah hinggap la kat batang tubuh Ketua Kampung tue... sebab ... dier rasa macam bodo jer layan cerita orang kampung...

Pastu.. pasai ramai sangat orang kampung dok datang keromah dier.. maka dier buat pagar plak rumah dier... jadi biler dier maleh sangat nak layan orang kampung yang bertandang ker romah dier.....terus dier upahkan beberapa hulubalang (bonzer kampung) untuk jadi pengawal rumah dier...

Dari orang kampung boleh datang dengan senang... la nih susah la skit orang nak datang... dulu... masa Ketua Kampung yang lama... senang jer orang nak datang nak jumpa dier... siap dier tetapkan hari dalam seminggu tue satu hari untuk berjumpa Ketua Kampung... kira macam hari bertemu pelanggan la... hahaha... masa tue orang kampung boleh citer aper sajer... semua akan didengar dan diambil perhatian...

Tapi... Ketua Kampung la nih mampuih susah skit orang nak dapat peluang jumpa dier... tambah lagi semenjak dua menjak nih kegilaan dier menunggang kuda padi makin menjadi-jadi... sampaikan biler orang kampung nak jumpa dier pon payah... tambah lagi kalu ader pertandingan lumba kuda kat mana-mana... mau ilang Ketua Kampung tue dari pulau tue... pasai mesti dier akan pegi tournament tue.... hahaha

Member gua ader tanya gua... macam mana nak kasi sedar kat Ketua Kampung tue..... hahaha... gua cakap... susah skit ler.. payah la nak sedar itu Ketua Kampung... takder cara...

Yang pasti... gua kata kat kawan gua tue... kalu dah payah sangat ader Ketua Kampung yang kaki kuda nih... aper kata lu kasik jer Ketua Kampung tue mesin kuda (mesin judi kuda)... mesti dier akan suka punya... mesti dier akan leka punya.... hahaha

Kalu la gua dapat Ketua Kampung gua samer perangai macam Ketua Kampung member gua nih... gua pastikan akan hadiahkan kat dier mesin judi kuda ... tapi token gua yang pegang... hahahah mampuih...

Tapi... nak buat camana.... Ketua Kampung gua plak kaki todi... susah betul la... kalu dah kaki todi atau samsu haram nih... payah.... macam mana la diorang nih boleh jadi Ketua Kampung... hahaha....

Kira okeh lagi la Ketua Kampung gua kaki todi (samsu haram)... dan Ketua Kampung member gua plak kaki mesin kuda.... tapi Ketua Kampung sorang lagi kawan gua lagi hebat dan mantop... Ketua Kampung dier kaki judi dan kaki betina.....

Hahahaha... lawak siot..

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1